ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
programowanie BBS01 250W - czyli co i jak poustawiać:)
Autor Wiadomość
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2019   programowanie BBS01 250W - czyli co i jak poustawiać:)

Cześć,
W końcu udało mi się połączyć z kontrolerem mojego e-bajka.
Wcześniej czytałem na sucho te wszystkie poradniki- teraz krok po kroku analizuje co jak mam ustawione i co pozmieniać.

Czy zechcielibyście zerknąć na moje oryginalne ustawienia i zasugerowali co warto by było by zmienić?

Tak z pytań na szybko:
1-low battery Protection- czemu odcięcie jest aż przy 31v? Ogniwa 18650 chyba bezpiecznie można rozładowywać do 2.8, 2.9v (ja wiem, że tak BEZPIECZNIEJ ale też dużo pojemności się nie wykorzystuje)
2- Current limit- różnie pisali, ale bardziej żeby dać 18-20A (u mnie pisze max current) - warto? będzie odczuwalnie mocniejszy i nie upale kontrolera? albo nie zmniejszy drastycznie dystansu?
3-ustawiłem speed limit na 100%- i dalej mi odcinało przy 25/h- bo w pedal assist miałem ustawione by display (wydawało mi się że czytałem że wtedy zaciąga ustawienia z pierwszej zakładki- ale to chyba jednak zaciąga ustawienia z mojego ekranu LCD e-novation? i on pewnie jest zaprogramowany na tyle?)
W speed limit mam jeszcze do wyboru prędkości 15/h-40h - da się odblokować więcej? (rozumiem, że jak tu ustawie 40, a w pierwszej zakładce konkretne % dla różnych assyst- to będzie sie trzymał tych ustawień?)

Co do reszty też w poradniku sugerowano jakieś zmiany- start current- 10% start degree- 2, stop delay- 10, current decay-8, keep current- 80 ?


Z góry dziękuję za wszelkie porady.

bafang 3.PNG
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 25,6 KB

bafang 2.PNG
Pobierz Plik ściągnięto 41 raz(y) 30,11 KB

bafang 1.PNG
Pobierz Plik ściągnięto 38 raz(y) 33,73 KB

 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 937
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2019   

Na PW odpowiedziałem wcześniej,teraz coś więcej na temat tego silnika.Mój e-novation nie posiadał manetki (Twój zapewne też?) ale ja ją zamontowałem przerabiając główny kabel (8-przewodów) od silnika-sterownika do wyświetlacza i klamek.Mając zamontowaną manetkę,oraz by nie bawić się z różnymi ustawieniami skorzystałem z ustawień kol.z endless'a. Takie 4 opcje ściągnięte próbowałem i wybrałem taką kol."kepler" w której manetka na każdym poziomie wspomagania działa na 100%. Innych ustawień nie pamiętam ale te cztery "warianty" gdzieś tu na forum zamieściłem i wystrczy je znaleźć i zaprogramować swój by wybrać co komu "pasuje".
Znalazłem temat w którym nastawy silnika zamieściłem w pliku .rar- 4 opcje j/w link : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7383&postdays=0&postorder=asc&start=15
I jeszcze jedno na temat programowania a konkretnie kabelka lub interfejsu. Nim zmontowałem swój "kabelek" pierwsze programowanie wykonałem przy pomocy Arduino Uno zaprogramowanym jako programator,spisał się bardzo dobrze.
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2019   Wibi- dzięki za odpowiedź i PM

Niestety w podanym wątku nie znalazłem odpowiedzi ani na jedno z zadanych pytań:(
Wolę nie korzystać z GOTOWYCH ustawień jak są dla mocniejszych silników...
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 564
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   Re: programowanie BBS01 250W - czyli co i jak poustawiać:)

Jakuda napisał/a:
Cześć,
Czy zechcielibyście zerknąć na moje oryginalne ustawienia i zasugerowali co warto by było by zmienić?

to zależy od stylu jazdy i terenu, czyli głównie od indywidualnych upodobań.
W dodatku było już dziesiątki razy opisywane, sam pisałem parę razy, tu moje ostatnie dywagacje: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022#113022
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   

Borsuk

Przejrzałem ten wątek- i tam też nie znalazłem odpowiedzi na żadne z moich pytań.

I nie to, że chce gotowe rozwiązania. Ale czytałem A Hacker’s Guide To Programming The BBS02 & BBSHD i coś tam bym poprzestawiał- ale wciąż jestem laikiem a nie chcę zjarać silnika (ustawiając na przykład current limit na 20A- a przecież taki mam max).

Więc chyba znając temat i w oparciu podane przeze mnie screeny- bo tam jest to co zczytało z kontrollera- wersja itp. - można coś powiedzieć... a jak sobie mam to zestawić z tym linkiem co podałeś jak tam są opisane BBS01 i BBS01B- jak ja nawet nie wiem jaki mam.

a porada w stylu "to zależy" bez konkretów- w takim terenie ustaw max tyle, a jak chcesz żeby było tak to ustaw min- jest raczej bezużyteczna.

no bo które ustawienia są zależne od "terenu i upodobań"?
Nie pytałem wyłącznie o ten current- który też mieści się w jakimś zakresie- chyba nie zakładasz że mam upodobania dać 1A, albo 20 i więcej (i zjarać od razu).

Zadałem pytania które po przeczytaniu tego hacker's guide mi się urodziły, nie do końca czaję i nie znalazłem w necie na nie odpowiedzi- czemu battery protection jest tak wysoko? na ile zmienić te current, degree, delaye.
I o co chodzi z tym speed limit- że chciałbym odblokować ograniczenie prędkości a coś to nie działa...
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 564
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   

Jakuda napisał/a:

Przejrzałem ten wątek- i tam też nie znalazłem odpowiedzi na żadne z moich pytań.
I nie to, że chce gotowe rozwiązania. Ale czytałem A Hacker’s Guide To Programming The BBS02 & BBSHD i coś tam bym poprzestawiał- ale wciąż jestem laikiem

To po prostu nic nie przestawiaj. Najpierw pojeźdź na fabrycznych ustawieniach, a dopiero jak coś ci nie będzie odpowiadać, to zacznij kombinować.
To, że fabryczne ustawienia nie uszkodzą silnika chyba nawet dla zupełnie początkującego powinno byc jasne.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   

To że fabryczne nie uszkodzą to- raczej logiczne:) czy ja coś takiego powiedziałem?
Gdybym nie chciał/nie miał potrzeby nic zmieniać to bym kupił zupełnie inny nieprogramowalny zestaw, nie kupował interfejsu i nie pisał tutaj- a skoro piszę to znaczy że jest taka potrzeba:)

Dużo nie jeździłem jeszcze, ale już widzę że no nie bardzo to tak chodzi jak bym chciał- przy ruszaniu, czyli do tych 10/15 km/h szczególnie na turbo zbiera się całkiem ok- tzn prawie nie pedałuje i czuć, że sam ciągnie.
ale powyżej oraz pod jakąkolwiek górkę (niezależnie od przełożenia) jak by wogóle nie dodawał mocy (no i widać na tym wskaźniku obciążenia że daje pare %) i trzeba bardzo mocno deptać...
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 564
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   

Jakuda napisał/a:

Gdybym nie chciał/nie miał potrzeby nic zmieniać to bym kupił zupełnie inny nieprogramowalny zestaw, nie kupował interfejsu i nie pisał tutaj- a skoro piszę to znaczy że jest taka potrzeba:)

Swoje pytania zaczynasz od napiecia odcięcia, czy masz potrzebę to zmieniać? :)
Spójrz na chrakterystykę rozładowania dowolnego ogniwa li-ion, od 3,1V leci na pysk, więc o jakiej niewykorzystanej pojemności tu mowa.
Drugie pytanie czy ograniczać prąd. Jak masz baterię o niskiej wydajności prądowej to musisz go ograniczyć, inny powód to oszczędzanie baterii, żeby na dłużej starczyła.
To są rzeczy elementarne, moim zdaniem nie wymagające porad tylko ogólnej wiedzy.
Piszesz, że za słabo wspomaga pod górę, ale na którym poziomie wspomagania i przy jakiej kadencji? Na 9 poziomie (assist 9)chyba dobrze ciągnie.
Jeżeli chcesz pomocy to pytania, jak dla mnie, muszą byc bardziej konkretne.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   

no od ogółu do szczegółu
Ok czyli nie obniżać low battery- kiedyś widziałem taki graph ale potem szukałem i nie znalazłem...kojarzyło mi sie, że convoy odcina mi przy 2.9 i wydawało mi się że między 3.1-2.9 jest dużo soku...

-widać ogólnej wiedzy mi brakuje, ale nikt nie jest wszechwiedzący i ciągle się uczę:)

ograniczanie prądu- a jak sprawdzić jaką mam wydajność prądową baterii? No ale ograniczanie ograniczaniem- pytanie na ile (bo mógłbym i do 1A ograniczyć) w tamtym poradniku pisali że dobrze na 18A ustawić.

wspomaganie- ja mam 5 trybów, i nawet na najwyższym tak jest. po płaskim nawet przy dużej kadencji (powyżej ok 20km/h jak by nic nie pomagał), a pod górę raczej przy niskiej (i przy niskiej prędkości, niezależnie od biegu)
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 937
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2019   Re: Wibi- dzięki za odpowiedź i PM

Jakuda napisał/a:
Niestety w podanym wątku nie znalazłem odpowiedzi ani na jedno z zadanych pytań:(
Wolę nie korzystać z GOTOWYCH ustawień jak są dla mocniejszych silników...

Pytania zadałeś bardzo "laickie" dlatego brak odpowiedzi gdyż odcięcie na poziomie 3.1V na cele (ogniwo) jest standardowe i powszechnie używane.Ustawiając niższe napięcie odcięcia i korzystając z takich ustawień po dwóch-trzech miesiącach będziesz kupował nowa baterię bo ogniwa LiJon mogą zejść do takich napięć ale bardzo,bardzo tego nie lubią. Stąd odcięcie 3.1V.
"Current Limit" to jest pole UNIWERSALNE,dla wszystkich silników i tam ustawiasz swoje dane fabryczne czyli w Twoim wypadku 15A.Gdybyś te wartości zmienił to i tak nic by z tego nie wyszło gdyż sterownik ma tak ustawiony "opornik" kontrolny, że większego prądu (przy założonym napięciu) nie przepuści.Możesz tylko ustawić mniejszy prąd a Tobie nie o to chyba chodzi. Te "gotowe" ustawienia są dla wszystkich typów Bafangów poczynając od BBS01 do BBSHD a o jaki silnik chodzi wynika z ustawień napięcia i prądu w pierwszej zakładce.Programując nimi silnik i tak najpierw je oglądasz i sprawdzasz jakie wpisano wartości a dopiero później programujesz, jak Ci coś nie będzie "pasowało" to kilka minut i wgrywasz inne ustawienia albo wracasz do tych które miałeś na początku, jeśli je oczywiście zapisałeś.
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2019   

ook. Wielkie dzięki za wyjaśnienie.

z tym odcięciem to jest tak, że właśnie (pierwszy raz) wyjechałem całą baterię - sprawdziłem woltomierzem (niby było zimno, i po paru h)- i było 35v.

Z tego co tam gdzieś słyszałem to tak sie dzieje, że jak już jest bateria słaba/używana i ma duży opór wewnętrzny to pod obciążeniem schodzi do niższego napięcia- i pewnie ją odcięło przy 31v, ale po chwili wróciła na więcej (tak mi się też w convoyu działo).
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3243
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   

Tak to typowy objaw slabej baterii, czyli zbyt duzego dla niej prądu. Dlatego typowy w pakietach prog 31V jest jak najbardziej poprawny. Ew. obnizanie go do 2,9V nic nie daje, pogarsza sytuacje i bezpieczeństwo eksploatacji.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   

ok dzięki za wyjaśnienia.
muszę to teraz przetrawić, potestować i poczytać mądrzejszy o nowe rzeczy:)

choć dalej nie wiem czy te detale pozmeniać jak w poradniku:
start current- 10% start degree- 2, stop delay- 10, current decay-8, keep current- 80
oraz jak jest z tym speed limit- bo by display mam max 25/h na każdym trybie, a ręcznie mogę dać max 40/h (niby to powinno wystarczyć- denerwuje mnie czemu nie mogę całkowicie zdjąć limitu)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group