|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Obręcz 28" pod szprychy 2.6-2.9. Czy są dedykowane? |
Autor |
Wiadomość |
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Pią 08 Lis, 2019 Obręcz 28" pod szprychy 2.6-2.9. Czy są dedykowane?
|
|
|
Witam. Szykam obręczy pod silnik qs 205 35H t6. Obręcz na 28" (622). Problem w tym ,że nigdzie nie widzę info o wielkości otworów na nyple. Czy są dedykowane obręcze pod grubsze szprychy? Czy trzeba rozwiercać otwory? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 09 Lis, 2019
|
|
|
nyple rowerowe sa standaryzowene tzn maja zewnetrzną srednice taka sama jedynie gwint sie zmienia zaleznie od grubosci szprychy, problem sie zaczyna gdy stosujemy szprychy które w rowerowym swiatku normalnie nie wystepuja czyli bardzo grube powyzej 2,3mm wówczas nyple są wiekszej srednicy i trzeba rozwiercac wiec szukaj obreczy nie kapslowanej wrazie potrzeby rozwiercisz łatwo |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Sob 09 Lis, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | nyple rowerowe sa standaryzowene tzn maja zewnetrzną srednice taka sama jedynie gwint sie zmienia zaleznie od grubosci szprychy, problem sie zaczyna gdy stosujemy szprychy które w rowerowym swiatku normalnie nie wystepuja czyli bardzo grube powyzej 2,3mm wówczas nyple są wiekszej srednicy i trzeba rozwiercac wiec szukaj obreczy nie kapslowanej wrazie potrzeby rozwiercisz łatwo |
Problem jest taki ,że te najtańsze obręcze są niekapslowane. Wszystkie droższe już mają kapsle. Jedyne rozwiązanie to rozwiercenie kapsli i tyle. Mam wiertarkę stołową więc mogę sobie rozwiercić. Z tego co wiem to kapsle bez naruszenia można rozwiercić do szprych 2.5. Pytanie ,czy takie szprychy wystarczą do silnika qs 205 35H T6? Koło 28" (622)? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 09 Lis, 2019
|
|
|
te kapslowane sa droższe w dużej mierze dlatego że..sa kapslowane . pytanie źle postawiłeś powiedz jaka moc zestawu przewidujesz jesli bedzie to rzedu 1500-2000W mocy ciagłej to z autopsji szprychy sapim hard 2,0/1,8 ( cieniowane )w moim zestawie dają rady bez problemu jesli cos koło 3kW to 2,3mm szprychy wystarczą ( zakładam styl jazdy raczej szosowy ze wzgledu na obrecz 28" ) jesli wiecej musisz uderzyć w szprychy moto |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Nie 10 Lis, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | te kapslowane sa droższe w dużej mierze dlatego że..sa kapslowane . pytanie źle postawiłeś powiedz jaka moc zestawu przewidujesz jesli bedzie to rzedu 1500-2000W mocy ciagłej to z autopsji szprychy sapim hard 2,0/1,8 ( cieniowane )w moim zestawie dają rady bez problemu jesli cos koło 3kW to 2,3mm szprychy wystarczą ( zakładam styl jazdy raczej szosowy ze wzgledu na obrecz 28" ) jesli wiecej musisz uderzyć w szprychy moto |
Moc zestawu to 1000watt. Tzn silnik qs205 jest 1000watt ,48V. Pakiet to 13s12p z bms 35A, 100A chwilowego. Do tego planuje sterownik Sabvoton ML60 lub ML45. Tu się jeszcze zastanawiam. Moja waga z rowerem ,z silnikiem i pakietem to bedzie ze 135kg. Jakiej grubości szprychy się nadają?
Obręcze które wpadły mi w oko to DT Swiss Disc 545d 700C 36H" lub ta "Obręcz WER523 28"/29" |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10 Lis, 2019
|
|
|
silnik ma tyle mocy ile sterownik w niego zdoła wepchac, policzmy: w twoim przypadku 13s to max napiecie 54,6Vsterownik ml45 realnie daje około 35A a ml60 około 50A ale policzymy tak jak producent chce by było. Ml40 da ci moc w teorii około 2100W( praktyce 1500-1800W ) z kolei ML60 3200W ( 2200 -2800W) wiec rozsądnie będzie wybrać szprychy 2,3mm nie pocieniane i renomowanej firmy np DTSwiss lub SAPIM warto zapłacic wiecej za porzadne szprychy , obręcz i nyple niz sie szarpac potem z szajsem . A autopsji pierwszy zaplot silnika miałem na chińskiej obręczy i szprychach dociagałem chyba 5-6 razy szprychy , nyple łatwo sie obrabiały a na koniec obręcz zaczęła pękać przy nyplach a to wszystko przy przebiegu 3500-4000km zamieniłem obręcz na kapslowany mavic XM319 a szprychy na Sapim hard 2,0/1,8mm pocieniane raz tylko dociagałem po 50km i od tego czasu nie ma potrzeby nic dociągać ani nic nie peka a ich przebieg to ponad 2500km. w analogu 15lat temu załozyłem szprychy dt swis przejechały ze man ponad 20000km po leśnych bezdrożach i wiele godzin na hopkach tylko jedna została wyrwana z nypla i to z mojej winy bo przegiąłem z dociąganiem przy centrowaniu koła |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|