ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS aktywny 1A
Autor Wiadomość
dan_kan 
początkujący
DK


Wiek: 38
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Gdansk
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019   BMS aktywny 1A

Kupiłem aktywny balancer z BT, ale nie posiada funkcji odcinania, gdy pobierany prąd jest np. zbyt duży lub napięcie zbyt wysokie/niskie
https://www.aliexpress.co....38804c4dVp6hcs
"It is only balancer , it is not protection board"

Co radzicie, polegać na zabezpieczeniach max prądu ustawionych tylko w sabvotonie i np bezpieczniku, czy może wpiąć dodatkowy pasywny BMS z protecion board?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019   

Fajny ten balanser. Moglbys podac wymiary? Moze tez bym sobie kupil. Co do sabvotona to spokojnie mozesz polegac na jego zabezpieczeniach. Sa duzo pewniejsze niz wiekszosc bmsow
 
 
dan_kan 
początkujący
DK


Wiek: 38
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Gdansk
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019   

qaz33 napisał/a:
Fajny ten balanser. Moglbys podac wymiary? Moze tez bym sobie kupil. Co do sabvotona to spokojnie mozesz polegac na jego zabezpieczeniach. Sa duzo pewniejsze niz wiekszosc bmsow


Przyszedl po ok 2tyg. Jest do odbioru w firmie a ja wciaz na urlopie, .wiec w rekach go jeszcze nie mialem.
Wg sprzedawcy Rozmiar: 157*98.2*18.7
edit:
Szkoda, że nie dodali tych podstawowych funkcji.. Tak czy inaczej moim zdaniem jest o wiele lepszy niż pasywny, bo można częściej doładowywać akumulator zostawiając go na poziomie np 80% lub np 60% podczas garażowania dla zwiększenia iloci cykli i dłuższej żywotności bez ryzyka rozjeżdżania się akumulatora jak to ma miejsca przy pasywnym bms. BMS pasywny uaktywnia balansowanie dopiero po naładowaniu akumulatora do pełna.
No i pełna wiedza nt napiecia oraz oporu dla każdej celi przez BT :)
 
 
dan_kan 
początkujący
DK


Wiek: 38
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Gdansk
Wysłany: Czw 17 Paź, 2019   

Po kilku testach mogę przyznać, że działa świetnie. Pracuje, gdy wykryje max różnicę napięć na celach o wartości definiowanej w ustawieniach - domyślnie 0.005V, a to oznacza, że nie trzeba ładować baterii do 100% by aktywować balanser jak to jest w BMS pasywnych. To z kolei wydłuża oczywiście jej żywotność. Do tego info nt rezystancji wew. każdej celi. Wyrównując prądem 1A jest w stanie dłużej utrzymać sprawność baterii, nawet gdy rezystancje z czasem zaczną się już rozjeżdżać. Dla mnie ten kierunek rozwoju BMS jest właściwy.
Szkoda tylko, ze nie posiada zabezpieczenia nad-prądowego i niskiego napięcia baterii.
https://drive.google.com/file/d/0Bzr5Y9YncNKLRDJEWDQzT2lYekljUGotT0ZTRGZLYk1FNjZ3/view?usp=sharing
 
 
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

Obejrzyj sobie ten film. "aktywny" balancer nie jest dobry :)
https://youtu.be/NRVC5kQxi2Q
Aby obniżyć napięcie przy którym balancer balansuje napiecie wystarczy balanser programowalny a nie "aktywny". Aktywny to calkiem inna kategoria. Gośc na filmie dobrze to tlumaczy.
Aktywny przewala energie z celi do celi ;) a pasywny nie robi tego
 
 
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

Mogłeś kupić inny model pokazany na tym filmie.
https://youtu.be/ClGmMY0kXvQ
 
 
dan_kan 
początkujący
DK


Wiek: 38
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Gdansk
Wysłany: Pią 08 Lis, 2019   

Świetny filmik, serdecznie dzięki :)
Ale autor nie przekreśla aktywnego a tylko wskazuje zalety i wady obu rozwiązań i stwierdza kiedy aktywny przyda się bardziej, a kiedy pasywny..
I dla tych zalet świadomie kupiłem ten balanser.
Ciekawa informacja, o której nie wiedziałem, to teoria, że aktywny marnuje więcej energii niż pasywny bo pracuje cały czas a podczas przekazywania energii do innej celli tracimy 10-20%. Tylko czy na pewno cały czas pracuje? Gdy już wyrówna, czy tak często ogniwa dalej będą się tak szybko rozjeżdżać? Może pod obciążeniem.. Pewnie dużo zależy od stanu ogniw i ich rezystancji wewnętrznej.
Na szczęście, w moim balanserze ustawia się próg różnicy napieć, po którym aktywuje się balanser. A później, gdy degradacja baterii będzie postępować, albo ogniwa z depakietu - które ma chyba większość z nas, będą miały różne oporności wew., to zawsze można wyłączyć "balansowanie", gdy zostawiamy rower na dłużej itp. Przecież tą funkcję "balansowania" i progu, który go aktywuje w trybie automatycznym można zmieniać w telefonie :)
Może kiedyś spróbuje sobie porównać, ile rozładowuje się w trybie włączonego automatycznego balansowania powyżej jakieś progu a ile gdy telefonem wyłączam balanser, gdy rower stoi.

Zresztą, mając zasięg ok 150km, a przejażdżki z reguły 20-70km, dla zwiększenia żywotności trzeba utrzymywać akumulator ładując go w przedziale 50-80%. Więc z aktywnym wiem, że akku będzie zbalansowany, a w balanserze pasywnym ten styl użytkowania akumulatora spowoduje z czasem duże rozjazdy baterii.

Żeby było jasne, nikogo nie namawiam i nie promuje aktywnego. Sam traktuje ten eksperyment jako otwarty bo w zasadzie nie mam BMS'a tylko sam balanser i cały czas zastanawiam się czy nie dorzucić zwykłego - pasywnego, bo chociażby nie wiem jaki bezpiecznik zastosować przy baterii. Samo zabezpieczenie nadproądowe w sterowniku, czy EV computer to za mało - przecież nie mam zabezpieczenia w przypadku uszkodzenia sterownika albo niskiego napięcia baterii podczas magazynowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group