ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny z akumulatorów żelowych
Autor Wiadomość
loopeko 
początkujący


Dołączył: 03 Lip 2019
Posty: 8
Skąd: Białystok
  Wysłany: Śro 03 Lip, 2019   Rower elektryczny z akumulatorów żelowych

Witam forumowiczów.
Mam dosyć nie typową sprawę, o tuż mam 4 akumulatory żelowe 12v 12ah.
Chciałbym zbudować na ich podstawie rower elektryczny.
Co potrzebuję aby to działało to by było 4s1p o ile można w ogóle w ten sposób to określać.
Czy potrzebuję czegoś na wzór BMS.

Chciałbym użyć sterownika
KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)

oraz silnika
Mxus 30H (10x6) Tył KASETA

wyświetlacz tradycyjnie
KT-LCD3 z aliexpres
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 105
Skąd: B-stok
Wysłany: Śro 03 Lip, 2019   

Bms-a nie potrzebujesz. Ładowarkę potrzebujesz. Albo zwykłą samochodową z małym prądem możesz ładować po kolei. I wsio. Silnik i sterownik do tego. I manetka/pas.
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 475
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 03 Lip, 2019   

nie jestem przekonany czy te akusy wydola prądowo przy tym sterowniku napewno zasieg bedzie mało imponujacy bms nie jest niezbedny ale kazdy akumulator ładujesz osobno lub wszystkie razem ale połaczone równolegle
 
 
Leopold 
początkujący


Wiek: 73
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Zamość
Wysłany: Śro 03 Lip, 2019   

Jak Cię nie przeraża waga akumulatorów, nic nie stoi na przeszkodzie by je wykorzystać, jak zrozumiałem wymienione w poście składniki wyposażenia już masz to do roboty. Sam zaczynałem na takich akumulatorach. Zasięg taki sobie. Z tymi akumulatorami nie będziesz na pewno miał kłopotów. Ale jeżeli już to kupuj głębokiego rozładowania, jak kupisz telekomunikacyjne - pieniądze wyrzucone w błoto. Szukaj stosowanych w napędach łodzi, jachtów itp.
 
 
Robson WM 
początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 6
Skąd: Giżycko
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2019   

Trochę zgłębiałem wiedzę na temat akumulatorów ołowiowo klasowych i te dostępne na allegro często mają przekłamania dane w oznaczeniach.
AGM to akumulator z matą separacyjną z włókna szklanego, a GEL to akumulator z elektrolitem z dodatkiem dwutlenku krzemu. Do silników elektrycznych polecane są bardziej AGM-y.
Kiedy chciałem kupić akumulator agm zadzwoniłem do sprzedającego aby zapytać jaki to typ akumulatora. Okazało się że sprzedający tak nazywa w aukcjach akumulator typu GEL. Masakra. Ale udało mi się znaleźć fajne ale 12V 12Ah typu AGM. Silnik 1000W 48V w desce surdingowej działał na nich ponad 30 minut i zostało 30% naładowania.

Pisze dla przestrogi,aby dokładnie czytać opisy oferowanych w sieci akumulatorów, bo wychodzi na to że sprzedający nie zawsze sami wiedzą jaki towar oferują.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 383
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2019   

Hmmm. Powodzenia. Jeśli szkoda ci wyrzucić akusy żelowe (bo na przykład dostałeś je w prezencie) to rozumiem. Wyssij nich moc jak energetyczny wampir i...
...i potem porzuć bez żalu. I nawet bez żelu :) Zapewniam, zrobisz to szybciej niż się spodziewasz.
Ale jeśli nie, to...
W muzeach techniki zawsze można obejrzeć lokomobilę. Super pojazd. Jeden z pierwszych wynalazków ludzkości aby poruszać się bez udziału koni. Taka miniaturowa lokomotywa, pierwowzór samochodów. Auto na parę.
Ktoś dziś jeździ lokomobilą? No ale potrzeba było najpierw skonstruować lokomobilę, by kiedyś na drogach pojawiły się Porsche i Ferrari.

A ktoś dziś jeździ na żelach? Gdy stosunek wagi do pojemności jest przerażająco niekorzystny dla żeli? I gdy ich jakość i rzeczywista pojemność pod obciążeniem to nieledwie ułamek procenta możliwości ogniw litowo-jonowych?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group