ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Asfaltowy 29er wiecznie w konstrukcji
Autor Wiadomość
Transer 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   Asfaltowy 29er wiecznie w konstrukcji

Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum chociaż jestem tutaj od jakiegoś czasu. Bardzo powoli składam e bike, to mój trzeci składany rower, teraz pierwszy e bike. Rower aktualnie jest czymś w stylu gravel grinder/ monstercross.
Założenie jest takie żeby odjąć sobie monotonny wysiłek na prostych i mieć wspomaganie przeważnie powyżej 25 km/h. Większość sterowania będzie szła przez manetkę, sam generuję generuję 150 -250 watt. Chciałbym się przenieść z prędkości 20 -30 na 30 -40 i +200 km w tygodniu.

Mam nadzieję, że uda się załączyć wszystkie zdjęcia :)

1. Silnik
Conhis Mini, 250 watt znamionowej, w przednim kole, kupiony, szprychy i obręcz też, jeszcze nie zaplotłem
w przednim kole ze względu na rozkład masy w rowerze
silnik to straszny kloc jak na swoje rozmiary - prawie 4kg bezprzekładniowy, brak momentu, całkiem szybko się kręci, poniżej to co znalazłem o nim:

- https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=45431

- załączona jako zdjęcie tabela ze strony producenta z zaznaczonymi prędkościami jakie będę osiągał przy moim kole (29er) i reszcie instalacji 36v; 10% odejmuje dla pewności za sinus; trochę brakuje mi watów na wyższych obrotach, a bez sinusa i tak brakuje

Silnik może kiedyś bym zmienił, o ile wyjdzie coś podobnego z aluminium.

2. Bateria
bateria pod rurą dolną, w skrzynce od electrobikes, sprawa w toku
wyjdzie ok 4 kg samej beterii, zastanawiam się nad 48v, teraz myślę o czymś powyżej 700wh, może 800 wh

3. Sterownik i wyświetlacz
KT36/48SVPRLCL i KT-LCD3
Do sterownika i wyświetlacza nie jestem specjalnie przywiązany, tyle, że ma dużo opcji
Sterownik w oddzielnej skrzynce w świetle ramy
Sterownik jest przesadzony jak na ten silnik, ale opcja jako takiego sinusa podoba mi się
Wyświetlacz jest potrzebny do ograniczenia mocy, szczególnie jeżeli zdecyduje się na 48v
Skrzynka jest przesadzona jak na ten sterownik, ale zakładam, że będzie służyła również jako przestrzeń bagażowa.

4. Manetka
Czy ktoś ma doświadczenie z manetkami na szerszą średnicę kierownicy? Na razie w planie jest ucięcie 3 cm kierownicy i włożenie tam wystającej rurki o mniejszej średnicy i rozparcie albo klejenie. Zakładam użycie manetki tylko w dolnym chwycie.
Z ciekawości, czy da się jeździć z dwoma manetkami?

5. Pas
Już mam kawałek aluminium zamiast podkładki w suporcie, zamierzam do niego przymocować sam czujnik z czujnika pas i magnesy na najmniejszej zębatce. Gdzieś w polskich sklepach widziałem już taką zębatkę. Ta sama blaszka będzie podtrzymywała część baterii

Czy w moim przypadku opłaca się instalacja 48v, czy będzie miało to jakieś skutki o których nie wiem? W zasadzie będzie brało naprawdę mało amperów.

Teraz zaczynają się rzeczy do zrobienia w drugiej kolejności

6. Hamowanie regeneracyjne
Na pewno nie będzie prosto, tym bardziej że nie ma możliwości zainstalowania gotowych klamek. Ale już patrzę na czujniki i myślę, że da się coś znaleźć. Gorzej z montażem, ale coś się wymyśli.
Opcja niby ABS w przednim kole podoba mi się.

7. Przetwornica
Na pewno jakąś zainstaluje, może nawet dwie, chciałbym mieć dostęp do 12v i 5v. Przedweszystkim na oświetlenie, chyba wyjście na oświetlenie ze sterownika to niezbyt dużo.

8. Oświetlenie
Pewnie w całości wyjdzie 3 lampki z przodu, 3 lub 4 z tyłu
mniej więcej taki sprzęt:
to https://allegro.pl/bsg-najmniejsza-lampa-przod-cafe-racer-bobber-hd-i7371571372.html#thumb/1
https://allegro.pl/lampa-lampka-ozdobna-oczko-led-eye-czerwona-i7235307601.html#thumb/2

9. Buzzer
Jako klakson i być może jako opcja ciągłego dźwięku też
https://allegro.pl/sygnalizator-cofania-buzer-beep-beep-12v-24v-maly-i7281356250.html

10. Światło stop
nie mam pojęcia jak to zorganizować

11. Rzeczy do zrobienia poza elektryką
przerzutka z tyłu, trzy przełożenia bez indeksowania (long story)
amortyzator z przodu
błotnik tylny na przednie koło, żeby więcej zakrywał
hamulce: druga klamka interrupter własnej roboty; obie tarcze + 1 rozmiar; linki i pancerz hamulcowy skuterowe

20180607_183119.jpg
aktualny stan roweru
Pobierz Plik ściągnięto 358 raz(y) 5,34 MB

20180607_183052.jpg
aktualny stan roweru
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 4,14 MB

20180620_131037.jpg
mocowanie na sam czujnik pas i do skrzynki baterii
Pobierz Plik ściągnięto 345 raz(y) 2,5 MB

2010102311103467437.jpg
moc i prędkość
Pobierz Plik ściągnięto 333 raz(y) 115,34 KB

20180613_091604 (1).jpg
dolna skrzynka, bateria
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 2,73 MB

20180613_100505 (1).jpg
Górna skrzynka itp + bagaż ile wejdzie
Pobierz Plik ściągnięto 321 raz(y) 2,54 MB

 
 
kagemar 
początkujący


Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

Myślałeś nad midem? Bafang posiada już wyjścia na oświetlenie, posiada wyjście USB - ładowanie telefonu.
 
 
Lipski 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 40
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

kagemar napisał/a:
Myślałeś nad midem? Bafang posiada już wyjścia na oświetlenie, posiada wyjście USB - ładowanie telefonu.

Co do tego oświetlenia to chciałbym zauważyć, że z tego co wiem to wydajność prądowa tego wyjścia w bafangu to tylko 500mA przy 6 voltach czyli 3W (w sumie tyle co w zwykłym dynamie w piaście) więc na kilka lampek może być za słabe.
Tak po za tym to polecam mida :) Duży moment ze względu na konstrukcję. Waga też będzie na plus w porównaniu do tego co chcesz zamontować, bo najmocniejszy BBSHD waży "tylko" 4,8 kg.

Baterię zdecydowanie wybrałbym 48V, może trochę droższa wyjdzie, ale bardziej uniwersalna będzie pod przyszłe konstrukcje gdybyś chciał mieć więcej mocy, po za tym więcej wolt to mnie amper przy tej samej mocy, a to oznacza też mniej ciepła = strat...
 
 
Transer 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

Na razie będzie w piaście, ale myślałem też o mid. Może będzie nawet zanim ten się zużyje, możliwe, że drugi elektryk się przyda w domu. Tylko wtedy inną ramę bym wziął 26 cali i 105 cm lub mniej między osiami. Na razie chciałbym przesuwać wagę na przód ile się da.

A światełka będą wychodzić dwa ze sterownika i reszta z przetwornicy, żeby były dwa źródła zasilania jak coś pójdzie nie tak.

W zasadzie ze zmian w ogólnej konstrukcji to jeszcze myślę nad sterownik/wyświetlacz. Bardzo chętnie miałbym jak najwięcej opcji customizacji z drugiej strony zastanawiałem się nad brakiem wyświetlacza, tylko lcd do wyświetlania baterii w skrzynce. Tylko martwią mnie jakieś takie opcje jak na przykład połączone ustawienie stopni wspomagania z manetki i pas albo jakieś inne biedne opcje. Gdzieś znalazłem info, że wyżej wybrany sterownik lub podobny łapał na manetce tempomat, tego tez chciałbym uniknąć, szczególnie dopóki nie zainstaluje czujników do hamowania.
 
 
Roswell 
młodzik


Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 89
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

Możesz dać linka do tego sterownika ?
 
 
Transer 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

https://nexun.pl/shop/sterowniki/218-kt3648svprcl-36-48v-30a-sinus.html

Jeszcze słyszałem, że ten sterownik ma laga przy dodawaniu gazu. To nawet jeszcze ujdzie, choć i tak coś mniejszego z możliwością ograniczenia mocy było by ok. Na mniejszy wyświetlacz bym nie narzekał. Sinus nie jest konieczny.
 
 
Transer 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018   

Co na razie ustaliłem:
- sterownik nie ma problemu z tempomatem
- ograniczenie amperów małe, tylko -5,
- raczej odradzają mi instalowanie tego silnika bo podobno 250 watt się spali, chociaż ludzie z endlesssphere kręcili nim nawet na 80v więc zaryzykuje
- najmniej mi pasuje, że ustawienie mocy na manetce i pas jest na tym samym poziomie ustalane, spory problem

W związku z tym plan jest następujący, sterownik/wyświetlacz ten albo albo inny z kilkoma poziomami sterowania. Ustawienia mocy na wyświetlaczu dać na tyle, żeby wyświetlało na wyświetlaczu waty bliskie maksymalnych silnika. Pas ustawić, że podłączony 12stka, a wstawić 5tkę, albo połowę magnesów wyjąć. Czy to hack, czy bogde?
 
 
Transer 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Paź, 2019   

Update po sporym czasie. Ten post to przedruk z innego forum. Baz zdjęć, bo chyba jakiś limit wykorzystałem.

This is my daily commuter. Close to 4000 km milage. I use motor usually in "speed control" mode, witch give me constant 200 - 300 watts until I spin. Many used parts.

Some specs:

- 250 watt, 36v, front hub motor, gear less, known same time ago as Conhis Mini

- 500 watt KT 36/48 controller, sinus(so called)

- 48v, 22 ah battery,

- KT-LCD3

- regenerative braking

- throttle

- dc/dc converter and 12v lights, 2 small at the back, 1 small and one with 700 lumens at the front

- 2 usb charging ports

- black box contains battery, mounting on 4 screws and to be sure some cable ties

- white box contains controller, converter, cables, place for storage

- cables running between boxes are hidden in two old tubes reinforced with calbe ties

- additional cloth on all cables but one with regen

- many Wago connectors, originally they are used in home electrical installation

Frame: 2012 BMC used frame, alloy

Fork: Rock Shox Recon, 1mm grinded to install bigger axle

Wheels: Something like 21 mm mm inner wide, thicker custom spokes, reinforced eyelets, in the rear SS hub with place for 2 or 3 sprockets,

Tires: Schwalbe Rocket Ron in front, both tubes thicker,

Saddle: Prologo, Titanium rails

Seatpost: currently alloy, but carbon in plan

Handlebar: 700+ mm alloy, bar ends

Brake setup: V brake levers, Avid BB5 Road(!), oversized cables(!), 203 and 180 mm rotors

Drive Train: Hollow tech II, 175 mm, single speed with chain tensioner, 32 km/h at 90 rpm

Misc:

- tree mounting points for rear rack

- mounting for child bicycle trailer

- a lot of liquid car seal was used to seal places, mainly battery box, its some kind of silicon

- a lot of reflexive tape

Plans:

- currently in progress: 16 tiny alloy radiators of side of motor; I already fixed one with thermoconductive glue, removed some paint before

- drill holes in steering tube to route the cables from cockpit; I dont renember if its steel, but if it is then i will definitly do it

- one usb charging port in white box to connect old phone and change it in gps tracker,

- hinges and key locking in white box

- front rack and panniers

- extra wide drop bar

- rear derailleur, 2-3 sprockets
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group