ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja rowerów Dartmoor Primal oraz Mongoose Teocali 2014
Autor Wiadomość
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 13 Lip, 2019   Konwersja rowerów Dartmoor Primal oraz Mongoose Teocali 2014

Witam! Zafascynowany elektrykami chcę zelektryfikować obecne rowery które posiadam. 1 z nich to dartmoor primal z 2017r który sam poskładałem. Jestem obecnie na etapie wyboru zestawu, najlepiej gotowego bez baterii. Celuje w moc ok 2kW. Moja waga 75kg. Styl jazdy ? mieszany :) zależy mi na ogarnianiu szlaków górskich, ścieżek leśno/polnych na śląsku i trochę po mieście. Zasięg który mi wystarczy to ok 80km na wspomaganiu. Chciałbym mieć też trochę mocy na zabawę takie jak jazda na tylnim kole itp, takie tam wygłupy i tu dystans się nie liczy ;p. Obecnie jestem skłonny do zakupu zestawu rapid s2100 , poproszę również o doradzenie może lepszej tańszej konfiguracji silników, sterowników itp.

Bateria... tu nie wiem co wybrać, Ma to być pakiet 13s7p, ale nie wiem jakie ogniwa najlepiej dobrać, waham się pomiędzy LG MJ1, sanyo GA, sony VTC5. potrzebuje coś co zniesie maksymalny pobierany prąd przy założeniu ze funkcjonowało by to z s2100. Tu też proszę o doradzenie.

Po ogarnięciu dartmoora, będe chciał przerobić mojego obecnego górskiego analogowego śmigacza którym obecnie jeżdżę enduro po górach (bikeparki, gotowe traski rowerowe typu enduro trails itp). Jest tam sztywna oś ale przeróbka pod silnik jest bezproblemowa ale już nie da się po niej łatwo wrócić do sztywnej osi :) Rama trochę nienadająca się na zmieszczenie baterii ale z racji iż dolna rura jest wysoko ustawiona, ogniwa będzie trzeba osadzić pod nią, natomiast sterownik powinien zmieścić się w środku, ewentualnie pod baterią wcisnąć :) Tym rowerem już nie będę szalał po bikeparkach, zastąpi on dartmoora którego przejmie moja luba :) (zabiorę koło i jej wstawię słabszy silnik :D ) Do bike parków w planach nowa maszyna analogowa :)

zdjęcia obu rowerów z planem rozmieszczenia ogniw.
https://drive.google.com/file/d/1naUHiNMi2x2RyGTQlkhIqHpGifOIgP-e/view
https://drive.google.com/file/d/15-_BlS0TWeIj8zxKBBjcKRrwYjViujVC/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1nrddsGxUY2kl2QwfV7m0WfA3SiA4KVkL/view?usp=sharing
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Lip, 2019   

Nie wiem czy to jest dobry pomysł wstawiać taki pakiet mocowany pod ramą, biorąc pod uwagę przeciążenia jakie występują podczas jazdy po nierównym terenie - np moja bateria waży 3kg a jest w konfiguracji 10s5p, więc wyobraź sobie jakie siły będą działać na mocowanie baterii. Już lepiej wewnątrz ramy baterię zamontować. Do jazdy górskiej bardziej nadają się ogniwa wysokoprądowe z serii VTC.
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 155
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019   

Pomysl o silniku centralnym mid typu bafang/tongsheng odpada ci wtedy przerabianie sztywnej osi i umiejscawianie sterownika. A i sprawnosc na podjzdach bije na glowe huba o podobnej mocy. Dodatkowo nie uposledzi ci tylnego zawieszenia, bo hub ze swoja masą zniszczy resorowanie z tylu
 
 
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019   

Tez własnie myślałem o midzie w tym moongosie. Problem pozostaje z ulokowaniem bateri, bardzo mało miejsc jest w środku i tam odpada cokolwiek wsadzać oprócz sterownika, jest opcja ze wymienie ramę na no giant trance lub reign z rocznika 2013. Ok. Ale najpierw dartmoora będę robił. Kwestia wyboru ogniw. Na forum sprzedają sanyo GA z depakietow nowych, wydoli to w 13s7p ? Czy bezpiecznej wsadzić vtc5?
_________________
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W

Wgram oprogramowanie do TSDZ2 okolice Bytomia -PW
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019   

VTC będą lepsze, żywotność baterii będzie większa, Sanyo mają max prąd ciągły w okolicach 5A na ogniwo (w pakiecie) co daje w konfiguracji 7p 35A, a np VTC6 mają ciągły 8A na ogniwo w pakiecie co daje w takiej samej konfiguracji 56A, więc może zastanów się bardziej nad ogniwami VTC6 bo są bardziej obciążalne od VTC5. Chłopaki bardzo sobie chwalą ramy od Kony Stinky z racji tego że jest wytrzymała i ma sporą pojemność na baterię w trójkącie ramy.
 
 
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019   

Czytałem ze vtc6 szybko tracą pojemność, ktos na forum robił testy i szybko pojemność malała.
_________________
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W

Wgram oprogramowanie do TSDZ2 okolice Bytomia -PW
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Lip, 2019   

Zalezy jakim pradem rozladowania traktujesz ogniwo. Jak duzym to kazde ogniwo bedzie szybko tracic pojemnosc. Dlatego trzeba dobrze zaprojektowac baterie pod konkretne obciazenie.
 
 
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 02 Sie, 2019   

Zdecydowałem, że najpierw przerobie mój rower :) Bateria 13s6p, obudowa poskładana metodą "cepelia". Zamówiony u chińczyka zestaw Bafang BBS02 750W. Zamontowane i uruchomione, jest moc :)



 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 19 Lut, 2020   

hetm4n czy możesz napisać jak przebiega taki proces samemu składania roweru od początku czyli od kupna ramy. Na jakie problemy można natrafić i czy drożej/taniej to wychodzi w stosunku do kupna całego roweru.
Pozdrawiam
 
 
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 19 Lut, 2020   

Tak . Napisz sms 516283652, lepiej sms bo ja chodzę ciągle z wyciszonym (natłok klientów z firmy w której pracuje :D )
_________________
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W

Wgram oprogramowanie do TSDZ2 okolice Bytomia -PW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group