ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Ograniczenie mocy do 250W w sterowniku 500W
Autor Wiadomość
MRL 
początkujący


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 36
Skąd: Grójec
Wysłany: Nie 06 Paź, 2019   Ograniczenie mocy do 250W w sterowniku 500W

Witam

Mam kontroler 500W 36V. Max daje 12A. Aż tak dużo nie potrzebuję i chcąc wydłużyć zasięg na tej samej baterii kombinuje mu ograniczyć prąd tak do 6-7A. Niestety nie ma fabrycznego ograniczenia. Szukałem sterownika o max mocy 250W, ale nie znalazłem. Jedynie są 500W z opcją ograniczenia 50%. Jest jakiś domowy sposób, aby takie coś zrobić w tym co mam?

Pzdr
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 316
Skąd: WLKP
Wysłany: Nie 06 Paź, 2019   

Witaj. Można to zrobić..
Rozkrecasz sterownik i lekko spilowujesz druty pomiarowe.

https://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
MRL 
początkujący


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 36
Skąd: Grójec
Wysłany: Śro 23 Paź, 2019   

Hmm, wolałbym nie ingerować we wnętrze sterownika. Znalazłem takie coś: http://ebike.nexun.pl/ogr...ci-na-przycisk/ ciekawy poradnik tylko ja bym wolał jedynie obniżyć A a nie Vmax. Co reguluje manetka: moc czy Volt?
 
 
W.P. 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 28
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 16 Gru, 2019   

Nie ma czegoś takiego jak obniżenie [A] zamiast [V]. To byłoby wbrew prawom fizyki.
Spróbuję łopatologicznie. Napięcie [V] to wymuszenie a prąd [A] to odpowiedź.

Dla łatwiejszego przybliżenia wyobraź sobie np. czajnik. Ciepło pochodzące z grzałki to wymuszenie, odpowiedzią jest wzrost temperatury.

Są 2 rozwiązania Twojego problemu. Pierwszy podał Kolega Mariusz_p. Bodaj najbardziej skuteczny ale trudny do odwrócenia.
Sterownik kontroluje aktualny prąd pobierany przez napęd. Wykorzystuje w tym celu spadek napięcia na rezystorze pomiarowym (tzw. boczniku). Najczęściej jest to odcinek drutu oporowego, zwykle grubego.
Podpiłowanie oznacza zwiększenie rezystancji czyli wcześniejsze zadziałanie ogranicznika prądu (w konsekwencji mocy).

Druga metoda, z dodatkowym rezystorem jest najbezpieczniejsza. Nie chcę tu cytować artykułu z odsyłacza. Schemat wyjaśnia wszystko. Oczywiście widoczny na tam potencjometr służy do ustalenia poziomu ograniczenia. Potem po pomierzeniu jego rezystancji można go zastąpić rezystorem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Gru, 2019   

Wystarczy obnizyc napiecie max manetki (np na przelaczniku). Wtedy ograniczysz moc bo będzie podawanie nizsze napięcie STEROWANIA, czyli sterownik 'odpowie' niższą usredniona mocą podawana na silnik.. Spadnie zatem napięcie skuteczne podawane na silnik i spadnie prąd.
Jak to zrobić: mostek rezystorow szeregowy i rownolegly, lub tylko rezystor szeregowy. Trzeba sprawdzic, dobrać w zależności o wejscia sterownika. Nominał dla manetki wynosi 0,8-4,2V ale spotyka się taki ktore podają np tylko 3,5V max.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group