ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBSHD - ciągle odkręcający się silnik w rowerzu full
Autor Wiadomość
Macxn 
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   Bafang BBSHD - ciągle odkręcający się silnik w rowerzu full

Dzień dobry!

Mam problem jw. Rower Giant z pełnym zawieszeniem. Zrobione na silniku 700 km - silnik już 3 razy się odkręcił.
Szukałem po necie - jedyne proponowane rozwiązanie to BSBF-1 Stabilizer Bar for BBS02 and BBSHD z Luna.
Sezon w pełni, koszt szybkiej przesyłki z USA jest absurdalny - czy gdzieś mogę szybciej za rozsądne pieniądze nabyć ten element?

lub ma ktoś rysunek dxf tej części? Zrobię ją sobie na laserze za ułamek kwoty.

Druga kwestia to zakręcanie pierścienia (pierwszego z 4 nacięciami). Nie mam miejsca, żeby założyć oryginalny klucz oczkowy z Bafanga - odstęp do zawiasu zawieszenia jest zbyt mały. Czy ktoś spotkał się z kluczem nasadowym w postaci rurki z klinami na taki pierścień?

Dotychczas ten pierwszy pierścień musiałem dokręcać "tradycyjnie" śrubokręt i młotek, a na pierścień kontrujący już wchodzi klucz bafanga.

Z góry dziękuję za pomoc

M.
 
 
janusz_b 
początkujący



Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   

Witaj.
Miałem podobny problem też z pełnozawiasowcem i silnikiem BBSHD 1000W. Po piątej dokrętce (w trakcie 500 km) trzyma już 2500 km :mrgreen: pierwszy montaż, po zdjęciu zawieszenia (wchodzi u mnie oryginalny klucz) potem następne dociągane młotkiem i przecinaczkiem....... bo nie chciało mi się rozbierać wszystkiego.
pozdro Janusz
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   

Porządny szeroki śrubokręt i młotek. Ogromny moment. Dobij na maksa i zapomnij o temacie.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   

Zakładam, że blachę blokującą założyłeś ząbkami do mufy :wink:
Zabawę z kluczami sobie podaruj. Lekko przesmaruj i bierz młotek w dłoń a w drugą wkrętak monterski :idea:
Żadna nasadka nie da Ci tego, co młotek 2kg miły Kolego :lol:
Ps. Jeśli masz możliwość wycinania to odrysuj sobie oryginalną blokadę, a do niej domaluj dowolne ramię dostosowane do twojej ramy i wytnij całość. Ew. jakiś płaskownik zakończony półokrągło i dospawany do oryginału.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Macxn 
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   

Mam opory z waleniem młotkiem w element w aluminiowej ramie. Wiem że się da - kiedyś to było podstawowe narzędzie, ale to było 35 lat temu - w dobie rowerów z PRLu :mrgreen:

Dzisiaj pewnie kolejny raz go wykorzystam, ale rozglądam się za jakimś narzędziem.

A jak mocno dokręcacie kontrę?

Bez dodatkowe wspornika silnika nic się nie odkręca?
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   

Możesz jeszcze dać trochę kleju do gwintów
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
malin 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: gdynia
Wysłany: Pią 30 Sie, 2019   

U mnie bbshd tez się raz rozkręcił to dokręciłem mocno i jest spokój, ale mam klucz więc łatwiej. Chciałem wycinać trochę inny wspornik niż ma luna - pokazałbym, ale nie umiem dodać zdjęcia.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019   

Jeśli lubisz mieć narzzędzia specjalistyczne, mozesz końcówkę blaszanego klucza dospawać do rury o odpowiedniej średnicy. Na drugim końcu 2 otwory na przelotkę i masz specjalny klucz do bafanga :wink:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019   

Już był podobny wątek na forum gdzie sugerowałem aby małym pilniczkiem (iglaczkiem) na rurze suportu, w miejscach które stykają się z wypustkami uchwytu silnika z lewej strony, wypiłować niewielkie wgłębienia w które te wypustki wejdą (blokując obrót silnika w rurze suportu) a następnie dopiero nakręcić nakrętkę mocującą.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2019   

Mufa jest ze stopu Al, więc wystarczy ostrym wkrętakiem wgłębienia porobić. Młotek nie gryzie - nawet chirurg używa z powodzeniem :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

Panowie, chciałem pokazać idealne i moim zdaniem jedyne rozwiązanie, ale nie mogę dodać załącznika spełniającego wymogi (moje jpg'i są poniżej 500 KB) i to na różnych przeglądarkach. Możecie powiedzieć czy wszystko w porządku? Wtedy edytuję post i dodam.
Dziękuję.
Dla innych za radą użytkownika andypip ze zdjęciami zrobiłem tak:
Wchodzę na https://zapodaj.net/
Bez logowania, po dodaniu na serwer "zapodaj" skopiowałem link przeznaczony dla forum i wkleiłem do swojego posta. Na zapodaj.net są opisane ograniczenia fotek.
Silnik 750W, prąd ustawiony na 21A (95 procent jazdy to prąd grubo poniżej 15A), jazda po ciężkim terenie: leśne i polne drogi, kamienie, duża masa całkowita, prędkości 20-35 km/h.
Po przebiegu 2300 km zauważyłem obrotowy luz na silniku ok. 5 mm z powodu wyrobienia aluminiowej ramy roweru w miejscu wypustek oryginalnej podkładki mocującej Bafanga dodałem prostokątne miedziane podkładki pod każdą wypustkę "fixplaty". Po 200 km jeszcze gorzej, całkowite zniszczenie aluminiowej ramy w miejscach wypustek podkładki z nałożonymi podkładkami miedzianymi (miedź sprasowana jak bibuła).
Jedyną możliwością jest zrobienie odciągu. Zdjęcia wyjaśniają wszystko. Nie widzę szansy przy swoim stylu jazdy i terenie po którym się poruszam (olbrzymie drgania całego roweru) aby fabryczne mocowanie Bafanga do ramy dało radę. MUSI BYĆ ODCIĄG !!!

FOTKI:

Ostatnio zmieniony przez klient Wto 15 Paź, 2019, w całości zmieniany 14 razy  
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019   

Wstaw fotkę/i na jakiś darmowy serwer foto i wklej link do wypowiedzi.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Larix 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 39
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: Sob 12 Paź, 2019   

Klient dzięki za pomysł. Też muszę coś podobnego wykombinować. Swoją drogą Bafang daje ciała z tym mocowaniem.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 13 Paź, 2019   

Teraz mi się zdjęcia wczytały. Profesjonalna robota :o
Te spawy punktowe to tylko przymiarka, jak mniemam ? :wink:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9341

Jedna z opcji. Dwa posty niżej od twojego.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group