|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik 350W 36v a zasilanie 48v |
Autor |
Wiadomość |
carlos4225
początkujący Carlos4225
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019 Silnik 350W 36v a zasilanie 48v
|
|
|
Panowie dziwna sprawa ,
Mam hulajnogę teoretycznie z silnikiem 500W na 48v sterownik 18A,ktora generalnie raczej słabo sie spisuje i osiaga max 34-35 km/h
Ma też również kilka silników 350w na 36v , jeden z nich był zamontowany w innej mojej hulajnodze na 36v ta natomiast osiąga ok 32 km/h .
Proporcja prędkości niewielka wiec postanowiłem wymienić silnik na słabszy ,który teoretycznie będzie kręcił sie szybciej przynajmniej w teorii.
Zważyłem oba rotory i dysproporcja jest niewielka ok 150 g wiec zamontowałem ten 350W na 36v na 48v oraz sterowniku 18A .
No i teraz najciekawsze przy połączeniu 3 faz tak jak na poprzednim silniku , tutaj zdziwiłem sie ze niebieski jest zamieniony z zielonym , wiec tak samo połączyłem z nowym i kiszka .
Wiec zamieniłem przewody i podłączyłem jak trzeba kolorystycznie .
Odpalam hulajnogę wszystko dziale ,ale i tutaj najlepsze , bez obiąrzenie predkośc dochodzi do ok 100 km/h a przy ok 90 zaczyna wyć .
Mniejsze o to że wyje ale taka predkość ????
Wiec zadowolony zabrałem ją na dwór o tutaj wielkie rozczarowanie pod obciążeniem ledwo jedzie , panowie o co chodzi .
Teoretycznie drobne przewoltowanie silnika powinno być na + jakies 25-30% a tutaj jakaś padaka .
Można zgłupieć juz z tym wszystkim , niby prosty temat ale nie do końca .
Pomożecie w temacie |
|
|
|
|
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019
|
|
|
Prędkość silnika nie zależy tylko od napięcia ale tez od parametru kv, wynikającego ze sposobu nawoju. |
|
|
|
|
carlos4225
początkujący Carlos4225
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019
|
|
|
To czemu taka różnica prędkość bez obciążenia jest taka wysoka ale mocy brak ?
To można zrobić w tej sytuacji ?
Wiem ze lepiej zostawić stary silnik a zmodyfikować baterię z 48v do 60 (aktualny sterownik poradzi sobie z tym napięciem ) ,ale przy powyższej wymianie operacja jest dla mnie bez dodatkowych kosztów .
Jak dla mnie wymiana silnika była najprostsza ,ale jak widać coś nie działa jak trzeba . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2019
|
|
|
Źle połączone fazy/hale. Wlaczales samonauke w kontrolerze ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
carlos4225
początkujący Carlos4225
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2019
|
|
|
Faktycznie pozamieniałem przewody fazowe i jest git , dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|