ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Koga ION pęknięta obudowa silnika- problem
Autor Wiadomość
lemur_remul 
początkujący
lemur_remuil


Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 1
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   Koga ION pęknięta obudowa silnika- problem

Witam wszystkich użytkowników!
Jestem posiadaczem roweru Koga z silnikiem ION. Jakiś czas temu pękła mi obudowa silnika (jak już pewnie wiecie dosyć często spotykany problem w tych modelach). Kupiłem nową obudowę, przełożyłem silnik, podłączyłem kable.
Sterownik nie wywala żadnego błędu jednak nie działają tryby wspomagania (po przełączeniu na dany tryb po kilku sekundach zaczyna mrugać ikonka serwis i sterownik przechodzi w tryb OFF).
Oczywiście wchodzi w grę przeróbka roweru na zewnętrzny sterownik jednak chciałbym spróbować uruchomić go na aktualnej elektronice.
Czy może któryś z kolegów spotkał się z takim problemem? Co konkretnie odpowiada za te tryby wspomagania?
Teoretycznie na tej samej baterii, silniku i sterowniku rower nie powinien wymagać programowania w serwisie.
Z góry bardzo dziękuję za rady i pomoc.
Pozdrawiam!
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

Teoretycznie tak, ale np. często wyjęcie radia z auta i włożenie wymaga wpisania kodu.
Producenci z wiadomych powodów, jak mogą uprzykrzają życie użytkownikom. Nazywają to dbałością o bezpieczenstwo itp. lecz wiadomo o co chodzi.
Po krótkim giro po necie znalazłem coś takiego:

"Ale teraz masz inny możliwy problem: elektronika jest nie tylko wymienna! Mikrokontroler na tej płycie ma ustawienia konfiguracyjne (głównie tabela przesunięcia czujnika Halla), które są specyficzne dla silnika, z którego pochodzi. Jeśli masz szczęście, odchylenia starego i nowego silnika są na tyle blisko siebie, że nie będziesz się martwić, ale byłoby lepiej, gdybyś użył pokrywy starego silnika; znajdujący się w nim pierścień magnetyczny jest używany do kalibracji tej elektroniki."

Czyli wizyta w serwisie w celu kalibracji i programowania. Ew. mozna spróbować założyć starą pokrywę jeśłi dotyczy ten opis twojego silnika?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group