ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie na 80% jak zrobić to dobrze?
Autor Wiadomość
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: Śro 06 Lis, 2019   Ładowanie na 80% jak zrobić to dobrze?

Chciałbym ładować baterię do 80%. Bateria 17s 20ah do skutera elektrycznego.
Ładowarka ma pokrętło do regulacji napięcia ładowania.
Jak wiadomo łądowanie do 80% pojemnośći baterii i rozladowanie do 20% kilkukrotnie zwieksza ilosc dostepnych cykli z baterii, ale balansowanie standardowego balancera wlacza sie w okolicach 4,20V wiec ładując na 4.05V nie mamy balansowania ogniw.
Znalazłem taki artykuł w którym piszą że ogniwa w przypadku markowych ogniw to ich napiecie nie rozjezdza sie nawet po 100 lub wiecej cykli ladowania bez BMS . Wiec w przypadku takiego ładowania na 80% wystarczy raz w miesiacu włączyć ładowanie na 100% w celu zbalansowania ogniw. Czy taki sposób raz w miesiacu w przypadku codziennego dojazdu do pracy i dystansu do 20km bedzie dobrym wyborem. Czy moze ladowac na full czesciej?> Np co 5 lub co 10te ładowanie.?
https://www.ebikes.ca/too...-partial-charge
Wiem ze istnieją BMS-sy programowalne np przez bluetooth, w ktorych mozna obnizyc napiecie przy ktorej jest zalaczane balansowanie ogniw. ALe na poczatku bede mnial standardowy balancer wbudowany juz w baterie bez regulacji.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 859
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 06 Lis, 2019   

Prędzej ten skuter zje rdza niż zrobisz pełne 300-500 cykli. Kompletnie nie ma sensu....
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

W1,5 roku BEDZIE 500 CYKLI. LADOWANIE 6 DNI W TYGODNIU. I CODZIENNIE 20KM. DOJAZD DO PRACY TAKZE ZIMA .Jazda caly rok . tez w zimowych miesiacach
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 859
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

W sumie niewielki ten pakiecik jak na skuter... Tak czy siak co jakiś czas doładowałbym na maksa żeby BMS wyrównał cele.

Poszukaj i poczytaj tasa który raczej obalał mit o tej degradacji przy pełnym na/rozładowaniu.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

Też oglądałem film w którym gościu mówił że przy takim łądowaniu na 80% ogniw wogle nie trzeba balansować dopóki bateria nie zacznie sama się rozładowywać lub nastąpi jakies uszkodzenie. Jak rozpoznać to nadmierne samorozładowanie? To ma coś współnego z rozjazdem cel czy nie?
Tutaj to gości mówi żeby nie balanasować czyli nie łądować na full dopóki bateria sama sie nie rozładowuje mówi to w 6 minucie
https://youtu.be/NRVC5kQxi2Q?t=365
 
 
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

Mam nową koncepcję ładowania na 80% którą wydedukowałem na podstawie bloga nexun oraz innych filmów.
1. Ładujemy baterię na 4.2V na cele i mierzymy na jakim napieciu konczy ładować ładowarka + 3 godziny na oddczekac na balansowanie i wtedy pomiar napiecia na baterii. Jak kończy na 4,2x ilość cel to wszystko jest ok cele sa zbalansowane. Jak kończy niżej no to trzeba wykonac procedure balanasowania czyli ladowanie na full + odczekanie kilka godzin plus pomiar napiecia. Jak za mało to jedziemy ok 2km wracaly i ladujemy znowu i balansujemy
2. Mamy juz baterie naladowana na 4.2 i ogniwa są rowno .Wtedy jeździmy i łądujemy do 80% czyli 4,05v na celę. mierzymy napiecie na jakim konczy ladowac ladowarka + 3 godziny. Jeżeli kończy na 4,05 razy liczba cel to mamy zbalansowanie ogniwa. Jak kończy niżej to znaczy sie nam czesc ogniw rozjechala do dolu za bardzo. Wtedy dopiero ladujemy na full na 4.2 i sprawdzamy czy konczy na 4.2.
Tym sposobem nie musimy ladowac co ktorej ladowanie na FULL tylko poprostu sprawdzamy kiedy to zrobiić mierząć napięcie na jakim jest koniec ladowania + 3 godziny
 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 165
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

Tak skomplikować tak prosty temat prawdziwa sztuka.
Az 2 razy przeczytałem i ciągle nie jestem pewny czy zrozumiałem.

Nie kumam co ci to da jeśli połowa cel będzie miała np 4,00 a druga połowa 4,10V. Średnia da 4,05* ilość cel.

Nigdy nie ładuje ogniw w rowerze do końca. Nie daje bms'owi szansy na balansowanie a po roku używania akumulatora wszystkie sekcje są identyczne.
Ze 3 lata temu przerobem wkrętarkę na litowe bez żadnego bms'a. też ogniwa trzymają równo.

Mam jeden pakiet wysokoprądowy 3s który ma ponad 10lat i setki ładowań i nigdy nie był balansowany.

Nie namawiam Cię żebyś olał sprawę całkowicie. Ale naładowanei akumulatora raz na miesiąc do pełna jest chyba najprostszym rozwiązaniem i nie skróci jego życia.
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 69
Skąd: Warmia
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

Łoo matko ale macie rozkminy :lol:
Ja jeżdżę od 3 lat sowim bajkiem i zawsze ładuję na full i po prostu cieszę się jazdą, a tu widzę niektórzy nie śpią po nocach i rozmyślają czy aby na pewno naładowali do 80% a nie 81% :wink:
Zluzujcie gacie Panowie :cool:
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 552
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

potrzebujesz odpowiedni balanser np takiego typu tylk adekwatny do twojego pakietu https://s.click.aliexpress.com/e/baa6ZM8o i odpowiednio zmodyfikowana ładowarke do takiego łądowania na 80%
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 552
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019   

potrzebujesz odpowiedni balanser np takiego typu tylk adekwatny do twojego pakietu https://s.click.aliexpress.com/e/baa6ZM8o i odpowiednio zmodyfikowana ładowarke do takiego łądowania na 80%
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 573
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 08 Lis, 2019   Re: Ładowanie na 80% jak zrobić to dobrze?

radeko napisał/a:

Znalazłem taki artykuł w którym piszą że ogniwa w przypadku markowych ogniw to ich napiecie nie rozjezdza sie nawet po 100 lub wiecej cykli ladowania bez BMS .

Potwierdzam na podstawie wieloletniej praktyki. Jeżeli masz baterię złożoną z markowych dokładnie przetestowanych przed złożeniem ogniw z jednej serii produkcyjnej to nie musisz ich balansować, wystarczy skontrolować co parę miesięcy poziom napięć na ogniwach. Warunek: bateria nie może być przeciążana, czyli prąd maksymalny musi być ograniczony przez sterownik na rozsądnym poziomie (50-60% prądu katalogowego).
BMSa nie należy odłączać, gdyż pełni on ważne funkcje ochronne, a balansowanie jest tylko jedną z nich i to mocno przereklamowaną. Często prądy balansowania popularnych BMSów są tak małe, że zbalansowanie baterii o dużych pojemnościach jest praktycznie niemożliwe.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 505
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 06 Sty, 2020   

Też mam skuter i akumulator 13s 18P na ogniwach Panasonica 18650 PF Zaraz powstanie szum ale bez BMSA ładowarka ze zasilacza serwerowego plus przetwornica prąd ładowania jak zejdę nisko czyli do 3,4 na ogniwo pod obciążeniem dochodzi z początku do 20 amper. Rozjazdy sprawdzam co jakieś 10 cylki są 1/10 wolta w ten sam sposób użytkowałem akumulatory w rowerach około 5 lat nic się nie działo. Nigdy nie ładuję na fula i staram się rozładowywać max 3,4 na ogniwo pod obciążeniem.
Skuter Grenstrice 800 wat bierze około 20 wh na kilometr 2 kw na 100 km https://www.bitchute.com/video/s7JA019f5uVD/
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group