ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie prędkości
Autor Wiadomość
deejaye2rd 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob 02 Lis, 2019   Zwiększenie prędkości

Witam. Nazywam się Jacek, jestem osobą niepełnosprawną poruszającą się na wózku inwalidzkim i od kilku miesięcy posiadam przystawkę elektryczną do wózka. Jest to koło o rozmiarze 20 cali silnik w piaście 36V 500W bateria bidonowa 36V 10,4Ah, sterownik 36V 15A licznik LCD, prędkość jaką osiąga przystawka to około 20-22km/h i mam pytanie co musiał bym w tym zestawie zmienić by osiągnąć prędkość 30-35km/h? Na 36V kółko w powietrzu bez obciążenia wyciągało około 24,4km/h podłączyłem do tego sterownika 48V i kółko w powietrzu wyciągało około 26,6km/h więc raczej zmiana sterownika i baterii w tym przypadku nic nie zmieni.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 533
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019   

Jesteś pewien tego że jeżdżąc wózkiem inwalidzkim chcesz rozwijać prędkości rzędu 35kmh ? moim zdaniem to dość ryzykowne zagranie sam wożę się 3kołowa trajka w układzie 2 x20cali z przodu i 26cali z tyłu która ma pewnie masę zbliżona do twojej "trajki" i rozwija takie prędkości jakie chcesz rozwijać swoim woziłem i wiem z autopsji jak mocne heble trzeba by wyhamować taka masę z takiej prędkości a mając dwa koła z przodu mam dwa przednie hamulce hydrauliczne czyli jestem pod tym względem w dużo lepszej sytuacji niz ty z jednym kołem z przodu ,dlatego uważam ze lepiej to dokładnie przemyśleć ale to moje zdanie ty zrobisz i tak co zechcesz. przewoltowanie to jedna z metod zwiększenia prędkości maksymalnej, inna opcja jest zmiana silnika na "szybszy" lub zaplecenie go w większa obręcz . badałeś jak kreci się twój silnik na sterowniku 36v i na sterowniku 48v ale czy podłączyłeś 48V sterownik z 48v bateria? czy z bateria 36v? druga sprawa w wyświetlaczu może być ustawione ograniczenie prędkości maksymalnej. sam elektryfikując babci moich pociech rower z poziomu wyświetlacza ograniczyłem v-max do 20km/h normalnie osiąga 36km/h wiec u ciebie może to być ten sam myk lub sterownik jest zablokowany do legalnych 25km/h
  
 
 
deejaye2rd 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019   

Jestem pewien że chcę jeździć szybciej niż teraz oczywiście po drogach i w warunkach które na to pozwalają. Przy kółku mam dwa hamulce i nie ma problemu z hamowaniem tym bardziej że mój cały zestaw razem ze mną waży jakieś 70kg jestem szczupły. Przewoltowałem cały zestaw tzn. do sterownika dałem 48V i prędkość podniosła się o całe 2km/h. W liczniku LCD max prędkość ustawiona na 100, w sterowniku brak blokady XS z GND, przeplecenie silnika nie wchodzi w grę brak miejsca na większe koło. Chyba tylko pozostaje wymiana silnika na szybszy tylko pytanie jaki?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 533
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019   

biorac pod uwage wszelkie okolicznosci to chyba najlepiej jakiś przekłądniowy 48V 500W byle szybki z uwagi na małe koło 20cali
 
 
deejaye2rd 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019   



 
 
deejaye2rd 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019   

 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 109
Skąd: B-stok
Wysłany: Wto 05 Lis, 2019   

Podniesienie napięcie o 30% powinno znacznie bardziej podnieść prędkość. Wg mnie sterownik ma jednak ograniczenie. Ja bym sprawdził na wyższym napięciu i innym sterowniku. A dopiero później zmieniał koło.
Poza tym typ sterowania ma znaczny wpływ na prędkość. Sam jestem na wózku i zrobiłem sobie przystawkę podobną do twojej. Mam koło 20" silnik 9C z nawojem 7x9(ten wolniejszy), baterię 14s i na sterowniku LH500 (odpowiednik GT500) miałem na pełnej baterii ponad 30km/h.
Teraz założyłem sterownik sinus i mam około 28km/h i czasami jak jadę sam chciałbym więcej, ale rozsądek bierze górę.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 934
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 06 Lis, 2019   

@ deejaye2rd
To co piszesz nie jest wiarygodne,chcąc zwiększyć prędkość powinieneś do sterownika na 36V podłączyć baterię na 48V,wówczas prędkość wzrośnie do tych co najmniej 30 km/godz. Jeśli podłączasz sterownik na 48V i baterię na 48V to nic się nie zmieni a praktycznie niewiele tak jak opisałeś. Jeśli przy podłączeniu które sugeruję wyżej zacznie się blokować wyświetlacz? (nie wiem jaki masz?) lub wskazania stanu baterii będą niewiarygodne, musisz obniżyć napięcie idące na wyświetlacz,najlepiej (i najprościej) włączając ZAPOROWO diodę zenera na 12V do kabelka podającego napięcie ze sterownika na wyświetlacz. Wówczas mosfety w sterowniku będą zasilane napięciem 48V (silnik również) natomiast cała "elektronika" sterownika napięciem 36V i prędkość wzrośnie, jak wyżej.
 
 
deejaye2rd 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

wibi napisał/a:
@ deejaye2rd
To co piszesz nie jest wiarygodne,chcąc zwiększyć prędkość powinieneś do sterownika na 36V podłączyć baterię na 48V,wówczas prędkość wzrośnie do tych co najmniej 30 km/godz. Jeśli podłączasz sterownik na 48V i baterię na 48V to nic się nie zmieni a praktycznie niewiele tak jak opisałeś. Jeśli przy podłączeniu które sugeruję wyżej zacznie się blokować wyświetlacz? (nie wiem jaki masz?) lub wskazania stanu baterii będą niewiarygodne, musisz obniżyć napięcie idące na wyświetlacz,najlepiej (i najprościej) włączając ZAPOROWO diodę zenera na 12V do kabelka podającego napięcie ze sterownika na wyświetlacz. Wówczas mosfety w sterowniku będą zasilane napięciem 48V (silnik również) natomiast cała "elektronika" sterownika napięciem 36V i prędkość wzrośnie, jak wyżej.

Mam tylko taki sterownik i na obudowie sterownika pisze 36V a na płytce 48V ja go podłączyłem pod 48V i wzrosła prędkość o 2km/h W liczniku mam funkcję zmiany napięcia.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 934
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 11 Lis, 2019   

Tak jak wyżej napisali,sterownik ma ograniczenia prędkości.Aby to ominąć musisz korzystać z baterii 48V gdy na wyświetlaczu masz ustawione 36V.Oszukać wyświetlacz aby "wykrywał" napięcie 36V gdy masz podłączoną baterię 48V robi się za pomocą zaporowo włączonej diody zenera na 12V.Wówczas do wyświetlacza dochodzi napięcie 36V a silnik jest zasilany napięciem 48V i szybkość wzrasta około 30%.
 
 
deejaye2rd 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 12 Lis, 2019   

Wyświetlacz mam uniwersalny OMT-M3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group