ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik koło przód
Autor Wiadomość
sebjus 
początkujący


Wiek: 44
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019   Silnik koło przód

Jestem nowy na Forum, więc Dzień Dobry Wszystkim.

Sebastian, 39 wiosen, Stolica.

Mam do Was zapytanie. Na pierwszy strzał chciałbym wyposażyć rower w silnik elektryczny w przednie koło. Tak, poznałem wszystkie za i przeciw. Na razie w koło przód.
Znacie jakieś fajne dobre, niezawodne silniki w okolicach 1kW nominał, najlepiej w zestawie z wszystkim co potrzebne do montażu, pod 48V ale bez baterii??
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019   

1kW w przednim kole? to radzę pełny kask i ochraniacze zakładać do jazdy :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2019   

Na przód nie stosuje się silników > 500W. Pamiętaj że w taki silnik i tak idzie prawie 1KW w piku. Zresztą ciężar silniejszego silnika, zmienił by w zbyt dużym stopniu kierowanie rowerem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2019   

Raczę się nie zgodzić z przedmówcami :)
Jako praktyk od prawie 10 lat jeżdżący na przednim napędzie, najpierw stosowałem przekładniówki 24V/250W zasilane napięciem 48V. Wiadomo: w ten sposób wyciskałem z nich 1kW. Potem próbowałem MagicPie2 zasilanych 60V, potem już tylko bezprzekładniowce. Sterowniki sinus, zasilanie minimum 60V. Wyciskane moce rzędu 2 kW. Prędkości 50-60 km/h przy kole 20 cali. Można? Można. ALE!
Zawsze jest jakieś ALE.
NIGDY nie wolno stosować silników dużych mocy w widelcu do tego nie przystosowanym. Widelec musi mieć POTEŻNE mocowanie na koło. Tak więc musi to być z reguły widelec amortyzowany i tylko z porządnym mocowaniem koła.
Ale to też za mało.
Konieczna jest solidna, dwustronna blokada przeciw obrotowi silnika w osi. Dwustronna, czyli stosowana na każdej goleni amortyzowanego widelca.
Już jechałem na samym widelcu, zdziwiony nieco, że silnik z kołem znika w oddali. A to był tylko zwyczajny MagicPie2 który właśnie dostał 60V i sterownik sinus. A przecież godzinę wcześniej była w tym samym widelcu od paru lat zamontowana zwykła przekładniówka 24V i sterownik prostokątny zasilany baterią 48V. Dawał radę na prostej 35-40 km/h na kole 20, ale pod górkę zbierał się nieciekawie.
Wniosek z praktyki. Moc 2kW dostępna w wyniku podwyższenia napięcia zasilania i stosowania silnika bezprzekładniowego (przekładniówki mają za małą pojemność cieplną, a poza tym łatwo jest zmielić przekładnię przy przeciążeniu) jest jak najbardziej OK pod warunkiem stosowania porządnych widelców oraz solidnych dwustronnych blokad przeciwobrotowych na obu goleniach widelca.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2019   

Bezprzekladniowy na przód? Ciekawe. No to MUSI być wyższe napięcie by skutecznie jechać np 40 km/godz. Jest stabilnie ? Troche trudno podrzucić przód przy najezdzaniu np na krawężnik. Jeśli to Ci się udało i jesteś zadowolony, to brawo. Wrzuć jakieś zdjęcie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2019   

Zdjęcie bezprzekładniowca:

https://drive.google.com/file/d/1PJmUUwJZwtQV3-Mg2tQyAwbSFA-xhSsZ/view?usp=sharing

A to przekładniówka i bezprzekładniowiec. Jak widać w przekładniówce blokady nie zastosowałem, chociaż silnik dwukrotnie przewoltowany. Mocowanie koła w widelcu jest na tyle solidne, że wystarczy.

https://drive.google.com/file/d/1EUu_CnfeSewgMqKvX2vo-QX8dL74dKFi/view?usp=sharing

Faktycznie, jedyny mankament kół 20 cali to konieczność omijania wysokich krawężników. Poza tym brak zastrzeżeń. Rekord bezprzekładniowca wynosi jak dotąd 58 km/h. To już bardzo poważna prędkość jak na rower i raczej tylko do stosowania na pustej szosie choćby ze względu na drogę hamowania. Rower to jednak nie motocykl i nie samochód, hamulce nawet dobre nie zatrzymają 130 kilowej masy w miejscu.
Przekładniówka to "marne" 40-45 km/h, ale i tak zupełnie wystarczy.

Hmm, a co to się stało, że nie można wstawić obrazka? Coś się zmieniło na forum jeśli chodzi o metodę wstawiania?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 15 Wrz, 2019   

nie dokońca zgodzeże koła 20" nie daja rady na krawężnikach moja optima ma z przodu dwa koła 20" i pokonuje krawężniki nawet 15cm .. hub NC w tylnym kole ma dość krzepy by wepchnać małe koło na tak wysoki krawężnik ofc trzeba to robic powoli słowem miec technike pokonywania takich przeszkód , bo z rozpędu to raczej próba pokonania wysokich krawezników ponad 7cm może zaowocować snake uszkodzeniem opony i obreczy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group