ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Manetka 0-5V
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2019   Manetka 0-5V

Gdzie można kupić taką manetkę, lub czy da się w miarę łatwo przerobić zwykłą z czujnikiem Hall-a? Po podłączeniu zwykłej silnik się wolno obraca. W specyfikacji sterownika mam zakres 0-5V.
Z góry dzięki za pomoc.
Kamil
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2019   

A ile Ci daje teraz maksymalnie manetka na wyjściu? Normalnie powinna dawać 4.5V, nawet jeśli sterownik potrzebuje równo 5V, to i tak powinien kręcić się dość szybko.
Sprawdź jeszcze ile manetka dostaje na zasilaniu.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2019   

To jest ten sterownik: https://www.banggood.com/...-p-1311440.html

Na wszystkich tutorialach ludzie posługują się zwykłym potencjometrem.
Tak jak pisałem, zwykła manetka działa, tylko w pozycji "min" silnik się wolno obraca...
:/
 
 
slow 
brygadzista


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 290
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2019   

Może dioda krzemowa w szereg z kablem sygnałowym rozwiąże problem.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Kwi, 2019   

legend, a... źle zrozumiałem. To spróbuj jak slow radzi.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Kwi, 2019   

No tak, ale dioda obetnie cały zakres, czyli dostępne będzie "80% prędkości"...
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 10 Kwi, 2019   

Zwykła manetka działa na czujniku halla. Napięcie szczytowe na kablu sygnałowym zależy od napięcia zasilania manetki i najczęściej jest to -0,7V. Czyli jeśli chcesz 5V to musisz zasilić manetkę 5,7V.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 10 Kwi, 2019   

legend napisał/a:

Na wszystkich tutorialach ludzie posługują się zwykłym potencjometrem.
Tak jak pisałem, zwykła manetka działa, tylko w pozycji "min" silnik się wolno obraca...
:/

Ale jakie masz napięcie z tej 'zwykłej' manetki ? No i czy sprawdzałeś regulując potencjometrem, przy jakim napieciu, czy w ogóle silnik osiąga max obroty ?
Dlaczego pytam , bo po pierwsze coraz wiecej jest manetek które maja ograniczone napięcie wyjściowe do 3,5-3,7V a po drugie warto byc pewnym czy silnik, fazy sa poprawnie podłączone. Poza tym to jest sterownik do małych silników i moze tak być ze nie z każdym modelem bedzie dobrze wspołpracował, bo zwyczajnie rezystancja obciązenia fazowego jest zbyt mała.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group