ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Codzienne ładowanie baterii, a jej żywotność
Autor Wiadomość
Tomasz N 
początkujący
TN


Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Leszno
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019   Codzienne ładowanie baterii, a jej żywotność

Witam, jestem tu nowy. E-bika posiadam od 3 tygodni. Zestaw do elektryfikacji zakupiłem w firmie BOLT o następującej specyfikacji:

Silnik przekładniowy 1000W w kole 26"
Bateria bidonowa 48V 17.5Ah ogniwa SAMSUNG GA
Sterownik wbudowany w szynę baterii
Wyświetlacz KT-LCD3
Ładowarka 2A

Ze względu na dość intensywną eksploatację muszę ładować baterię codziennie. Każdorazowo po zakończonej podróży napięcie pozostałe w baterii to około 43V. Podłączam ładowarkę na noc, bateria ładuje się około 8h po czym ładowarka jest podłączona jeszcze przez około 12h i stąd pytanie o żywotność ogniw.
Czy taka eksploatacja może im zaszkodzić?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2019   

Nie powinna zaszkodzić.Bo przynajmniej masz większą szansę na dokladnie zbalansowanie ogniw.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Tomasz N 
początkujący
TN


Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Leszno
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2019   

Dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem.
Teraz jestem spokojny bo martwiłem się o baterię....w końcu to najdroższy element zestawu.... Pozdrawiam
 
 
andypip 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 146
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2019   

Podłączę się do pytania, bo też mam pewne wątpliwości.
Mianowicie czytałem gdzieś, że nie zaleca się ładować baterii na full za każdym razem. Podobno lepiej jest doładowywać do 80-90% zaś pełne ładowanie robić co mw. 5 raz.
temat jest dosyć "gorący" bo bateria sporo kosztuje i szkoda ją zużyć przez niewiedzę.
to jak to właściwie jest najbezpieczniej?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Tomasz N 
początkujący
TN


Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Leszno
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2019   

Myślę jednak, że najlepszym rozwiązaniem byłby zakup większej baterii, ale chciałbym uniknąć tej skrzyni w trójkącie ramy, a gdyby dokupić drugi bidon i używać dwóch baterii na przemian? Wiem, że to wydatek.,ale może sumaryczny czas pracy podzielony przez dwa będzie dłuższy niż życie jednego bidonu?
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 205
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2019   

Nie szkodzi codziennie ładowanie jako takie, ale bardziej chodzi jak go ładujemy.

0-100 to szybko zajeździ się akumulator
20-80 jest w miarę optymalne

43V to nadal dosyć wysoko więc będzie w porządku.

Jasne, może mieć kilka bidonów, wiele osób na forum ma 2 a nawet 3 na zapas lub jeden w domu drugi w pracy. Tak jak piszesz, dwukrotnie wydłużysz życie baterii.
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2019   

Nie mozna stałe ładować do 80% bo balanser BMS - u nie wyrówna ogniw. Ponadto gdy za 100% przyjmuje się napięcie jednostkowe segmentu równoległego 4,20, to działanie BMS i tak zjeżdża to napięcie do 4,15. Zatem w pakiecie mitem jest zalecenie 80%
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 205
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2019   

Nie każdy BMS balansuje dopiero po dobiciu na max, poza tym są też ludzie co wgl nie używają BMS tylko zewnętrzny balanser. 4.15 to nadal wysokie napięcie dla celi.

Odnośnie jako mit 20-80 się nie zgodzę, bo nawet w pakiecie może to jak najbardziej działać, tak od czasu do czasu trzeba naładować do końca pakiet ze zwykłym BMS ale nie trzeba tego robić zawsze, no chyba, że ma się super wysłużony pakiet co się rozjeżdża niesamowicie
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 475
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2019   

co innego ogniwo a co innego pakiet zbudowany z wielu ogniw. pojedyncze ogniwo sie nie "rozjedzie" z przyczyn oczywistych za to pakiet z wielu ogniw nie balansowany popadnie z czasem w rozjazdy co skutkowac bedzie zmniejszeniem sie pojemnoci ( standardowe BMS-y maja wrecz symboliczne prady balansowania rzedu kilkudziesieciu miliamperów i dlatego zbyt duzych rozjazdów niezdołaja wyrównac co skutkuje pogłebianiem sie rozjazdu i koło sie zamyka) dlatego jesli ładujesz codziennie ładuj do pełna i daj BMs wyrównac cele . to prawda że ładowanie baterii do poziomu 80% wydłuza jej zywotność ale wiaze sie to z przystosowaniem do takiego trybu bms i ładowarki żeby wykonywały swoja prace prawidłowo przy nizszych napieciach ogólnie raczej gra nie warta swieczki. co do dwuch bidonów uzywanych naprzemiennie tylko iluzorycznie wydłuzy sie ich zywotność a w zasadzie sie z sumuje realnie pozostanie ich zywotność na takim samym poziomie cykli ładowania. gdyby je uzywac jednoczesnie wówczas obciazenie sie rozkłąda na oba to juz sie przekłąda na wydłuzenie ich czasu przydatnosci bo obciazenie sie rozkłąda na wieksza ilosć ogniw.
 
 
Tomasz N 
początkujący
TN


Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Leszno
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2019   

Mam nadzieję, że w mojej baterii jest jakiś BMS, nie chciałbym ładować baterii do 80% bo po pierwsze wyklucza to nocne ładowanie, po drugie startując z tak niskiego progu nie wystarczy mi energii na pokonanie trasy....

Baterię mam dokładnie taką......jak tu...:

https://bolt-ebike.pl/bateria-bolt-175-ah-48-v
  
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 205
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2019   

W środku na pewno jest BMS, wg mnie najrozsądniejszy wydaje się zakup drugiej baterii w twoim przypadku. Inna opcja (droga) to nowa bateria na zamówienie o dużej pojemności.
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
Tomasz N 
początkujący
TN


Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Leszno
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2019   

Raczej zdecyduję się na drugi bidon bo nie chcę dużej baterii w skrzynce. Dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group