ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
SPD vs Platformy
Autor Wiadomość
zarblend 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2019
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   SPD vs Platformy

Dotychczas jeździłem tylko na platformach, ale zastanawiam się czy może warto zacząć przygodę z SPD.
No i tutaj pojawia się moje pytanie, czy an e-bike z midem ma to sens? Mimo, że mam manetkę to w większość jej nie używam. Czy jest ktoś na forum kto jeździ na SPD na e-bike z midem?
_________________
Kross Evado 7 + BBS02 750W + Alfine 8
Haibike Pressure RC + BBS02 750W
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   Re: SPD vs Platformy

zarblend napisał/a:
Dotychczas jeździłem tylko na platformach, ale zastanawiam się czy może warto zacząć przygodę z SPD.
No i tutaj pojawia się moje pytanie, czy an e-bike z midem ma to sens? Mimo, że mam manetkę to w większość jej nie używam. Czy jest ktoś na forum kto jeździ na SPD na e-bike z midem?


Jeździłem i na SPD i na platformach.

SPD ma zaletę w zwykłym rowerze,
gdzie można wykorzystać dzięki temu ruch nogi do góry - ciągnąć gdy druga noga pcha.
Albo w zjazdach, aby mieć maksimum kontroli. Ale to już zostało podważone, bo ostatnio ktoś został mistrzem na platformach.

W elektryku jest to pozbawione sensu, ponieważ równy rozkład ciągu zapewnia silnik w trybie PAS. W trybie manetki w ogóle pedałowanie mija się z celem.

Inna rzecz - SPD trzeba dobrze ustawić, bo stopa i noga powtarza te same kąty. Żle ustawisz i po 2 godzinach masz bóle kolan. Na platformach noga sama sobie znajduje odpowiednie ułożenie. Inna sprawa, że Q-faktor przy Bafangu jest niesymetryczny i trochę za duży.

Następna rzecz - jak jeźdżę w zimie to moje buty SPD przeciekały.

Ostatnia rzecz - w razie W łatwiej ratować się na platformach...
Trzeba wyrobić sobie nawyk ruchu stopą do wypięcia.

Miałem SPD jeżdżę po konwersji na platformach.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
zarblend 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2019
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019   

Tak właśnie mi się wydawało, dzięki za utwierdzenie w przekonaniu.
_________________
Kross Evado 7 + BBS02 750W + Alfine 8
Haibike Pressure RC + BBS02 750W
 
 
Larix 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 34
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: Nie 25 Sie, 2019   

Fajnym rozwiązaniem są platformy SPD. Jadę w teren to zakładam SPD , jadę po bułki to zwykłe kapcie :wink:
 
 
acmen 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 01 Lut, 2020   

A ja uważam tak, opisuję tylko SPD zintegrowane z platformą, na którym da się jeździć w zwykłych butach.
ZA:
- Jak MID ma torque sensor to jak najbardziej mają sens
- SPD w terenie jest super bo można dzięki nim lepiej odbić się od ziemi w celu przeskakiwania przeszkód, skaczemy wtedy znacznie wyżej. No i by wybić się bez SPD najczęściej musimy dobić w dół i wybić się z całym rowerem. A w SPD czasem gdy zdecydujemy się na wybicie w ostatniej chwili to wystarczy wybić się w górę bez przysiadania wcześniej i pociągnąć rower nogami.
- Czujemy lepszą integrację z rowerem
- SPD ze zintegrowaną platformą daje opcję jazdy w zwykłych butach


PRZECIW:
- z SPD w terenie można zaliczyć mega glebę
- z SPD na płaskim asfalcie można zaliczyć mega glebę, nawet zatrzymując się gdy noga nie zdąży się wypiąć
- SPD ze zintegrowaną platformą nie jest tak wygodne jak zwykła platforma, czujemy zaczep pod stopą
- W butach SPD nie chodzi się poza rowerem tak wygodnie jak w zwykłych
_________________
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group