ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik PAS nie uruchamia silnika
Autor Wiadomość
Robson91 
początkujący


Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 22
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob 11 Maj, 2019   Czujnik PAS nie uruchamia silnika

Cześć,
Składam swój pierwszy rower elektryczny.
Na manetce silnik kręci. Na czujniku PAS już nie. Dodam, że czujnik PAS jest sprawny. Ma diodę sygnalizującą pojawienie się sygnału i miga odpowiednio.W załączniku zdjęcia sterownika. Jest też LCD do którego dołączam instrukcję.
Czytałem tematy na forum dotyczące tego typu problemów więc nawet zasymulowałem licznik prędkości i ładnie na wyświetlaczu pokazuje się prędkość. Ale to nie pomogło.
Przedtem jeszcze zwarłem kabelki od
1.sygnałowy od PAS
2. żółty (TB) ze sterownika od PAS
3. szary (P20) ze sterownika od licznika prędkości.
Kręcąc pedałami prędkość na LCD była ogromna (wiadomo-dane z czujnika PAS), ale poza tym nic się nie działo. Zdziwiło mnie natomiast to, że jak wyłączyłem LCD (normalnie Powerem), odłączyłem powyższe kabelki, i zaraz potem je ponownie połączyłem to silnik się poruszył (około 1 sek) w dobrym kierunku i zaraz przestał.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Jest możliwe, że sygnał daje za małe napięcie i to jest przyczyną? Tam dochodzi około 4,2V.

display instruction.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 600 raz(y) 809,9 KB

2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 764 raz(y) 569,43 KB

1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 496 raz(y) 655,07 KB

 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Śro 19 Cze, 2019   

Kupiłem ostatnio sterownik z podobnym lcd (instrukcja twoja pasuje) i podłączyłem do swojego roweru. I też pas mi nie działał.
W jakimś wątku ktoś pisał że jeśli sterownik ma oznaczenie 1:1 pas to niektóre czujniki nie będą działały w tym D12L a taki właśnie mam.
Zamówiłem te proste pasy V12 i BZ i zobaczę jak przyjdą.

A powiedz mi też masz tak że moc i prędkość z manetki zależy od aktualnego seta na wyświetlaczu? Przy czym ustawienie 0 powoduje największe wspomaganie, potem 1 prawie nic i do 9 znowu rośnie ale max jest przy 0 a nie 9.
 
 
Robson91 
początkujący


Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 22
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Śro 19 Cze, 2019   

Slow, nie zauważyłem, żeby coś się zmieniało w zależności od ustawień. Z resztą to na co mam wpływ to "ASSIST" i jest tam zakres 0-5, ale wydaje mi się, że to jest do PAS, którego w końcu nie podłączyłem.
A nad "ASSIST" jest "POWER" i tam owszem podziałka jest może i na 9 poziomów, ale to jest z tego co widzę tylko wyświetlanie tego jak dużo mocy aktualnie pobiera silnik.
Wspomaganie manetką jest zależne od tego jak bardzo ją wychylisz. Ja nie zagłębiałem się w żadne nastawy na wyświetlaczu i manewrując manetką mogę zarówno osiągnąć pobór prądu 1A jak i 20A ( to maksymalna moc mojego sterownika) według tego co pokazuje wyświetlacz.
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 20 Cze, 2019   

Ja mam ten LCD.
Ale opcje programowania pasują do twojej instrukcji.
Nie wiem co przełączyć żeby manetka działała niezależnie od poziomu assist.
Jak dam 1 i manetkę na full to koło ledwo się kręci, na 2 ma kilka km/h, na 9 koło 25km/h a na 0 koło 33km/h
Sterownik Brainpower
 
 
Robson91 
początkujący


Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 22
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw 20 Cze, 2019   

To nie widzę problemu. Jeździsz na ustawieniu 0 i masz pełny zasięg do regulacji manetką
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 20 Cze, 2019   

To bez sensu. klikaj cały czas tymi przyciskami.
W swoim rowerze mam sterownik serii KT i lcd3 i jedno od drugiego nie zależy.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 21 Cze, 2019   

slow napisał/a:
Ja mam ten LCD.
Ale opcje programowania pasują do twojej instrukcji.
Nie wiem co przełączyć żeby manetka działała niezależnie od poziomu assist.
Jak dam 1 i manetkę na full to koło ledwo się kręci, na 2 ma kilka km/h, na 9 koło 25km/h a na 0 koło 33km/h
Sterownik Brainpower
Obrazek

Ten display to LCD866, a ograniczanie prędkości w zależności od warunków jazdy jest jak najbardziej sensowne i praktycznie użyteczne (nawet Bafang BBS ma takie możliwości).
Jak nie chcesz za dużo klikać możesz sobie ustawic tylko 3 biegi przy pomocy P05.
Tu opis ustawiania wszystkich funcji: https://pl.aliexpress.com/store/product/LCD-HI-N-TH-866-BLDC-i-u-khi-n-24v36v48v60v-cho-xe-p-xe-i/2802219_32950060037.html
Można go dostać dużo taniej (od 32USD) z trochę innym kontrolerem. Jak na swoją cenę to ma zupełnie niezłe możliwości, nawet tempomat, który działa od ok. 15 km/h. Oczywiście ma też wady, nie wspólpracuje ze wszystkimi czujnikami PAS, wkurzające dla mnie było też to, że display przełącza się automatycznie po paru sekundach do postawowego ekranu, co uniemożliwia ciągłą obserwację np prądu. Nie mogę go dokładnie ocenić, bo tylko raz się z nim przejechałem, a zamontowałem go podczas sesji wyjazdowej w innym mieście. Ponieważ nie miałem czasu i narzędzi do rozbierania suportu musiałem opracować mój osobisty patent na montaż czujnika PAS :) .
KT-D12L nie działa z tym kontrolerem i został wykorzystany jako podstawka do zwykłego PASa, zamocowanego przy pomocy wkręta i kleju kropelka.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pią 21 Cze, 2019   

A automatyczne wyłączanie Ci działa?
Mi co bym nie ustawił to wcale się nie wyłącza.
Czekam na na PAS V12 bo z moim D12 nie działa
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 21 Cze, 2019   

slow napisał/a:
A automatyczne wyłączanie Ci działa?
Mi co bym nie ustawił to wcale się nie wyłącza.
Czekam na na PAS V12 bo z moim D12 nie działa

Tak, na 10 minutach, nie zmieniałem tego.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 22 Cze, 2019   

@borsuk
PAS po lewej stronie ramy? dziwne, że to działa gdyż normalnie powinno działać gdybyś kręcił do tyłu, chyba, że w sterowniku jest jakaś możliwość zmiany sygnału czujnika.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

wibi napisał/a:
@borsuk
PAS po lewej stronie ramy? dziwne, że to działa gdyż normalnie powinno działać gdybyś kręcił do tyłu, chyba, że w sterowniku jest jakaś możliwość zmiany sygnału czujnika.

W tym sterowniku PAS działa, kiedy kręcisz w obu kierunkach. Dokładnie to taki sterownik:
link
W sumie jest to, jak się okazało, całkiem wygodne. Problemy mogą mieć tylko ci, którzy używają hamulca nożnego "torpedo", ale czy tego jeszcze ktoś używa?
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019   

U mnie nie działa ten sterownik zgodnie z oczekiwaniami.

1. Co bym nie ustawił w P04 nigdy się nie wyłącza.
2. Z kołem w górze kręci na maxa 26km/a (limit jest ustawiony na 50km/h) , po podłączeniu sterownika serii KT 250W silnik kręci się ok 36km/h
3. Nie reaguje wcale na ustawienia P14 current limit. czy ustawie 1A czy 20A i tak na assist 5 daje 9A.

Ten 3 punkt to bym jeszcze przebolał ale 2 pierwsze to porażka
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 15 Lip, 2019   

slow napisał/a:

2. Z kołem w górze kręci na maxa 26km/a (limit jest ustawiony na 50km/h) , po podłączeniu sterownika serii KT 250W silnik kręci się ok 36km/h
3. Nie reaguje wcale na ustawienia P14 current limit. czy ustawie 1A czy 20A i tak na assist 5 daje 9A.

U mnie było to trzydzieści parę km/h (dokładnej wartości nie pamiętam). P14 nie zmieniałem, próbowałem zmieniać P11 i P12 i nie widziałem większych różnic w działaniu. Testowałem na pewno za krótko, mogę tylko stwierdzić, że to kontroler dla mało wymagających. Jego zalety to niska cena, wyświetlanie napięcia zasilania (u mnie sie zgadzało), szybkości (zgodna z licznikiem rowerowym) oraz tempomat (dla szybkości wiekszych od ok.15 km/h).
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group