|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rocket - polska rama |
Autor |
Wiadomość |
Duda
początkujący
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2019 Rocket - polska rama
|
|
|
Zdjęcie w załączniku
Cena 2500pln
Zna ktoś ta ramę? Możecie coś na jej temat powiedziec
Opis:
Projekt ramy powstał w wyniku pasji związanej z rowerami elektrycznymi i miał na celu przekroczenie barier elektryfikacji pojazdów elektrycznych, możliwościom dorównującym pojazdom spalinowym a nawet w niektórych przypadkach przekraczających te możliwości.
Waga ramy wynosi 11kg. Wykonana z wysokiej jakości stali konstrukcyjnej. Zewnętrzna szerokość ramy wynosi 139mm.
Max wielkość pakietu li-ion wynosi 700 ogniw dzięki czemu zasięg może wynieść ponad 500km.
Tylną amortyzację zapewnia amortyzator moto, który wyśmienicie współpracuje z tą konstrukcją.
Wahacz jest łożyskowany w korpusie suportu. Każdy detal ramy został gruntownie przeanalizowany w fazie projektu.
Od góry w ramie wykonano otwory pod osprzęt sterujący.
Wahacz przystosowany do montażu silnika MXUS V3 - dropout 145mm. Do mocniejszych silników typu QS V3 lub MXUS V5 wahacz wygląda trochę inaczej, choć idea jest taka sama.
Ramę sprzedaję ponieważ postanowiłem wykonać egzemplarz właśnie pod konkretny silnik QS V3 gdzie potrzebne jest frezowanie pod mocowanie silnika (wzmocnienie fabryczne silnika).
Rama malowana w kolorze białym metodą proszkową.
Support wykonano w wymiarze 144mm i jest w całości toczony. Można powiedzieć, że jest niezniszczalny. Posiada łożyska maszynowe. Wahacz również jest również łożyskowany na łożyskach maszynowych.
Panele boczne wykonane są z aluminium, przykręcane do korpusu ramy śrubami INOX - soczewkowymi.
Mocowanie rury siodłowej - pod rurę 31,6mm.
Mocowanie amortyzatora przedniego - Stery rowerowe ahead 1 1/8 cala. Długość główki ramy to 142mm.
Jeśli chodzi o pozostały osprzęt - rama jest kompatybilna ze wszelkim osprzętem rowerowym typu - przedni amortyzator (w tym przypadku najlepiej dwupółkowy i markowy np. Boxxer), korby (najlepiej z zębatką 52z - co pozwoli na wspomaganie przez kierowcę siłą własnych mięśni przy wyższych prędkościach).
Rama jest nowa. Cena 2500zł ze specjalnie dobranym, lekkim (jak na moto) tylnym amortyzatorem moto w gratisie oraz suportem gdzie wystarczy przykręcić jedynie korby .
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
73F681DD-7796-4FDE-A076-7D619B14CDA8.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 491 raz(y) 788,66 KB |
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2019
|
|
|
Komuś coś nie poszło z geometrią |
|
|
|
|
Duda
początkujący
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2019
|
|
|
Tomas napisał/a: | Komuś coś nie poszło z geometrią |
Możesz rozwinąć myśl? |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2019
|
|
|
Tomas napisał/a: | Komuś coś nie poszło z geometrią |
Proszę Cię, nie ogarniam Twojego wpisu Nie można tak sobie napisać i już. Uważam to za czysty przejaw hejtu. I nie ma dla Ciebie żadnego usprawiedliwienia, zdążyłeś się wypowiedzieć i rozwinąć swoją myśl - tak jak to właśnie zrobiłeś.
Świetna rama, jest zdecydowaną alternatywą dla innych ram. Myślę, że trzeba zobaczyć na własne oczy by przekonać się, że tak właśnie jest lub też nie. Usiąść, przejechać się. Jeszcze lepiej, jeśli będziemy mieli jakieś porównanie. Wszystkie inne dostępne ramy, dają nam różne możliwości i szczerze powiedziawszy tylko nasz punkt estetyki powoduje, że któryś z tych wyrobów trafia w nasze gusta. Wiele wspólnych rozwiązań, które różnią się detalami jest punktem przewodnim który sprawia, że trafia w gust finalnego posiadacza. Proponuję sprawdzić i się przekonać czy mam rację, czy też - jej nie mam |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019
|
|
|
Nie żaden hejt. Po to jest forum żeby dyskutować. Z proporcji po prostu mi coś nie gra i wizualnie mi sie to nie podoba. Długi korpus, krótki wahacz, za duża odległość kierownica - siodło (wizualnie), kąt główki ramy mimo że pewnie prawidłowy względem ramy wygląda jak "czoper". |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019
|
|
|
Tomas napisał/a: | Nie żaden hejt | Owszem, hejt, jeśli wyraża się swoją negatywną opinię w pięciu słowach bez uzasadnienia to jest to najczystszej postaci hejt. Widzisz, za drugim razem poprawiłeś formę:)
Kąt główki ramy prawidłowy, zmiana pozycji kierowcy przez różnicę wynikającą z długości korpusu jest jak najbardziej na plus - dzięki czemu szybsze przemieszczanie nie będzie tak mocno ograniczane i blokowane tak silnymi oporami opływającego kierowcę strug powietrza jak ma to miejsce w wielu konstrukcjach - więc również zdecydowanie na plus, w związku tym pozycja kierowcy lekko pochylona do przodu - dzięki czemu lepszy współczynnik aerodynamiczny - jak najbardziej na plus Krótki wahacz - nie sądzę, wizualnie może tak ale w stosunku do lekko dłuższego korpusu |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019
|
|
|
Aerodynamika ? Rozumiem w domyśle miało to być połączenie kolarki i enduro z 200mm skoku zawieszenia. No ale jak tam kto lubi, nie wnikam |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019
|
|
|
Piszesz o zupełnych skrajnościach których w tej konstrukcji nie ma.
E bike zbudowany na tej ramie ma niesamowite właściwości trakcyjne, prowadzi się go jak rasowe moto, gdzie dość mocno zacierają się granice pomiędzy rowerem a motocyklem. Po zamontowaniu silnika z wysokim momentem obrotowym np QS V3 24x5 robi piorunujące wrażenie na kierowcy, gdzie podnosi oczywiście na jedno koło ale nie tak chętnie jak w innych konstrukcjach dzięki czemu bardzo duża część energii zamieniana jest na przyspieszenie a nie rwanie przedniego koła do góry. Chętne podnoszenie przedniego koła na każdy ruch manetki powoduje niepotrzebnie stratę dużej części energii. Wszyscy motocykliści wiedzą czego chcieliby się spodziewać po moto. W grę wchodzi dobre przyspieszenie bez niepotrzebnych atrakcji. I tu tak jest.
Na rynku mamy wiele konstrukcji, każda jest skierowana do innego użytkownika i każdy z tych użytkowników chce mieć sprzęt skrojony wprost proporcjonalnie do jego potrzeb. I oczywiście są tacy którzy powiedzą, że lubią jeździć na jednym kole. I jest to dla nich ważniejsze niż przyspieszenie.
Ta rama skierowana jest do ludzi wysokich, wzrost 180-210cm, waga do 100kg. Rama jest niezwykle pojemna, jest w stanie pomieścić do 700ogniw ze sterownikiem na zewnątrz. Przy sterowniku wewnątrz ramy bez problemu mieści pakiet 20S26P. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|