ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km
Autor Wiadomość
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Lis, 2019   

Poczytaj wątek Leszcza z forum, dobrze udokumentował serwis i przegląd BBS02 na forum. Nie jest to kosmiczna technologia i w wolne popołudnie powinieneś samemu ogarnąć temat.
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
malin 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: gdynia
Wysłany: Czw 21 Lis, 2019   

Kolega Leszcz ma doświadczenie z tym motorkiem, może czyta i coś podpowie. Mnie to wygląda na podnięte sprzęgiełko - koszt z Ali ca PLN 50 a wymiana nie jest skomplikowana, ale musisz od razu przesmarować/wymienić smar.
 
 
mes93 
początkujący


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: Nie 01 Mar, 2020   

Cześć wszystkim, jestem nowy w temacie i chciałem dopytać, potwierdzić się w fakcie, czy zestaw bafang 750W wejdzie do mojego Grand Canyon AL 5.9 z 2016r. Rozmiar ramy M.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 01 Mar, 2020   

witaj.
co ma nie wejść :smile: suport masz typowy. na "oko" trochę ciasno jest w trójkącie z miejscem na baterię.
typowy bidon to Wymiary (z szyną): 365 x 90 x 110 mm (dł. x szer. x wys.)
pomierz sobie albo zrób szablon z tektury i przymierz. chyba że planujesz baterię trójkąt czy inny samopał :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
mes93 
początkujący


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 04 Mar, 2020   

Dzięki, zrobiłem szablon i powinno wejść. Zestaw zamówiony z pswpower.com i niestety pomimo informacji, że mają "on stock" zestawy to zapasy się wyczerpały i czekają na dostawę. Z racji koronawirusa to mogę się długo naczekać :roll:
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 04 Mar, 2020   

Bateria rogi obudowy ma "pościnane" więc daje się wcisnąć w miejsca na pozór ciasne. Pamiętaj że musi mieć luz do góry do zdejmowania z podstawki.
przyjedzie, przyjedzie. na te prędkości jeszcze jest za zimno :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
mes93 
początkujący


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią 13 Mar, 2020   

Szukam kogoś z moich okolic, aby przeprogramować sterownik, zanim mój kabel USB do programowania dojdzie, chciałbym żeby napęd nie dostawał tak w kość. Jest tutaj ktoś z okolic? Rybnik, Gliwice, Katowice?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

podstawowe parametry z wyswietlacza sobie ustawisz. proponuje pojeździć na fabrycznych i zastanowić sie co potrzebujesz zmienić. warto mieć jakiś własny punkt odniesienia - ludzie radzą i piszą różne rzeczy, ale każdy ma różne oczekiwania. :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
mes93 
początkujący


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   

No i jestem po pierwszej jeździe. Uśmiech z twarzy nie schodził. Ale jednak potrzebuje kogoś z przewodem USB aby zmienić co nieco. Ja swój sobie kupie ale zanim przyjdzie z Ali to potrwa trochę. Przede wszystkim czy da się ustawić aby włączał wspomaganie od danej prędkości minimalnej, np. 4 km/h? Bo często rwie mnie do przodu jak jeszcze dobrze nie siedzę na rowerze :)

I czy według was jest konieczny Shift sensor? Nie mam go ale zastanawiam się czy ma sens montaż tego czujnika.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   

hejka
Możesz ustawić mniejszy prąd na start i będzie ruszał łagodniej. Dodatkowo zwiększyć obrót korby od którego startuje napęd i powinno być ok.
Moim zdaniem shift sensor jest obowiązkowym wyposażeniem. Mam co prawda połowę twojej mocy ale biegi w piaście. Przekładnia stawiała opór. U żony też założyłem, kaseta pracuje o wiele ciszej i biegi wchodzą łatwo i płynnie. Kultura pracy napędów jest nieporównywalna. Lekkie ruszenie hamulcem też daje ten efekt, ale trzeba o tym pamiętać. Zresztą na zakrętasach w lesie trzeba się mocno trzymać kierownicy a nie dozować hamowanie :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   

mes93 napisał/a:

I czy według was jest konieczny Shift sensor? Nie mam go ale zastanawiam się czy ma sens montaż tego czujnika.

Tylko wtedy jeżeli jeździsz z manetką i zmieniasz biegi przy wysokich obrotach (wysokiej kadencji). Ja jeżdżę na BBSach ze wspomaganiem od 2014 r. i nie mam żadnych problemow ze zmianą przełożeń bez tego czujnika.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
mes93 
początkujący


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 25 Mar, 2020   

Warto przechodzić na kasetę/ łańcuch 7 rzędowy? Linia łańcucha będzie lepsza no i łańcuch wydaje się solidniejszy.

Mam obecnie 10 przełożeń. Łańcuch przeskakuje tylko na najmniejszej koronce.
 
 
cichy78 
początkujący



Dołączył: 15 Lis 2019
Posty: 21
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 26 Mar, 2020   

linia łańcucha będzie taka sama. Jedynie masz grubszy łańcuch
 
 
Alkar 
początkujący


Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 30 Sie, 2020   

Witam , przeczytałem całe 20 stron tego wątku , imponujaca ilość informacji !
Postanowiłem skonwertować Unibike Fusion ten model za pomocą Bafang bbs02b 48v 750w
Nie wiem czy napęd w tym rowerze wytrzyma jeśli bedę używał sinika na max 80% jego mocy ?
Kaseta 7 biegów.
Baterię planuję tą: 48V 17,5Ah
_________________
Alkar
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 30 Sie, 2020   

Witaj.
Kopara ci opadnie z radości jak się przejedziesz :o
Zacny rowerek, aż się prosi o motorek.
Przy tej mocy rozważ zamontowanie w trakcie konwersji gear sensor. Koszt niewielki a odciąży napęd przy zmianie biegów.
Powodzenia.
PS. Uczulam na dokręcenie suportu. Chiński kluczyk a następnie polski czyli młotek 500g i przecinak :wink:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group