|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS aktywny 1A |
Autor |
Wiadomość |
dan_kan
początkujący DK
Wiek: 42 Dołączył: 08 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019 BMS aktywny 1A
|
|
|
Kupiłem aktywny balancer z BT, ale nie posiada funkcji odcinania, gdy pobierany prąd jest np. zbyt duży lub napięcie zbyt wysokie/niskie
https://www.aliexpress.co....38804c4dVp6hcs
"It is only balancer , it is not protection board"
Co radzicie, polegać na zabezpieczeniach max prądu ustawionych tylko w sabvotonie i np bezpieczniku, czy może wpiąć dodatkowy pasywny BMS z protecion board? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019
|
|
|
Fajny ten balanser. Moglbys podac wymiary? Moze tez bym sobie kupil. Co do sabvotona to spokojnie mozesz polegac na jego zabezpieczeniach. Sa duzo pewniejsze niz wiekszosc bmsow |
|
|
|
|
dan_kan
początkujący DK
Wiek: 42 Dołączył: 08 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Fajny ten balanser. Moglbys podac wymiary? Moze tez bym sobie kupil. Co do sabvotona to spokojnie mozesz polegac na jego zabezpieczeniach. Sa duzo pewniejsze niz wiekszosc bmsow |
Przyszedl po ok 2tyg. Jest do odbioru w firmie a ja wciaz na urlopie, .wiec w rekach go jeszcze nie mialem.
Wg sprzedawcy Rozmiar: 157*98.2*18.7
edit:
Szkoda, że nie dodali tych podstawowych funkcji.. Tak czy inaczej moim zdaniem jest o wiele lepszy niż pasywny, bo można częściej doładowywać akumulator zostawiając go na poziomie np 80% lub np 60% podczas garażowania dla zwiększenia iloci cykli i dłuższej żywotności bez ryzyka rozjeżdżania się akumulatora jak to ma miejsca przy pasywnym bms. BMS pasywny uaktywnia balansowanie dopiero po naładowaniu akumulatora do pełna.
No i pełna wiedza nt napiecia oraz oporu dla każdej celi przez BT |
|
|
|
|
dan_kan
początkujący DK
Wiek: 42 Dołączył: 08 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Czw 17 Paź, 2019
|
|
|
Po kilku testach mogę przyznać, że działa świetnie. Pracuje, gdy wykryje max różnicę napięć na celach o wartości definiowanej w ustawieniach - domyślnie 0.005V, a to oznacza, że nie trzeba ładować baterii do 100% by aktywować balanser jak to jest w BMS pasywnych. To z kolei wydłuża oczywiście jej żywotność. Do tego info nt rezystancji wew. każdej celi. Wyrównując prądem 1A jest w stanie dłużej utrzymać sprawność baterii, nawet gdy rezystancje z czasem zaczną się już rozjeżdżać. Dla mnie ten kierunek rozwoju BMS jest właściwy.
Szkoda tylko, ze nie posiada zabezpieczenia nad-prądowego i niskiego napięcia baterii.
https://drive.google.com/file/d/0Bzr5Y9YncNKLRDJEWDQzT2lYekljUGotT0ZTRGZLYk1FNjZ3/view?usp=sharing |
|
|
|
|
radeko
początkujący
Dołączył: 06 Lis 2019 Posty: 10 Skąd: Pisz
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019
|
|
|
Obejrzyj sobie ten film. "aktywny" balancer nie jest dobry
https://youtu.be/NRVC5kQxi2Q
Aby obniżyć napięcie przy którym balancer balansuje napiecie wystarczy balanser programowalny a nie "aktywny". Aktywny to calkiem inna kategoria. Gośc na filmie dobrze to tlumaczy.
Aktywny przewala energie z celi do celi a pasywny nie robi tego |
|
|
|
|
radeko
początkujący
Dołączył: 06 Lis 2019 Posty: 10 Skąd: Pisz
|
|
|
|
|
dan_kan
początkujący DK
Wiek: 42 Dołączył: 08 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Pią 08 Lis, 2019
|
|
|
Świetny filmik, serdecznie dzięki
Ale autor nie przekreśla aktywnego a tylko wskazuje zalety i wady obu rozwiązań i stwierdza kiedy aktywny przyda się bardziej, a kiedy pasywny..
I dla tych zalet świadomie kupiłem ten balanser.
Ciekawa informacja, o której nie wiedziałem, to teoria, że aktywny marnuje więcej energii niż pasywny bo pracuje cały czas a podczas przekazywania energii do innej celli tracimy 10-20%. Tylko czy na pewno cały czas pracuje? Gdy już wyrówna, czy tak często ogniwa dalej będą się tak szybko rozjeżdżać? Może pod obciążeniem.. Pewnie dużo zależy od stanu ogniw i ich rezystancji wewnętrznej.
Na szczęście, w moim balanserze ustawia się próg różnicy napieć, po którym aktywuje się balanser. A później, gdy degradacja baterii będzie postępować, albo ogniwa z depakietu - które ma chyba większość z nas, będą miały różne oporności wew., to zawsze można wyłączyć "balansowanie", gdy zostawiamy rower na dłużej itp. Przecież tą funkcję "balansowania" i progu, który go aktywuje w trybie automatycznym można zmieniać w telefonie
Może kiedyś spróbuje sobie porównać, ile rozładowuje się w trybie włączonego automatycznego balansowania powyżej jakieś progu a ile gdy telefonem wyłączam balanser, gdy rower stoi.
Zresztą, mając zasięg ok 150km, a przejażdżki z reguły 20-70km, dla zwiększenia żywotności trzeba utrzymywać akumulator ładując go w przedziale 50-80%. Więc z aktywnym wiem, że akku będzie zbalansowany, a w balanserze pasywnym ten styl użytkowania akumulatora spowoduje z czasem duże rozjazdy baterii.
Żeby było jasne, nikogo nie namawiam i nie promuje aktywnego. Sam traktuje ten eksperyment jako otwarty bo w zasadzie nie mam BMS'a tylko sam balanser i cały czas zastanawiam się czy nie dorzucić zwykłego - pasywnego, bo chociażby nie wiem jaki bezpiecznik zastosować przy baterii. Samo zabezpieczenie nadproądowe w sterowniku, czy EV computer to za mało - przecież nie mam zabezpieczenia w przypadku uszkodzenia sterownika albo niskiego napięcia baterii podczas magazynowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|