ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłącznik ciśnieniowy Magura przewody
Autor Wiadomość
ste30fan 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Kozienice
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   Wyłącznik ciśnieniowy Magura przewody

Witam. W wyłączniku ciśnieniowym Magury wychodzą 2 przewody (czerwony i czarny). Jak powinny być podpięte?? Czy jest to wejście +12V i wyjście +12V ? Czyli przetwornica +12v - wejście (powiedzmy czerwony) - wyjscie (czarny) - brake high sterownika?
Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

IMG_20200320_203005.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 281 raz(y) 3,67 MB

 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

nie ! nie podpinasz tam zasilania z przetwornicy bo to jest zwykły styk uruchamiany przez cisnienie płynu hydraulicznego wiec jeśli podłączysz tam zasilanie z przetwornicy w momencie naciśnięcia hamulca spowodujesz zwarcie i zniszczenie tego czujnika. te przewody czujnika łączysz z przewodami sterownika opisanymi jako "brake" .
 
 
ste30fan 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

W sabvotonie 72150 które to będą konkretnie przewody?? Skoro ani high brake +12, manetka hamowania silnikiem również nie bo są 3 przewody.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

hi brake to nie przetwornica nie chce kategorycznie sie tu o kablologii w sabwatonie wypowiadac doczytaj instrukcje sterownika ale na 90% to bedzie hi-brake lub low brake , 3 przewody sa do czujnika halla w tym przypadku do manetki hamowania
 
 
ste30fan 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

Krótka piłka. To już trzeci elektryk którego składam na tym sterowniku, tym że nigdy nie montowałem wyłącznika. Hamowałem normalnie hamulcem i miałem włączona opcję hamowania silnikiem. Tym razem chcę zamontować czujnik aby wszystko było jak należy. Cała reszta kabelkologii to banał. U Tasa widziałem na dwóch schematach takie rozwiązanie z przetwornicy 12v poprzez wyłącznik na przewód brake high. Mam nadzieję że dobrze go sobie zobrazowalem.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

w moim sterowniku jest opcja low brake i do tego podpiołem czujki hebli co do sabka nie odpowiem
 
 
ste30fan 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Kozienice
Wysłany: Nie 22 Mar, 2020   

Co do hamulca są 3 opcje w sterowniku:
* Brake throttle - 3 przewody (odrzucam tą opcję bo do tego raczej jest potrzebna manetka)
* high brake (pojedynczy fioletowy przewód potrzebujący +12V z przetwornicy) w jednym z elektryków korzystam z tej opcji ale poprzez przycisk chwilowozwierny.
* Low brake - OV (pojedynczy żółty przewód) rzekomo stosowany zamiennie z fioletowym high brake. Nigdy go nie używałem do niczego.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 22 Mar, 2020   

bezpiecznie możesz wykorzystać zarówno hi brake jak i low brake bo sa do tego dedykowane tylko tu bedziesz miec zamiast wyłacznika chwilowego czujnik cisnienia magury
 
 
W.P. 
młodzik


Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2020   

Wiem, że pytanie może wydać się naiwne dla Kolegów obeznanych z tematem, ale gdzie lepiej zapytać, jak nie na forum.

Do czego służy wyłącznik ciśnieniowy? Czy mowa tu o rowerze (chyba tak)? Co w treści wątku oznacza Magura?
Magura zawsze przywołuje mi na myśl Bielsko.

Pozdrawiam Kolegów i proszę o wyrozumiałość.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2020   

:roll: Magura to tez nazwa firmy produkującej mi. hamulce do rowerów i nie tylko , i nie "wyłącznik ciśnieniowy " tylko czujnik ciśnienia który ma za zadanie wykryć użycie hamulca ( wzrost ciśnienia płynu hydraulicznego w układzie hamulcowym) podajac odpowiedni sygnał dla sterownika by ten wiedział że rozpoczęło się hamowanie i zareagował odcinając zasilanie silnika- skrótem żeby silnik nie pchał kiedy chcesz zahamować
 
 
W.P. 
młodzik


Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2020   

No to błysnąłem intelektem... :oops: Przyznaję, że nie spodziewałem się hamulców hydraulicznych w rowerze.

Jednak jak się zastanowić to energia rośnie kwadratowo z prędkością, i dopóki są to niewielkie prędkości to klasyczne hamulce sobie spokojnie poradzą.
Jednak przy prędkościach rzędu 40 i więcej nie jest tak słodko.

Stłoczona ciecz wpychana do cylindra niewielkim otworem powoduje ruch tłoka z siłą znacznie większą niż siła wtłaczania. Można więc działać na klocki hamulcowe dużymi siłami uzyskując tym samym większy moment hamujący.

Teraz jasno wygląda potrzeba stosowania czujnika ciśnienia - sygnał dla kontrolera o konieczności wyłączenia napędu.

Ps. Dobrze, że o to zapytałem w dziale "Kawiarenka". Na popularnym forum dla elektroników też jest podobne miejsce - "Początkujący elektronicy". Można pytać o wszystko i dostać wyczerpującą odpowiedź.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2020   

"Stłoczona ciecz wpychana do cylindra niewielkim otworem powoduje ruch tłoka z siłą znacznie większą niż siła wtłaczania. Można więc działać na klocki hamulcowe dużymi siłami uzyskując tym samym większy moment hamujący."

Rzecz raczej opiera się na powierzchni roboczej tłoczków: ten w klamce jest mały ten w zacisku duży.
Niejaki Pascal opisał to naukowo.

Niewielkie otworki to są w lodówkach i klimatyzatorach; ew w 18-tkach :razz:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
W.P. 
młodzik


Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2020   

andypip napisał/a:
Rzecz raczej opiera się na powierzchni roboczej tłoczków: ten w klamce jest mały ten w zacisku duży.
No o tym pisałem.
Zasada masowo dziś stosowana w hydraulice siłowej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group