ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
e-novation/8fun/bafang -nie reaguje na dołożoną manetkę
Autor Wiadomość
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   e-novation/8fun/bafang -nie reaguje na dołożoną manetkę

Cześć,
Po przebojach z podłączaniem interfejsu (który też miał działać od kopa)
chciałem dołożyć do silnika manetkę.
Sprawa banalna- podłączałem zgodnie z tą rozpiską:
https://electricbike.com/forum/forum/knowledge-base/motors-and-kits/bbshd/26907-bbshd-and-bbs02-wiring-pinout

no i półgodzinne podłączenie zamieniło się w wielogodzinne diagnozowanie co jest nie tak. Podłączyłem (pod czarny czerwony i niebieski) i nie działa:(

Próbowałem też podpinać manetkę w innych konfiguracjach a nawet zwierać piny.
Podobno między czarnym i niebieskim powinno być ok 1.2v- u mnie są jakieś milivolty (podczas właczania i wyłączania sterownika na ułamek sekundy skacze napięcie na volty).
Między czarnym a czerwonym jest 4.69v, między czerwonym i niebieskim też.
manetka jest chyba sprawna- na niebieski dawała bodaj 3v a po wciśnięciu 0.7v.

Macie jakieś pomysły? czy ten silnik może mieć jakoś fabrycznie odłączoną manetkę (skoro nie było jej oryginalnie w rowerze)? a może ja coś spieprzyłem?
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   

Hej. bafang mozna programować przez interfejs usb z kompa. Jeśli nie miał manetki to jest prawdopodobieństwo że została wyłączona lub parametry na inne ustawione.
O ile pamiętam zakres manetki to 0 v do coś pod 5 v.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   odp

tak wiem, że można podłączyć sterownik do kompa:) bo kupe czasu męczyłem się z 2 interfejsami które nie chciały go widzieć a ja sie zastanawiałem co źle podłączyłem, dopiero 3ci zadziałał.

Załączam zdjęcia z bafang programing toola. Wygląda na to że jest manetka skonfigurowana- i nie ma nawet opcji jej wyłączenia.

no ok ale zakres na jakich pinach? bo podpina się GND, +5v i niebieski od czegoś...

bafang 3.PNG
Pobierz Plik ściągnięto 46 raz(y) 25,6 KB

bafang 2.PNG
Pobierz Plik ściągnięto 31 raz(y) 30,11 KB

bafang 1.PNG
1
Pobierz Plik ściągnięto 32 raz(y) 33,73 KB

 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   

Masz to źle ustawione. start voltage ma być 11 end 35 a jescze lepiej 42. będzie płynniej chodzić silnik
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   

Low battery protection podniósłbym do 32 v bo zajedziesz ją szybko.

Masz tu link do b. pozytywnej strony z programowaniem. Tłumacz googla kaleczy trochę ale idzie się wyznać.

electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/

i pamiętaj że w linku jest opis i ustawienia pod 42 volty
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 935
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019   

Oj Jakuda,Jakuda nic nie pisałeś o tych ustawieniach programowych jakie masz w silniku.Przecież niemożliwe jest działanie manetki gdy początkowe napięcie jakie uruchamia jej działanie wynosi 3.5V i końcowe przy którym procesor "blokuje" manetkę też wynosi 3.5V.Manetka po prostu jest zablokowana programowo,musisz to zmienić jak napisał kol.andypip
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

andypip- Kurcze nie przyszły mi powiadomienia o odpowiedziach...a ja czekałem i sie wkurzałem że nikt nic nie pisze:p

Dzięki.
Dziś/jutro zmienię to i zobaczę.

Kiedyś ten art czytałem i założyłem wątek:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=129211#129211

z pytaniem o sugestie czy ustawienia są dobre, czy coś pozmieniać (zakładkę manetki zignorowałem bo jej nie miałem).

Z tym low batery protection poważnie nawet 32v ustawić?
Patrząc na wykres np tutaj to pojemność kończy się na 2.25v (to już herezje- ale w convoju mam blokadę bodaj na 2.8V)
https://siliconlightworks.com/li-ion-voltage

wibi- gadaliśmy wcześniej na mailu- nie myślałem że mam coś źle w ustawieniach, dobrze że wrzuciłem- mam nadzieje że tu jest przyczyna. Zmienię i dam znać

Dzięki jeszcze raz
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   

Ok sytacja wygląda tak- nie wiem skąd się wzięło to ustawienie start voltage end voltage- 35 (chyba tak było oryginalnie). Nie pamiętam żebym to zmieniał, ale jak wczoraj odczytałem ze sterownika to było 11-35.
Zgodnie z zasadą "wyłącz i włącz" podłączyłem tak jak wcześniej i zabanglało:)

Tylko dziwna taka rzecz- z kołem w powietrzu przy najwyższym biegu i manetce na maxa rozkręca się max do 20/h, a że podpiąłem przewody na króko- momentami chwilowo coś nie stykało- i wtedy BEZ WCISKANIA MANETKI kręcił się- i to tym razem do 22/h
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   

Jeśli rozkręcisz z manetki koło w powietrzu i pedały też się zaczną obracać to silnik ciągnie nawet jak puścisz manetkę. "Myśli" ze pedałujesz. Ja to używam do smarowania łańcucha :lol: Wystarczy pedał przytrzymać i stop. Co do prędkości sprawdź jaką masz ustawioną i co nią steruje. Jestem na etapie przemyślenia czy w ogóle warto coś zmieniać? Bo potem będę help wołał :grin: Dziwny jest ten interfejs i opcje. Rower działa jak dla mnie na 6.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   

Dodam jeszcze, że jak kabelek przyszedł z chin byłem strasznie najarany żeby coś pozmieniać :grin:
Ale trochę już żyję i popsułem kilka rzeczy z głupoty i niewiedzy więc poszedłem na YT filmiki pooglądać :razz:
Napięcie odcięcia - słusznie koledzy pisali i sam zauważyłem: Bateria to nie bak, że jak ubędzie to ubędzie. Pojemność, powiem jako dyletant, jest bardziej elastyczna. jak mocno obciążam to volt spada nawet do odcięcia. wystarczy zmniejszyć pobór i cud - wraca wspomaganie :wink: Można jeszcze spoko kawałek przejechać i w domu pokaże, że jeszcze coś tam zostało. Wydaje mi się że bardziej chodzi o zabezpieczenie ogniw przed ekstremalnym poborem prądu. Dlatego myślę że 32v jest cool, a na krótkie przejazdy np. do pracy można i więcej ustawić. Podobnie z prądem max. sterownik to wytrzyma ale bateria dostanie w d... mocno. Jeśli z manetki korzysta się sporadycznie to ok, ale jak ktoś lubi pocisnąć to lepiej zaniżyć sobie możliwości albo... zbierać na nową baterię.
Inne ustawienia? Ja lubię wiedzieć co robię, z zabaw "na czuja", zobaczymy co bedzie wyrosłem :smile:
Jeśli jednak masz chęć pobawić się /chętnie skorzystam z doswiadczeń/ zapisuj wszystkie pliki z ustawieniami jakie robiłeś i staranie je opisuj. powodzenia :grin:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019   

no właśnie nie kręciłem pedałami tylko poruszałem drucikami co miałem byle jak podłączone od manetki- i bez wciskania sam silnik zaczął się kręcić- i to ciut szybciej niż nawet dając 100% na manetce.

A wczoraj już to jakoś podłączyłem do jazdy no i wynalazek rozpędza się max do 18/h na najcięższym biegu. Czy na pewno silnik chodzi na 100%?
Bo to jest niezależnie od trybu wspomagania. Z kolei dla porównania z pedałami (na najwyższym trybie) ale kręcąc tylko tak żeby kręcić ale nie dociskać to czuć że silnik podaje dużo większą moc i co najmniej do 25 się rozpędza.

w throttle handle mam zatem ustawione:
start voltage: 11
end voltage: 42
mode: speed
designated assist level: by display's command
speed limit 40km/h
start current: 10%
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019   

posprawdzaj pozostałe zakładki, może cos jeszcze masz przestawione?
jaki masz blat? ile zębów? a z tyłu, 11 ? koła 26?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019   

z przodu 46z bodaj. Z tyłu 7 biegowy nexus w piaście
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 217
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019   

A zębatka na nexusie jaka? Bo tam 5 występuje od 16 do 22
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 24 Cze, 2019   

sorki za opóźnienie- ciągle zapominałem sprawdzić. 19T (ale dając większą to przełożenia będą jeeszcze cięższe, a przy bodaj 46 z przodu to i tak sie dusi przy jakimkolwiek wzniesieniu)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group