|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
GRACE EASY na BIONX - kto się podejmie narpawy |
Autor |
Wiadomość |
JanT
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2019 GRACE EASY na BIONX - kto się podejmie narpawy
|
|
|
Czesc,
Znajomy ma rower GRACE EASY (na BIONX z konsolą G2, wersja s=pedelc), który kupił za moja namową (sam używam takiego od ponad 3 lat i jestem bardzo zadowolony, choć ostatnio też coś zaczyna szwankowa - ale to w innym wątku:).
Niestety jego rower po kilku miesiącach padł - na konsoli pojawia się komunikat "POWR PROT" i system nie wspomaga. Wg "internetu" taki komunikat ponoc oznacza jakiś bład z okablowanie zasilania, ale przejrzeliśmy wszystkie kable i złącza (i przeczyscilismy) i niestety nic nie pomaga. Zrobiliśmy jeszcze takie próby(choć nie wiem, czy ma to sens bo pewnie konsola i silnik musi być ze sobą jakoś software'owo sparowane):
1) Podstawialismy moja baterię do jego roweru - ten sam komunikat/system nie działa
2) Podstawialiśmy moją konsolę - tez nie działa - ten sam komunikat/system nie działa
3) Podstawialiśmy konsolę + baterię - ten sam komunikat/system nie działa.
Kolega obdzwonił dwa czy trzy serwisy e-bikowe ale jak usłyszano, ze chodzi o GRACE, to wszyscy się dziwnie odżegnują i nie chcą się podejmować naprawy. O co chodzi? To jakiś nieudany wynalazek, ten GRACE???
Czy jest tu ktoś wśród szanownych forumowiczów, który podjałby wyzwanie? (Najlepiej z okolic Warszaw, ale nie jest to warunek konieczny bo priorytetem jest reanimacja tego roweru - bo jak jest sprawny, to to jeździ się nim naprawde przyjemnie:)
Pozdrawiam serdecznie
JanT |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2019
|
|
|
Podstawcie jeszcze silnik z drugiego roweru. |
|
|
|
|
JanT
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019
|
|
|
jest taki plan. Dam znac, czy cos zagra. |
|
|
|
|
JanT
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18 Sie, 2021
|
|
|
Cześć,
Chciałbym odświeżyć wątek, bo rower wciąż nienaprawiony
Kontynuując temat, podstawiłem jeszcze niesprawne koło/silnik do sprawnego roweru (ten sam model) i dalej wyrzuca błąd POWER PROT. Wniosek, ze problem jest gdzieś w silniku/sterowniku. Niestety aby to rozebrać, trzeba rozpleść koło i rozpołowić silnik.
Zanim to zrobię, ponowie pytanie (minęło w końcu 2 lata od założenia tego wątku) - czy ktoś może spotkał się z takim problemem w tym systemie i cos podpowie, lub czy jest ktoś, kto bawił się silnikami bionx i chciałby podjąć się próby naprawy (być może jest jakaś przerwa/zimny lut w środku silnika piasty, a być może padł sterownik (ponoć to niezbyt udane rozwiązanie, aby sterownik umieścić w środku piasty, bo mu jest tam za gorąco).
Chętnie oddałbym komuś to do naprawy, kto ma pojęcie (a jak nie, to spróbuję to rozebrać i zweryfikować co się da - niestety nie zajmuję się tym na co dzień i będę musiał sporo douczyć, żeby podjąć temat, dlatego wolałbym to zlecić.
Alternatywnie pomyśle o przeróbce na zewnętrzny sterownik, jeśli dojdę do ściany z naprawą. Bo sam rower jako baza jest naprawdę bardzo przyjemny i szkoda go tak skreślić (fajna geometria, niezły osprzęt, super hamulce itp).
W temacie konwersji też chętnie wysłucham rekomendacji od doświadczonych osób, co tu można zrobić (oprócz wymiany sterownika na pewno trzeba wymienić konsole, ale czy np BMS w baterii tez trzeba przerabiać, czy to ma sens, czy lepiej kupić nowe koło i nowe akcesoria (bms, sterownik, konsole i próbować jakoś to upchać w pojemniku na baterię a sterownik silnika gdzieś w jakimś dodatkowym pojemniku).
Pozdrawiam,
JT |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2021
|
|
|
Naprawa tego silnika nie jest prosta. Sporo roboty z rozebraniem, Elektronika w środku jest zalakierowana, trzeba mieć interface.
Widziałem kiedyś nowe na allegro za 500.
Większość to chyba jednak przerabiało te silniki na zewnętrzny sterownik. Są na yt filmy jak to zrobić. Trochę czasu, kilka przewodów i jest zrobiony.
Baterię też musisz przerobić bo ta oryginalna bez oryginalnego sterownika się nie włączy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Sie, 2021
|
|
|
Generalnie takich "wynalazkow" sie omija. Chyba ze jako dawcę, bazy mechanicznej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|