Bateria nie przyjmuje ładowania, 48v |
Autor |
Wiadomość |
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 18 Gru, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | otóż nie jest na twoich fotach widac ze cos tu dosłownie odparowało a na tych z neta wszystko jest tyle że czymś czarnym jest toś zapaćkane pewnie zabezpieczenie przez wilgocia i ewentualnym zwarciem z tego tytułu |
Ja tam nie widzę, żeby coś odparowało. Jedna płytka jest po prostu ładnie umyta, a druga nie. Elementy przy żółtym kablu są zalane jakąś czarną masą izolacyjną.
To nie znaczy, że układ jest sprawny, uszkodzenie elementów nie musi być widoczne. Po pierwsze trzeba pomierzyć napięcia na ogniwach. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 18 Gru, 2019
|
|
|
Mariusz_p napisał/a: | czy możesz zmierzyć jakie jest napięcie na obu kompletach kabli? |
Mam możliwości, sprawdzę i napiszę. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 18 Gru, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: | Inc0 napisał/a:
otóż nie jest na twoich fotach widac ze cos tu dosłownie odparowało a na tych z neta wszystko jest tyle że czymś czarnym jest toś zapaćkane pewnie zabezpieczenie przez wilgocia i ewentualnym zwarciem z tego tytułu
Ja tam nie widzę, żeby coś odparowało. Jedna płytka jest po prostu ładnie umyta, a druga nie |
popatrz raz jeszcze podpowiem w czerwonym okregu jesli dalej nie widzisz to sugeruje :
a) umyc monitor
b) udac sie do okulisty
|
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: |
popatrz raz jeszcze podpowiem w czerwonym okregu jesli dalej nie widzisz to sugeruje...
|
A ja proponuję, żeby się nie sugerować opiniami jasnowidzów, tylko pomierzyć napięcia na ogniwach oraz sprawdzić wszystkie kable. Bateria z 2009 r. sporo już mogła przeżyć. Może się przypaliła w tym miejscu, a może jest tylko upaćkana, jak oporniki poniżej. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2019
|
|
|
hehe moze kolega borsuk jest fanem kabały i tarota proponuje niech powie co mu z tarota wyszło albo co wróz powiedział:P mi wystarczą te fotografie ,nie trzeba byc jasnowidzem ani nawet elektronikiem wystarczy raz spojrzec na jedno i drugie foto by zobaczyc że odparował tutaj cześciowo element elektroniczny ( opornik? )wraz z lutowaniem co z kolei widać po drugiej stronie płytki nie zapaćkanej niczym na tym foto |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | ,,nie trzeba byc jasnowidzem ani nawet elektronikiem wystarczy raz spojrzec na jedno i drugie foto .. |
W złączu jest wykorzystanych 12 wyprowadzeń, a 2 nie są wykorzystane, ponieważ plus oraz minus zostały zapewne podłączone bezpośrednio na płytce BMSa. Nic się tu samo nie "rozlutowało". Na tym kończę dyskusję z kolegą Inco, który lubi długie niekończące się i nic sensownego nie wnoszące dyskusje . |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2019
|
|
|
gdy brak argumentów merytorycznych kolega borsuk serwuje osobiste wycieczki - klasyka |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 21 Gru, 2019
|
|
|
Zmierzylem napięcie i pomiędzy czarnym a czerwonym przewodem jest 52 volt i zarówno na wtyczce z przewodami zielonym i żółtym jest takie same napięcie 52 volt. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 22 Gru, 2019
|
|
|
henry napisał/a: | Zmierzylem napięcie i pomiędzy czarnym a czerwonym przewodem jest 52 volt i zarówno na wtyczce z przewodami zielonym i żółtym jest takie same napięcie 52 volt. |
Zmierzyłeś napięcie na całej baterii, a trzeba zmierzyć na ogniwach, dokładnie na każdej sekcji (segmencie), których w baterii jest 13. Segment składa się z pojedynczych ogniw połączonych równolegle. Napięcia z segmentów są podane na BMS za pomocą 12 pinowego wtyku. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22 Gru, 2019
|
|
|
Zmierzylem napięcie takie jak chciał jak dobrze pamiętam Mariusz, na kablach wychodzących i wtyczce. |
|
|
|
|
miki
młodzik miki
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 23 Gru, 2019
|
|
|
Zmierz kolejno napięcia na sąsiadujących wejściach BMS'a. Czyli na pierwszym "S", potem na kolejnym i tak do końca. Powinieneś mieć napięcie ogniwa Li-Ion. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 27 Gru, 2019
|
|
|
Miki jestem laik w tych sprawach, czy dobrze zrozumiałem że mam
zmierzyć napięcia w białej wtyczce? |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 28 Gru, 2019
|
|
|
Proszę o mierzylem napięcia we wtyczce
białej i poszczególne napięcia.
3.8
7.8
11.8
15.7
19.7
23.6
27.6
31.6
35.5
39.5
43.4
47.4 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Sty, 2020
|
|
|
39 ogniw, 48 V. To znacza ze powinno byc 13S3P. Podajesz 12 napięc a powinno być 13-cie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
miki
młodzik miki
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 05 Sty, 2020
|
|
|
I pokaż pomiary 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, .... i tak do końca. Wtedy będziesz miał czytelne porównanie między sekcjami. |
|
|
|
|
|