|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem z midem lingbei |
Autor |
Wiadomość |
Kolmodor
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2019 Problem z midem lingbei
|
|
|
Witam , chciałbym się zapytać czy ten wirnik jak jest osadzony w łożysku powinien ruszać się na boki https://www.greenbikekit....eplacement.html ? Mam taki problem ze po 500 km zaczął głośniej chodzić to go rozebrałem smar był lecz po prostu po złożeniu zaczął głośniej chodzić (zaczął stukać) po otwarciu ponownie przestał w ogóle się kręcić i wyskoczył error 24 z tego co zauważyłem to jest przecholny na którąś stronę (przyklejony) , po wyciągnięciu go z statora nie widzę żeby miał jakieś luzy , jest to możliwe że nie wszedł do końca i rusza się na boki ?
Motor
Lingbei 28.500w komputer c600
http://imgur.com/LhCDfOV
http://imgur.com/O74xwJN
http://imgur.com/t4NSMWW
http://imgur.com/sUgyjL3 |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2019
|
|
|
Odpowiadająca na pytanie:
w moim Bafangu BBS, po rozłączeniu silnika od korpusu [przekładni]
wirnik miał luz w łożysku stojana - ruszał się na boki.
Wałek do łożyska był ciasno spasowany, ale był luz pomiędzy bieżnia wew-kulki.
Zarówno w oryginalnym łożysku jak i w zmienionym FŁT.
Prawdopodobnie ze względu, że są to łożyska z luzem, do elektronarzędzi przystosowane do pracy wysokoobrotowej.
Po osadzeniu wałka w łożysko korpusu od strony przekładni całość u mnie chodzi prawidłowo.
Co mogę powiedzieć na temat składania.
Można sobie przysporzyć problemów, bo:
1. przestrzeń pomiędzy magnesami a cewkami to około 1mm. Trzeba pracować w czystych warunkach. Jakiekolwiek zanieczyszczenie na cewkach lub magnesach może powodować kontakt. Szczególnie chodzi o opiłki.
2. Osadzanie łożysk.
W pierwszej kolejności osadza się łożysko na wał, potem wirnik z zamontowanym łożyskiem do gniazda. Od tej reguły jest wyjątek w Bafangu BBS02 wer. B, gdzie wał wirnika tylko od strony korpusu przekładni ma oring silikonowy.
Pasowanie łożyska na wał jest bardzo ciasne. Wirnik chłodziłem 24 godz w zamrażarce, łożysko ogrzewałem 30 minut w 75 stopniach w piekarniku. Montaż na olej bijąc tuleją w bieżnie wewnętrzną. Potem dokładne suszenie wirnika z kondensatu.
Pasowanie łożyska w korpus stojana miałem dokładne, ale nie wymagało użycia narzędzi.
Po dokładnym wyczyszczeniu gniazda i lekkiego jego ogrzaniu od strony zewnętrznej, łożysko samo dało się zamontować za pomocą ruchów kołyskowych. Po osiągnięciu temp pokojowej umocowało się.
Jeżeli była próba montażu wirnika do łożyska w stojanie, to bardzo możliwe, że łożysko uległo uszkodzeniu na skutek tego, że jak było uderzenie w wirnik, to poszło na wewnętrzną bieżnię, do spowodowało udar kulek w płaszczyźnie całkowicie nieprzystosowanej do przenoszenia obciążeń - kulki mogły odbić się na bieżniach i luz nominalny trafił szlag.
Przewiduje następujące rzeczy:
- albo zanieczyszczenie pomiędzy cewkami i magnesami
- albo łożysko nie weszło na wał, bo IMHO nie jest to możliwe bez różnicy temperatur.
- albo, co najbardziej prawdopodobne, do punktu 2 dochodzi zabicie łożyska niepoprawnym montażem.
Stukanie podczas pracy Bafanga BBS w internetach wiązało się przeważnie z luzem na łożysku wału na bieżni wewnętrznej [bieżnia-wał] na skutek degeneracji oringu silikonowego. Wirnik stukał o stojan.
Następowało to w okolicach bodajże 6000 [chyba] km.
|
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
Ostatnio zmieniony przez lessero Wto 14 Maj, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 14 Maj, 2019
|
|
|
lessero napisał/a: |
Stukanie podczas pracy Bafanga BBS w internetach wiązało się przeważnie z luzem na łożysku wału na bieżni wewnętrznej [bieżnia-wał] na skutek degeneracji oringu silikonowego. Wirnik stukał o stojan.
Następowało to w okolicach bodajże 6000 [chyba] km.
|
Ten problem dotyczył starej (pierwszej) wersji BBS. Tu go opisuję:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=119454#119454
W nowszych BBSach mocowanie zostało zmienione.
Jak na przebieg 500 km to ten silniczek jest mocno zasyfiony i porysowany. Rotor i stator powinny być czyste i wolne od smaru. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Kolmodor
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 14 Maj, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: | lessero napisał/a: |
Stukanie podczas pracy Bafanga BBS w internetach wiązało się przeważnie z luzem na łożysku wału na bieżni wewnętrznej [bieżnia-wał] na skutek degeneracji oringu silikonowego. Wirnik stukał o stojan.
Następowało to w okolicach bodajże 6000 [chyba] km.
|
Ten problem dotyczył starej (pierwszej) wersji BBS. Tu go opisuję:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=119454#119454
W nowszych BBSach mocowanie zostało zmienione.
Jak na przebieg 500 km to ten silniczek jest mocno zasyfiony i porysowany. Rotor i stator powinny być czyste i wolne od smaru. |
A powiedz mi czy tak przy otwartej obudowie mogę włączyć silnik czy lepiej nie próbować , przy zamkniętej obudowie słychać tylko pstryknięcie tak jak by chciał się poruszyć i widać na koniec komputerze jak ampery rosną i zaraz rozłącza i wyskakuje błąd , spróbuję to wszystko alkoholem tylko problem jest taki że nie mam tego czerwonego smaru , jest jakiś zamiennik ?
Znalazłem dwa przewody nie podłączone teraz pytanie gdzie idzie czerwony a gdzie żółty
https://m.imgur.com/gallery/2jde4zY |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 14 Maj, 2019
|
|
|
Kolmodor napisał/a: |
A powiedz mi czy tak przy otwartej obudowie mogę włączyć silnik czy lepiej nie próbować , przy zamkniętej obudowie słychać tylko pstryknięcie tak jak by chciał się poruszyć i widać na koniec komputerze jak ampery rosną i zaraz rozłącza i wyskakuje błąd , spróbuję to wszystko alkoholem tylko problem jest taki że nie mam tego czerwonego smaru , jest jakiś zamiennik ?
Znalazłem dwa przewody nie podłączone teraz pytanie gdzie idzie czerwony a gdzie żółty
https://m.imgur.com/gallery/2jde4zY |
A recznie wszystko łatwo sie obraca? Otwartego nie włączałem.
Metalowe przekładnie można smarować smarem molibdenowym CX80, a te metal-tworzywo silikonowym do plastiku (jak w drukarkach) i nie powinno się ich mieszać. U mnie ten smar był biały. Jaki nr błędu wyskakuje?
Link do obrazka nie działa. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Kolmodor
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 14 Maj, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: | Kolmodor napisał/a: |
A powiedz mi czy tak przy otwartej obudowie mogę włączyć silnik czy lepiej nie próbować , przy zamkniętej obudowie słychać tylko pstryknięcie tak jak by chciał się poruszyć i widać na koniec komputerze jak ampery rosną i zaraz rozłącza i wyskakuje błąd , spróbuję to wszystko alkoholem tylko problem jest taki że nie mam tego czerwonego smaru , jest jakiś zamiennik ?
Znalazłem dwa przewody nie podłączone teraz pytanie gdzie idzie czerwony a gdzie żółty
https://m.imgur.com/gallery/2jde4zY |
A recznie wszystko łatwo sie obraca? Otwartego nie włączałem.
Metalowe przekładnie można smarować smarem molibdenowym CX80, a te metal-tworzywo silikonowym do plastiku (jak w drukarkach) i nie powinno się ich mieszać. U mnie ten smar był biały. Jaki nr błędu wyskakuje?
Link do obrazka nie działa. |
Ja tu i tu miałem czerwony , na kole dałem właśnie tego cx80 ale jak mi się uda to kupię lucasa Red
Możliwe że przycialem kable przy zamykaniu dla tego błąd 24
http://imgur.com/2jde4zY
Rozebrałem bo miałem taki odgłos po powrocie.
https://youtu.be/yDMSw0GZC6s |
|
|
|
|
szkuba
początkujący
Wiek: 48 Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 28 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019
|
|
|
Kolmodor napisał/a: | Możliwe że przycialem kable przy zamykaniu dla tego błąd 24 |
Wygląda ze czerwony kabelek zasilający (hallotrony? ) oderwany. Przylutowałeś? |
_________________ Kuba |
|
|
|
|
Kolmodor
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 07 Cze, 2019
|
|
|
szkuba napisał/a: | Kolmodor napisał/a: | Możliwe że przycialem kable przy zamykaniu dla tego błąd 24 |
Wygląda ze czerwony kabelek zasilający (hallotrony? ) oderwany. Przylutowałeś? |
Dałem do elektryka by mi to polutował podłączyłem wszystko , a tu zaczyna strzelać z środka i zrobił się ciepły hehe błąd mam teraz taki brak komunikacji z komputerem czyli pewnie kontroler sie zjarał , z tego co wyszukałem i coś tam zmierzyłem to 3 mosfety padły a co jeszcze w środku się zjarało to nie mam pojęcia
A co się od chinczyka dowiedziałem
Używają smaru Mobilith shc 100 do smarowania kołą nylonowego oraz metalowego. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|