|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik koło przód |
Autor |
Wiadomość |
sebjus
początkujący
Wiek: 44 Dołączył: 03 Wrz 2019 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019 Silnik koło przód
|
|
|
Jestem nowy na Forum, więc Dzień Dobry Wszystkim.
Sebastian, 39 wiosen, Stolica.
Mam do Was zapytanie. Na pierwszy strzał chciałbym wyposażyć rower w silnik elektryczny w przednie koło. Tak, poznałem wszystkie za i przeciw. Na razie w koło przód.
Znacie jakieś fajne dobre, niezawodne silniki w okolicach 1kW nominał, najlepiej w zestawie z wszystkim co potrzebne do montażu, pod 48V ale bez baterii?? |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019
|
|
|
1kW w przednim kole? to radzę pełny kask i ochraniacze zakładać do jazdy |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019
|
|
|
Na przód nie stosuje się silników > 500W. Pamiętaj że w taki silnik i tak idzie prawie 1KW w piku. Zresztą ciężar silniejszego silnika, zmienił by w zbyt dużym stopniu kierowanie rowerem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2019
|
|
|
Raczę się nie zgodzić z przedmówcami
Jako praktyk od prawie 10 lat jeżdżący na przednim napędzie, najpierw stosowałem przekładniówki 24V/250W zasilane napięciem 48V. Wiadomo: w ten sposób wyciskałem z nich 1kW. Potem próbowałem MagicPie2 zasilanych 60V, potem już tylko bezprzekładniowce. Sterowniki sinus, zasilanie minimum 60V. Wyciskane moce rzędu 2 kW. Prędkości 50-60 km/h przy kole 20 cali. Można? Można. ALE!
Zawsze jest jakieś ALE.
NIGDY nie wolno stosować silników dużych mocy w widelcu do tego nie przystosowanym. Widelec musi mieć POTEŻNE mocowanie na koło. Tak więc musi to być z reguły widelec amortyzowany i tylko z porządnym mocowaniem koła.
Ale to też za mało.
Konieczna jest solidna, dwustronna blokada przeciw obrotowi silnika w osi. Dwustronna, czyli stosowana na każdej goleni amortyzowanego widelca.
Już jechałem na samym widelcu, zdziwiony nieco, że silnik z kołem znika w oddali. A to był tylko zwyczajny MagicPie2 który właśnie dostał 60V i sterownik sinus. A przecież godzinę wcześniej była w tym samym widelcu od paru lat zamontowana zwykła przekładniówka 24V i sterownik prostokątny zasilany baterią 48V. Dawał radę na prostej 35-40 km/h na kole 20, ale pod górkę zbierał się nieciekawie.
Wniosek z praktyki. Moc 2kW dostępna w wyniku podwyższenia napięcia zasilania i stosowania silnika bezprzekładniowego (przekładniówki mają za małą pojemność cieplną, a poza tym łatwo jest zmielić przekładnię przy przeciążeniu) jest jak najbardziej OK pod warunkiem stosowania porządnych widelców oraz solidnych dwustronnych blokad przeciwobrotowych na obu goleniach widelca. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2019
|
|
|
Bezprzekladniowy na przód? Ciekawe. No to MUSI być wyższe napięcie by skutecznie jechać np 40 km/godz. Jest stabilnie ? Troche trudno podrzucić przód przy najezdzaniu np na krawężnik. Jeśli to Ci się udało i jesteś zadowolony, to brawo. Wrzuć jakieś zdjęcie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2019
|
|
|
Zdjęcie bezprzekładniowca:
https://drive.google.com/file/d/1PJmUUwJZwtQV3-Mg2tQyAwbSFA-xhSsZ/view?usp=sharing
A to przekładniówka i bezprzekładniowiec. Jak widać w przekładniówce blokady nie zastosowałem, chociaż silnik dwukrotnie przewoltowany. Mocowanie koła w widelcu jest na tyle solidne, że wystarczy.
https://drive.google.com/file/d/1EUu_CnfeSewgMqKvX2vo-QX8dL74dKFi/view?usp=sharing
Faktycznie, jedyny mankament kół 20 cali to konieczność omijania wysokich krawężników. Poza tym brak zastrzeżeń. Rekord bezprzekładniowca wynosi jak dotąd 58 km/h. To już bardzo poważna prędkość jak na rower i raczej tylko do stosowania na pustej szosie choćby ze względu na drogę hamowania. Rower to jednak nie motocykl i nie samochód, hamulce nawet dobre nie zatrzymają 130 kilowej masy w miejscu.
Przekładniówka to "marne" 40-45 km/h, ale i tak zupełnie wystarczy.
Hmm, a co to się stało, że nie można wstawić obrazka? Coś się zmieniło na forum jeśli chodzi o metodę wstawiania? |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 15 Wrz, 2019
|
|
|
nie dokońca zgodzeże koła 20" nie daja rady na krawężnikach moja optima ma z przodu dwa koła 20" i pokonuje krawężniki nawet 15cm .. hub NC w tylnym kole ma dość krzepy by wepchnać małe koło na tak wysoki krawężnik ofc trzeba to robic powoli słowem miec technike pokonywania takich przeszkód , bo z rozpędu to raczej próba pokonania wysokich krawezników ponad 7cm może zaowocować snake uszkodzeniem opony i obreczy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|