ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe akumulatory żelowe - słaba moc
Autor Wiadomość
shp 
początkujący


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2019   Nowe akumulatory żelowe - słaba moc

Przeglądałem wątek o podobnym brzmieniu, ale nie znalazłem tego, czego szukałem.
Po roku użytkowania "padł" mi zestaw trzech akusów żelowych 12V 18Ah. Zestaw używany w rowerze typu cargo. Nie przypuszczałem, że tak szybko to nastąpi, liczyłem na co najmniej dwa lata, ale trudno. Rower w ten jeden rok pokonał może ze 3000 km. Kupiłem więc nowy zestaw akusów o tej samej pojemności, sprawdziłem poziom naładowania, podłączyłem.. i rower dalej ma słabą moc od samego początku. Na tamtym zestawie byłem w stanie na początku przejechać 30km, tutaj wczoraj ledwo przejechałem 10km i zaczęło przerywać. To kwestia akumulatorów, czy może jednak jakiś problem silnika/sterownika? Po zainstalowaniu nowych akumulatorów wrażenie miałem takie, jakbym jechał dalej na tych starych. Poza tym, nawet, jeśli realna pojemność nowych akumulatorów byłaby mniejsza, niż to jest napisane, to chyba nie powinno być tak, że już na samym starcie rower ma słabą moc? Przynajmniej przez jakiś czas powinno jechać się dobrze? Stąd moje podejrzenia, że może jednak to nie problem akumulatorów. Jakieś pomysły? Doświadczenia?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2019   

SPrawdz napięcie POD OBCIAZENIEM i ... datę ich produkcji.
Ale poza tym nie mozna wykluczyć zasniedziałych połączeń.
W każdym razie w obecnych czasach, jak najszybciej przejdz na li-iony, bo żele są obecnie coraz gorszej jakości.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 383
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2019   

Jeśli pierwotnie stosowane akumulatory były połączone szeregowo, to warto przypomnieć o zasadzie trwałości łańcucha. Łańcuch jest tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo. Wystarczy, że jeden utraci część pojemności i cały szereg zaczyna się rozjeżdżać.
Sto lat temu, gdy w swoich rowerach stosowałem jeszcze żele, ładowałem niezależne każdy akumulatory. I takie żele wytrzymywały kilka sezonów bez problemów.
Ale to były setki lat temu :)
Posłuchaj WojtkaErnesta. Przejdź na li-ony. Zdziwisz się, jak lekka jest bateria litowo-jonowa o tej samej pojemności w porównaniu z baterią akumulatorów żelowych. Zdziwisz się, jak bardzo jest trwała i niezawodna. No i pamiętaj, że akumulatory żelowe są w większości przeznaczone do PODTRZYMYWANIA napięcia w układach zasilania awaryjnego i tylko nieliczne firmy produkują akumulatory przeznaczone do dużych obciążeń - czyli np. do stosowania w rowerach elektrycznych. Chyba nie muszę dodawać, że są to akumulatory zdecydowanie droższe.
Cechą typowych akumulatorów żelowych jest nominalna pojemność przy niewielkich obciążeniach prądowych. Na przykład w systemch alarmowych lub UPS-ach. A pojemność ta drastycznie spada jeśli ciągniesz z nich duże prądy, jak to ma miejsce np. w rowerach elektrycznych.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2019   

Na wszelki wypadek uprzedzam że zmiana zasilania na li-ion wymaga zmiany ładowarki.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
shp 
początkujący


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2019   

WojtekErnest napisał/a:
Na wszelki wypadek uprzedzam że zmiana zasilania na li-ion wymaga zmiany ładowarki.


Co do przejścia z żeli na Liony, to takie przejście zrobiłem w drugim moim elektryku, niestety, z dość marnym skutkiem. Kupiłem pakiet robiony metodą chałupniczą, natomiast po kilku dniach bateria padła i przestała się ładować. Potem sprzedający coś jeszcze poprawiał z pakietem, ale i tak miałem wrażenie słabej mocy w stosunku do wcześniejszych żeli. Oczywiście na innych elektrykach na Lionach jeździłem i wiem, że to inna bajka. U mnie dochodzą dwie kwestie - mimo wszystko koszty, choć te grają raczej drugoplanową role - bardziej obawiam się o wrażliwość Lionów, ich łatwopalność itp. A obawiam się, bo bateria jest przewożona w skrzyni, na której jest siedzisko dla dzieciaków. Kiedyś na początku miałem zwarcie na zasilaniu z żelówką, i zaczęło dymić, bezpiecznik nie zareagował.

Cenię lekkość Lionów, ale jakoś nie mogę się do nich przełamać. W grę wchodziłyby obecnie zapewne tylko jakieś oryginalne, zabezpieczone pakiety do rowerów elektrycznych.

Rower cargo waży z akumulatorami żelowymi ok. 70kg, w tym akumulatory żelowe ok. 15kg (pakiecik Lionów o podobnej pojemności to pewnie byłoby ok 4kg). Cały zestaw razem z pasażerami i kierującym potrafi ważyć pod 200kg i więcej. Nie chciałbym jednak co roku wymieniać akumulatorów za ponad 2000 PLN, bo to mi się za bardzo nie kalkuje, choćby do kosztów użytkowania samochodu, którym też jeżdżę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group