ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Arbiter
Czw 07 Mar, 2019
Hulajnoga Razor E300 - zmiana aku z 24v Gel na 36v Li-ion
Autor Wiadomość
GG 
początkujący


Dołączył: 20 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 14 Sie, 2018   Hulajnoga Razor E300 - zmiana aku z 24v Gel na 36v Li-ion

Postanowiłem przerobić hulajnogę Razor E300 - zmiana sterownika i baterii.

Zmieniłem 2 x aku 12v 7Ah Gel na pakiet 10s6p na ogniwach 3500mAh (max co się dało upchnąć) co daje nam teraz 36v 21Ah. BMS 30A
Aby się zmieścił musiałem delikatnie zeszlifować wzmocnienia na dnie skrzynki (bez tego wystawał delikatnie). Zmieniłem również manetkę bo ta oryginalna jest ON/OFF.

Wymieniłem sterownik na 36v 500W (20A) żeby jednak nie przesadzić z mocą na silnik, ale chyba 30A też spokojnie wytrzyma. Jak na razie po krótkich testach hulajnoga znacznie silniejsza a prędkość którą uzyskałem ze 100kg chłopem na pokładzie to 32km/h (mierzone GPS) przy napięciu tylko 36v. Zobaczymy jak zasięg ale teoretycznie powinien przekroczyć 30km :) . Testy trwają.

razor e300 mod bateria5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 261 raz(y) 729,45 KB

razor e300 mod bateria4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 220 raz(y) 810,48 KB

razor e300 mod bateria3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 229 raz(y) 865,33 KB

razor e300 mod bateria2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 224 raz(y) 708 KB

razor e300 mod bateria1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 244 raz(y) 870,82 KB

 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 316
Skąd: WLKP
Wysłany: Śro 15 Sie, 2018   

Witaj.

Mam podobną przeróbka u siebie. Ten silnik tego nie przeżyje na dłuższą metę. Mam wsadzony sterownik 28A 36V. Wycialem mu jeden drut pomiarowy. Ma coś koło 14A. Silnik oryginalny wytrzymał że 3 miesiące. Leci teraz kolejny. Dałem tym razem 36v 250w ale mocno się grzeje. Chyba czeka jeszcze sprzęt małe kastrowanie;(

Generalnie polecam dac tam jakiś motor 500-1000w to będzie jeździć jak trzeba

Mi wszedł pakiet 10s7p
 
 
GG 
początkujący


Dołączył: 20 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 15 Sie, 2018   

No to ładnie upchnąłeś :) Sterownik też jest w pudełku czy na zewnątrz? W razie czego mam silnik 36v 800W, jak ten padnie to kolejne przeróbki i zmiana silnika. Pozdrawiam
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 316
Skąd: WLKP
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018   

Wszystko w pudełku:)
Ale jest ciasno
 
 
verde 
początkujący


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

i jak testy?
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 316
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

na razie działa
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
verde 
początkujący


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

a zasieg i prędkość?
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 316
Skąd: WLKP
Wysłany: Śro 10 Paź, 2018   

Rozpędza się z zawodnikiem 40kg do około 33km/h. Zasięg na 10s7p na ogniwac 2250mAh około 40km.
Ciężko ją wyładować w jeden dzień.
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
Andreoz 
początkujący
Andreoz


Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 18 Sty, 2020   

Witam
Mam a tak naprawdę mój syn ma Razora e300;) Fabryczne baterie siadły tak że trzeba było kupić nowe więc stwierdziliśmy że to dobry czas na mody;). Kupiłem silnik 350w, sterownik 36v 800w, 3x 12 -9ah żel, zasilacz 36v. Oczywiście do tego manetkę ktora pozwala na modulację " gazem" a nie stary przełącznik on/off. Wszystko pozakładane iiiiii miałem problem z ładowaniem. Otóż jak zrobiłem wszystko zgodnie z poradnikami na yt to nie mogłem naładować baterii dioda na zasilaczu mrugała na czerwono/zielono, nie ładowała.
Wpiąłem sie z przewodami bezpośrednio pod baterie i pod port ładowania teraz aku sie ładują ale zasięg jest strasznie marny tak ze 2- 3 km.
Po wyjeżdżeniu prądu aku ładują sie za szybko bo ok godziny i zasilacz sie swieci na zielono czyli niby naładowane. Prędkość i moment w zupełności mi wystarcza a zwłaszcza mojemu synowi ;) )! Tylko ten zasięg jest tak marny....:( Silnik 350w daje radę w zupełności a wymiana z 250w to plug and play, nawet otwory pasują te same.;)

Kupiłem już inny sterownik słabszy 350w (tamten kupiłem 800 z myślą o przyszłych modach;) bo myślę ze ten obecny jest uszkodzony ( problem z ładowaniem). Jak dojdzie to montujemy i robimy próby.
Co myślicie z tym ładowaniem i słabym zasięgiem?
Aha ile trzeba dać za taką piękną baterię jak wy macie? Zasięg jak mówicie 40km? Zwariować ze szczęścia idzie ......;))

Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Sty, 2020   

A ladowarka jest do zeli czy do Lion ? Sprawdzaj napięcia na kazdym aku. One są pewnie nierówne. W 2020 r kupowanie zeli do takich urządzeń to tylko kłopoty i koszty rozciągnięte w czasie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Andreoz 
początkujący
Andreoz


Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 18 Sty, 2020   

Witam
Ładowarka do żeli a nawet dwie bo myślałem że z pierwszą jest coś nie tak:(
Porozpinam aku i naladuję je osobno dla sprawdzenia jeszcze....
_________________
____________
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V;)
 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 165
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Nie 19 Sty, 2020   

Andreoz, Ciężko trochę zrozumieć co zrobiłeś.

1. Wymieniłeś org 2 żelówki na 2 nowe żelówki? i do tego sterownik 36V? nie będzie to działać
2. Wymieniłeś org żelówki na 3 nowe żelówki? i do tego stara ładowarka 24V? to też nie będzie działać.
3. inna opcja

Po prostu opisz coś więcej jeżeli chcesz żeby ktoś coś doradził.
 
 
Andreoz 
początkujący
Andreoz


Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 23 Sty, 2020   

Witam
Dwa fabryczne żele już nie dawały rady więc przyszedł czas na mody. Postanowiłem że przejdę na 36V więc kupiłem:
-3 x żele 12V 9Ah (spięte w szereg co daje zasilanie 36V)
-sterownik 36V/ 31A/ 800W
-silnik 350W (poprzedni, fabryczny 250W)
-zasilacz 36V (napięcie ładowania coś koło 42V)
-manetka gazu (bo stara manetka ON/OFF to jakieś nieporozumienie)

Wszystko zostało podłączone ale okazało się że nie ma ładowania, zasilacz wywala błąd. Po wpięciu się na ostro pod akumulatory (pominąłem sterownik) zasilacz działa, ładowanie jest. Na testach drogowych wyszło że moc jest konkretna, prędkość max też (nawet za duża jak na początek) ale zasięg coś koło 2-3 km i aku puste.

Podejrzewałem że sterownik jest uszkodzony więc kupiłem kolejny tym razem słabszy 350W/ 16A. Zmontowałem wszystko do kupy z ładowaniem wszystko ok wszystko działa jak powinno.
Dodam że przez zamontowaniem drugiego sterownika każdy akumulator ładowany był do pełna małym prądem przez kilkanaście godzin w podłączeniu równoległym. Napięcie na każdym z nich po tym ładowaniu ok 13,6 (+/- 0,1 V)
Teraz mocy jest wystarczająco (chociaż mniej niż w przypadku sterownika 800W), prędkość OK:))
Jak zrobię testy długodystansowe to dam znać. Interesuje mnie zasięg na tych żelach żeby był tak jak na fabrycznych czyli coś koło 15km. Dodam że poprzednie aku (2 x 12V) miały pojemność 7,2Ah. Teraz mam 9 Ah. Czyli spokojnie zasięg powinie być.
Dam znać co wyjdzie....:)jak znajdę czas.....:(
_________________
____________
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V;)
 
 
Andreoz 
początkujący
Andreoz


Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 29 Sty, 2020   

Witam
Testy drogowe zrobione i powiem że jest masakra:( Hulajnoga ze mną na pokładzie przejeżdża ok 2km i po bateriach:(. Moja waga 80kg. Po podłączeniu ładowarki baterie niby są naładowane w ok 45min do 1 godz. Sprawdzone na dwóch ładowarkach jedna podaje max 1,8A druga 1,6-3,5A. Na obu ładowarkach czasy podobne ale nie za szybko to ładowanie przebiega?. Po zaświeceniu się zielonej diody na ładowarce hulajnoga już nie pobiera prądu - sprawdzałem miernikiem.
Panowie jakieś pomysły dlaczego zasięg jest tak słaby?
Po jeździe, nic się nie przegrzewa, silnik zimny, sterownik to samo. Gdzie mi ucieka ten prąd?:)
_________________
____________
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V;)
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 834
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 30 Sty, 2020   

nędznie. Trzeba reklamować. Pewnie baterie zimne, odcina BMS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group