|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nie ładuje do końca |
Autor |
Wiadomość |
mrox
początkujący
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 20 Skąd: z podlasia
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019
|
|
|
Cześć,
Kupiłem nową ładowarkę. Tym razem regulowaną z wentylatorem 3A. Ta ma jak nic 54,6V. Naładowałem tą zwykłą która miała 54,4V i tak jak zwykle balansowanie nie załączyło się. Był rozrzut po 4,19V i 4,18V na celach. Podłączyłem nową ładowarkę aż do odcięcia i tym razem poszczególne cele osiągnęły 4,20V. Tym razem balanser włączył się, poszczegolne rezystory nagrzały się a pakiet wyrownał się do 4,19V kazda sekcja. Podsumowując. Dla dobra pakietu kupujcie ładowarki, które przekroczą 4,20V na sekcję, by wyrównywanie działało.
Przetestowałem Też baterię dokładniej i mam jakieś wnioski:
- rozładowując od 54,4V do 40,8V udało mi się zrobić lekko 80km na 3 stopniu wspomagania około 340W, całkiem dobry wynik i pozytywny sygnał, że bateria trochę posłuży
- im wyższe napięcie tym mniej drenowany jest pakiet, przy napięciu 54,4V zużywałem 0,1V /km, przy 42V to było już 0,25V/km
- pakiet 17,5Ah wydaje się za duży ale to okaże się z czasem, ten pakiet będzie pracował głownie na 2-3V w dół od 54,4V a to nie wróży mu długiego życia w skutek ciągłego stanu wysokiego naładowania, lepiej by był mniejszy i pracował w całym swoim zakresie krzywej rozładowania, ten będzie niewykorzystany
- 340W wystarczy by w moim przypadku całkiem sprawnie ciągnąć mnie z rowerem na prostej z predkoscia 30km i 20km pod górkę
- przy mocy 450W pedałowanie nie ma sensu bo nie nadąża się za silnikiem |
|
|
|
|
wrzaskun000
początkujący
Dołączył: 11 Kwi 2019 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2019
|
|
|
Dasz linka do ładowarki z regulowanym napięciem, szukam czegoś do S14 z możliwością ładowania też S15 - 18?
Co do baterii jak je naładujesz do 4.2 a do 4.15 to ogólnie rzecz biorąc w teście obciążenia 2A na ogniwo wychodzi 50-100mAh nie wykorzystanej energii, w sumie to nie dużo ale dobrze wiedzieć o tym minimalnym napięciu potrzebnym do balansowania, sądziłem że balanser sam się załączy, jak uzna że już się nic nie ładuje i po prostu ustawi nowe napięcie maksymalne od którego zacznie równać. |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019
|
|
|
rozumiem, masz bms, który podczas rozładowywania akumulatora wyrównuje napięcia na wszystkich celach, że po rozładowaniu masz wszędzie np po 3,60V ?
Bo jakbyś nie stosował bms-a, to wtedy nie można ładować żeby każda cela miała porówno, bo liczy sie aby podczas rozładowania, szczególnie przy dolnej granicy, były równe napięcia.
Np. mam pakiet lipo(do innego zastosowania) w którym cele różnia sie kondycyjnie, więc balansuje go pod obciążeniem, aby dojść do równych napięć i gdy widze 3,70V,,3,70V,,3,70V wtedy odłaczam i podczas ładowania czekam aż któraś cela dobije do 4,20 i odłaczam, mimo że inna cela ma 4,16 a jeszcze inna, 4,09 i dzięki teamu, przy rozładowaniu pakietu mam równe napięcia. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019
|
|
|
Typowy BMS ma balanser wyrównujący tylko w poblizu napiecia max czyli 4,17-4,19V.
Twój "sposob" to rozpaczliwa próba eksploatacji uszkodzonego/wyeksploatowanego ogniwa. Robisz to w taki sposob by gwaltownie nie pogarszac sytuacji (co się chwali) ale zdajesz sobie sprawę ze to lipo, które sa zapewne czesciowo popuchniete, i nie można niestety wykluczyc najgorszego, czyli samozaplonu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 336 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019
|
|
|
Cytat: | Naładowałem tą zwykłą która miała 54,4V i tak jak zwykle balansowanie nie załączyło się. Był rozrzut po 4,19V i 4,18V na celach. Podłączyłem nową ładowarkę aż do odcięcia i tym razem poszczególne cele osiągnęły 4,20V. Tym razem balanser włączył się, poszczegolne rezystory nagrzały się a pakiet wyrownał się do 4,19V kazda sekcja. Podsumowując. Dla dobra pakietu kupujcie ładowarki, które przekroczą 4,20V na sekcję, by wyrównywanie działało. |
Pierwsza ładowarka ładowała ci do 4,19 i to ci się nie podobało.
Druga ładuje ci do 4,20 albo i więcej, gdzie potem przez kilka godzina balancer zbija to grzejąc siebie i pobliskie cele aby też w końcu osiągnąć upragnione przez ciebie 4,19V. I to jest super.
Wydaje mi się że jednak zdrowiej i ekonomiczniej będzie używać pierwszej ładowarki. A im bardziej będą się cele z czasem rozjeżdzać tym bardziej balancer będzie pracował. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2019
|
|
|
4.18, a 4.19 to żaden rozjazd. Może jedna sekcja miała 4.185, a druga 4,186 i Ci miernik zaokrąglił do 4.19.
Jak zacznie spadać pojemność którejś sekcji to ona pierwsza przebije 4.2 włączy się balancer. Więc nie potrzebujesz koniecznie ładować tą z napięciem wyższym.
A co używania pakietu - jak chcesz aby pracowal w większym zakresie napięć po prostu go ładuj co 2-3 jazdy aż napięcie spadnie do 44-45V. Wtedy ograniczasz ilość cykli ładowania, co wystarczy na 3x więcej jazd. |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|