Przesunięty przez: Arbiter Czw 07 Mar, 2019 |
Hulajnoga Razor E300 - zmiana aku z 24v Gel na 36v Li-ion |
Autor |
Wiadomość |
GG
początkujący
Dołączył: 20 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 14 Sie, 2018 Hulajnoga Razor E300 - zmiana aku z 24v Gel na 36v Li-ion
|
|
|
Postanowiłem przerobić hulajnogę Razor E300 - zmiana sterownika i baterii.
Zmieniłem 2 x aku 12v 7Ah Gel na pakiet 10s6p na ogniwach 3500mAh (max co się dało upchnąć) co daje nam teraz 36v 21Ah. BMS 30A
Aby się zmieścił musiałem delikatnie zeszlifować wzmocnienia na dnie skrzynki (bez tego wystawał delikatnie). Zmieniłem również manetkę bo ta oryginalna jest ON/OFF.
Wymieniłem sterownik na 36v 500W (20A) żeby jednak nie przesadzić z mocą na silnik, ale chyba 30A też spokojnie wytrzyma. Jak na razie po krótkich testach hulajnoga znacznie silniejsza a prędkość którą uzyskałem ze 100kg chłopem na pokładzie to 32km/h (mierzone GPS) przy napięciu tylko 36v. Zobaczymy jak zasięg ale teoretycznie powinien przekroczyć 30km . Testy trwają.
razor e300 mod bateria5.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 676 raz(y) 729,45 KB |
razor e300 mod bateria4.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 626 raz(y) 810,48 KB |
razor e300 mod bateria3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 680 raz(y) 865,33 KB |
razor e300 mod bateria2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 619 raz(y) 708 KB |
razor e300 mod bateria1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 807 raz(y) 870,82 KB |
|
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 15 Sie, 2018
|
|
|
Witaj.
Mam podobną przeróbka u siebie. Ten silnik tego nie przeżyje na dłuższą metę. Mam wsadzony sterownik 28A 36V. Wycialem mu jeden drut pomiarowy. Ma coś koło 14A. Silnik oryginalny wytrzymał że 3 miesiące. Leci teraz kolejny. Dałem tym razem 36v 250w ale mocno się grzeje. Chyba czeka jeszcze sprzęt małe kastrowanie;(
Generalnie polecam dac tam jakiś motor 500-1000w to będzie jeździć jak trzeba
Mi wszedł pakiet 10s7p |
|
|
|
|
GG
początkujący
Dołączył: 20 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 15 Sie, 2018
|
|
|
No to ładnie upchnąłeś Sterownik też jest w pudełku czy na zewnątrz? W razie czego mam silnik 36v 800W, jak ten padnie to kolejne przeróbki i zmiana silnika. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018
|
|
|
Wszystko w pudełku:)
Ale jest ciasno |
|
|
|
|
verde
początkujący
Dołączył: 11 Wrz 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018
|
|
|
i jak testy? |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018
|
|
|
na razie działa |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
verde
początkujący
Dołączył: 11 Wrz 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018
|
|
|
a zasieg i prędkość? |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2018
|
|
|
Rozpędza się z zawodnikiem 40kg do około 33km/h. Zasięg na 10s7p na ogniwac 2250mAh około 40km.
Ciężko ją wyładować w jeden dzień. |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
Andreoz
początkujący Andreoz
Dołączył: 17 Sty 2020 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 18 Sty, 2020
|
|
|
Witam
Mam a tak naprawdę mój syn ma Razora e300;) Fabryczne baterie siadły tak że trzeba było kupić nowe więc stwierdziliśmy że to dobry czas na mody;). Kupiłem silnik 350w, sterownik 36v 800w, 3x 12 -9ah żel, zasilacz 36v. Oczywiście do tego manetkę ktora pozwala na modulację " gazem" a nie stary przełącznik on/off. Wszystko pozakładane iiiiii miałem problem z ładowaniem. Otóż jak zrobiłem wszystko zgodnie z poradnikami na yt to nie mogłem naładować baterii dioda na zasilaczu mrugała na czerwono/zielono, nie ładowała.
Wpiąłem sie z przewodami bezpośrednio pod baterie i pod port ładowania teraz aku sie ładują ale zasięg jest strasznie marny tak ze 2- 3 km.
Po wyjeżdżeniu prądu aku ładują sie za szybko bo ok godziny i zasilacz sie swieci na zielono czyli niby naładowane. Prędkość i moment w zupełności mi wystarcza a zwłaszcza mojemu synowi )! Tylko ten zasięg jest tak marny....:( Silnik 350w daje radę w zupełności a wymiana z 250w to plug and play, nawet otwory pasują te same.;)
Kupiłem już inny sterownik słabszy 350w (tamten kupiłem 800 z myślą o przyszłych modach;) bo myślę ze ten obecny jest uszkodzony ( problem z ładowaniem). Jak dojdzie to montujemy i robimy próby.
Co myślicie z tym ładowaniem i słabym zasięgiem?
Aha ile trzeba dać za taką piękną baterię jak wy macie? Zasięg jak mówicie 40km? Zwariować ze szczęścia idzie ......;))
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Sty, 2020
|
|
|
A ladowarka jest do zeli czy do Lion ? Sprawdzaj napięcia na kazdym aku. One są pewnie nierówne. W 2020 r kupowanie zeli do takich urządzeń to tylko kłopoty i koszty rozciągnięte w czasie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Andreoz
początkujący Andreoz
Dołączył: 17 Sty 2020 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 18 Sty, 2020
|
|
|
Witam
Ładowarka do żeli a nawet dwie bo myślałem że z pierwszą jest coś nie tak:(
Porozpinam aku i naladuję je osobno dla sprawdzenia jeszcze.... |
_________________ ____________
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V;) |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2020
|
|
|
Andreoz, Ciężko trochę zrozumieć co zrobiłeś.
1. Wymieniłeś org 2 żelówki na 2 nowe żelówki? i do tego sterownik 36V? nie będzie to działać
2. Wymieniłeś org żelówki na 3 nowe żelówki? i do tego stara ładowarka 24V? to też nie będzie działać.
3. inna opcja
Po prostu opisz coś więcej jeżeli chcesz żeby ktoś coś doradził. |
|
|
|
|
Andreoz
początkujący Andreoz
Dołączył: 17 Sty 2020 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23 Sty, 2020
|
|
|
Witam
Dwa fabryczne żele już nie dawały rady więc przyszedł czas na mody. Postanowiłem że przejdę na 36V więc kupiłem:
-3 x żele 12V 9Ah (spięte w szereg co daje zasilanie 36V)
-sterownik 36V/ 31A/ 800W
-silnik 350W (poprzedni, fabryczny 250W)
-zasilacz 36V (napięcie ładowania coś koło 42V)
-manetka gazu (bo stara manetka ON/OFF to jakieś nieporozumienie)
Wszystko zostało podłączone ale okazało się że nie ma ładowania, zasilacz wywala błąd. Po wpięciu się na ostro pod akumulatory (pominąłem sterownik) zasilacz działa, ładowanie jest. Na testach drogowych wyszło że moc jest konkretna, prędkość max też (nawet za duża jak na początek) ale zasięg coś koło 2-3 km i aku puste.
Podejrzewałem że sterownik jest uszkodzony więc kupiłem kolejny tym razem słabszy 350W/ 16A. Zmontowałem wszystko do kupy z ładowaniem wszystko ok wszystko działa jak powinno.
Dodam że przez zamontowaniem drugiego sterownika każdy akumulator ładowany był do pełna małym prądem przez kilkanaście godzin w podłączeniu równoległym. Napięcie na każdym z nich po tym ładowaniu ok 13,6 (+/- 0,1 V)
Teraz mocy jest wystarczająco (chociaż mniej niż w przypadku sterownika 800W), prędkość OK:))
Jak zrobię testy długodystansowe to dam znać. Interesuje mnie zasięg na tych żelach żeby był tak jak na fabrycznych czyli coś koło 15km. Dodam że poprzednie aku (2 x 12V) miały pojemność 7,2Ah. Teraz mam 9 Ah. Czyli spokojnie zasięg powinie być.
Dam znać co wyjdzie....:)jak znajdę czas.....:( |
_________________ ____________
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V;) |
|
|
|
|
Andreoz
początkujący Andreoz
Dołączył: 17 Sty 2020 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 29 Sty, 2020
|
|
|
Witam
Testy drogowe zrobione i powiem że jest masakra:( Hulajnoga ze mną na pokładzie przejeżdża ok 2km i po bateriach:(. Moja waga 80kg. Po podłączeniu ładowarki baterie niby są naładowane w ok 45min do 1 godz. Sprawdzone na dwóch ładowarkach jedna podaje max 1,8A druga 1,6-3,5A. Na obu ładowarkach czasy podobne ale nie za szybko to ładowanie przebiega?. Po zaświeceniu się zielonej diody na ładowarce hulajnoga już nie pobiera prądu - sprawdzałem miernikiem.
Panowie jakieś pomysły dlaczego zasięg jest tak słaby?
Po jeździe, nic się nie przegrzewa, silnik zimny, sterownik to samo. Gdzie mi ucieka ten prąd?:) |
_________________ ____________
Pozdrawiam
Andrzej
Razor e300 mod 36V;) |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2020
|
|
|
nędznie. Trzeba reklamować. Pewnie baterie zimne, odcina BMS |
|
|
|
|
|