ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GRACE EASY na BIONX - kto się podejmie narpawy
Autor Wiadomość
JanT 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2019   GRACE EASY na BIONX - kto się podejmie narpawy

Czesc,

Znajomy ma rower GRACE EASY (na BIONX z konsolą G2, wersja s=pedelc), który kupił za moja namową (sam używam takiego od ponad 3 lat i jestem bardzo zadowolony, choć ostatnio też coś zaczyna szwankowa - ale to w innym wątku:).

Niestety jego rower po kilku miesiącach padł - na konsoli pojawia się komunikat "POWR PROT" i system nie wspomaga. Wg "internetu" taki komunikat ponoc oznacza jakiś bład z okablowanie zasilania, ale przejrzeliśmy wszystkie kable i złącza (i przeczyscilismy) i niestety nic nie pomaga. Zrobiliśmy jeszcze takie próby(choć nie wiem, czy ma to sens bo pewnie konsola i silnik musi być ze sobą jakoś software'owo sparowane):

1) Podstawialismy moja baterię do jego roweru - ten sam komunikat/system nie działa
2) Podstawialiśmy moją konsolę - tez nie działa - ten sam komunikat/system nie działa
3) Podstawialiśmy konsolę + baterię - ten sam komunikat/system nie działa.

Kolega obdzwonił dwa czy trzy serwisy e-bikowe ale jak usłyszano, ze chodzi o GRACE, to wszyscy się dziwnie odżegnują i nie chcą się podejmować naprawy. O co chodzi? To jakiś nieudany wynalazek, ten GRACE???

Czy jest tu ktoś wśród szanownych forumowiczów, który podjałby wyzwanie? (Najlepiej z okolic Warszaw, ale nie jest to warunek konieczny bo priorytetem jest reanimacja tego roweru - bo jak jest sprawny, to to jeździ się nim naprawde przyjemnie:)

Pozdrawiam serdecznie
JanT
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2019   

Podstawcie jeszcze silnik z drugiego roweru.
 
 
JanT 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

jest taki plan. Dam znac, czy cos zagra.
 
 
JanT 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Sie, 2021   

Cześć,

Chciałbym odświeżyć wątek, bo rower wciąż nienaprawiony :cry:
Kontynuując temat, podstawiłem jeszcze niesprawne koło/silnik do sprawnego roweru (ten sam model) i dalej wyrzuca błąd POWER PROT. Wniosek, ze problem jest gdzieś w silniku/sterowniku. Niestety aby to rozebrać, trzeba rozpleść koło i rozpołowić silnik.

Zanim to zrobię, ponowie pytanie (minęło w końcu 2 lata od założenia tego wątku) - czy ktoś może spotkał się z takim problemem w tym systemie i cos podpowie, lub czy jest ktoś, kto bawił się silnikami bionx i chciałby podjąć się próby naprawy (być może jest jakaś przerwa/zimny lut w środku silnika piasty, a być może padł sterownik (ponoć to niezbyt udane rozwiązanie, aby sterownik umieścić w środku piasty, bo mu jest tam za gorąco).

Chętnie oddałbym komuś to do naprawy, kto ma pojęcie (a jak nie, to spróbuję to rozebrać i zweryfikować co się da - niestety nie zajmuję się tym na co dzień i będę musiał sporo douczyć, żeby podjąć temat, dlatego wolałbym to zlecić.
Alternatywnie pomyśle o przeróbce na zewnętrzny sterownik, jeśli dojdę do ściany z naprawą. Bo sam rower jako baza jest naprawdę bardzo przyjemny i szkoda go tak skreślić (fajna geometria, niezły osprzęt, super hamulce itp).

W temacie konwersji też chętnie wysłucham rekomendacji od doświadczonych osób, co tu można zrobić (oprócz wymiany sterownika na pewno trzeba wymienić konsole, ale czy np BMS w baterii tez trzeba przerabiać, czy to ma sens, czy lepiej kupić nowe koło i nowe akcesoria (bms, sterownik, konsole i próbować jakoś to upchać w pojemniku na baterię a sterownik silnika gdzieś w jakimś dodatkowym pojemniku).

Pozdrawiam,
JT
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 19 Sie, 2021   

Naprawa tego silnika nie jest prosta. Sporo roboty z rozebraniem, Elektronika w środku jest zalakierowana, trzeba mieć interface.
Widziałem kiedyś nowe na allegro za 500.

Większość to chyba jednak przerabiało te silniki na zewnętrzny sterownik. Są na yt filmy jak to zrobić. Trochę czasu, kilka przewodów i jest zrobiony.
Baterię też musisz przerobić bo ta oryginalna bez oryginalnego sterownika się nie włączy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Sie, 2021   

Generalnie takich "wynalazkow" sie omija. Chyba ze jako dawcę, bazy mechanicznej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group