|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Re: Witam serdeczni |
Autor |
Wiadomość |
jawka14
początkujący jawka14
Dołączył: 24 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: Nie 24 Mar, 2019 Re: Witam serdeczni
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników
Chciałbym zasięgnąć porady ,starość nie radość a mój wózek do slipowania łodzi jest coraz cięższy .
Moje pytanie jest takie , chciałbym zaadoptować silnik od wózka inwalidzkiego do mojej przyczepy
na zasadzie dwa kola wleczone ,przednie napędowe coś jak mover do przyczep kempingowych .
Na prędkości tego urządzenia mi nie zależy wolno marszowa wystarczy .
Ciężar ok 200 kg max całość .
silnik 24 v 250- 300 W z reduktorem kątowym ,silnik umieszczony pionowo gdyż ryzyko zalania
bardzo wysokie .
Mam dylemat czy da to radę ciągnąc całość ,może ktoś z użytkowników forum miał doświadczenia z takim napędem
wszystkie sugestie i rady mile widziane .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Mar, 2019
|
|
|
Też nie mam doświadczenia, ale z szybkiego liczenie wychodzi mi, że po płaskim nie ma problemu (250W rozpędza 100kg rowerzystę do 25kn/h w kilkanaście s), natomiast jak zaczniesz slipować z tak skonfigurowanym napędem (na 5km/h po płaskim), to istnieje ryzyko spalenia silnika. |
|
|
|
|
jawka14
początkujący jawka14
Dołączył: 24 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2019
|
|
|
Witam
Dzięki za odzew ,czyli taki silnik z motoreduktorem pracujący w wózku inwalidzkim musi pracować na ful power? ,wydaje mi się że one też są sterowane, gdyby dołożyć sterownik DC i manetkę . podoba mi się rozwiązanie elektro taczki ale niestety woda i silnik elektryczny to złe połączenie dlatego chciałem skorzystać z silnika z reduktorem kątowym . |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2019
|
|
|
A skąd taki wniosek? Chodzi o to, że silniki elektryczne są trochę nieintuicyjne. Jeśli nie masz specjalnego sterownika, to w popularnych sterujesz napięciem, czyli prędkością, nie mocą. Do tego straty, czyli grzanie się silnika, zależą od prądu w uzwojeniu, nie od mocy. Więc jeśli nie znajdziesz specjalisty, albo dokumentacji, który ci poda odpowiednie parametry, moim zdaniem to co możesz zrobić, to zainstalować miernik prądu między sterownikiem a silnikiem (mam nadzieje, że mówimy o silniku szczotkowym, bo przy BLDC to mierzenie prądu nie będzie takie proste) i pilnować, żeby nie przekraczał wartości bezpiecznej. Niestety nie wiem jaka to będzie wartość dla Twojego silnika, na pewno więcej niż 10A, może ok. 15.
Ale miej na uwadze, że doświadczenia nie mam, i może się okazać, że jestem nadmiernie przewrażliwiony. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|