ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przeróbka Fiata Cinquecento na EV.
Autor Wiadomość
goldhand 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Mikołów
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018   

Na tej stronie oferują ten model z opisem , że do li-ion się nadje...
http://www.bestechpower.c...BMS-D170V1.html
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Lip, 2018   

A, wg opisu z tej strony, to nie mam zastrzeżeń. Teraz to wygląda bardzo ładnie. To wykorzystaj jego możliwości i odpowiednio postawiaj sobie napięcia.
 
 
goldhand 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Mikołów
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   BMS z Aliexpress

Witam drodzy forumowicze. Poszukuję mocnego BMS-a do 22 ogniw li-ion , gdyż ten który kupiłem na aliexpress NIE DZIAŁA!!! Tzn. wyświetla napięcia , fajnie wygląda i to wszystko.
Nie wyłącza ładowarki i nie balansuje ogniw!!! Masakra !!! Oczywiście chińska sprzedawca mówić: TY ŹLE COŚ ZROBIĆ... TY SIĘ NIE ZNAĆ ...
Cudowne Aliexpress odmówiło mi zwrotu poniesionych kosztów 350$ bo nie wysłałem filmu z usterką!!! Ciekawe jak mam im posłać film z ładowania 200Ah baterii który potrwa z 5 godzin?

Może znacie kogoś kto dysponuje takim BMS-em który by skutecznie balansował ogniwa 200Ah.
Każde do napięcia 4,2V. Ładowarka której używam to ELCON 3000 ładuje prądem ~ 35A
Będę wdzięczny za pomoc.
Mój numer tel.: 507090275
email: goldhand@onet.pl
Pozdrawiam
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   

Twój opis problemu sugeruje, że coś jednak robisz źle. Jeśli problem polega na tym co piszesz, to przecież wystarczy wysłać filmik, na którym pokazujesz ustawione progi balansowania i rozłączenia, a potem, że BMS pozwala na przekroczenie tych parametrów. A do tego nie potrzeba filmować całego procesu ładowania.

Skupienie się na tym, aby wytłumaczyć komuś problem, w większości przypadków pozwala go rozwiązać (w informatyce nazywa się to metodą żółtej kaczuszki ;) ).
 
 
goldhand 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Mikołów
Wysłany: Sob 20 Paź, 2018   

To nie jest właściwe miejsce by przedstawić całą historię korespondencji. Tylko się Panu wydaje ,że tyle wystarczy by załatwić problem. Też tak myślałem i opisałem szczegółowo problem , dodałem zdjęcia na których wyraźnie widać przekroczenie zadanych napięć i to o sporą wartość bo niemal 0,27V ! Na kolejnych wskazywałem prąd ładowania po przekroczeniu napięć zadanych, ale to nie pomogło. Potem chcieli zdjęcia podłączenia , specyfikację baterii, ładowarki a nawet użytego do rozłączenia ładowarki przekaźnika. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt , żę to zwykła gra na czas. Tak bowiem wygląda spór na aliexpress. Użytkownik ma pewien czas na przekonanie sprzedawcy . Jednak gdy ten obstaje przy swoim stanowisku " świętego" aliexpress umywa ręce. To oni właśnie zażądali nagrania wideo z całego procesu tj. od podłączenia do naładowania zupełnego. W zasadzie do przeładowania bo kazali przywrócić ustawienia fabryczne czyli odcięcie ładowania przy napięciu 4,25V na ogniwo, podczas gdy ta kupa chińskiego złomu nie zdejmowała napięcia ze styku przekaźnika ładowarki nawet przy 4,52V!!!!
Nie będę ryzykował uszkodzenia baterii wartych 700 Euro za sztukę by nagrać film który , sadząc po historii korespondencji wcale nie przekona aliexpress do zwrotu poniesionych kosztów.
Swoją drogą po odmowie zwrotu i wymiany rozebrałem urządzenie i okazuje się , że tranzystor odpowiedzialny za rozłączenie przekaźnika ładowarki ma zwarcie!!! Ponadto uszkodzonych jest kilka oporników , układ kontrolujący pomiar prądu ( teraz wiem dlaczego nie dało się go skalibrować) od początku pokazywał dziwne wartości. Idąc dalej procesor na płytce wykazuje inne napięcia niż w katalogu producenta , prawdopodobnie też jest uszkodzony... itd itp
Stąd moja frustracja i powrót do starego BMSa który nie nadaje się do dużych ogniw gdyż ma bardzo niski prąd balansowania. By to zrobić potrzebowałby z tydzień a ja samochód użytkuję codziennie i baterie z każdym ładowaniem się rozjeżdżają , różnica wynosi już blisko 0,5V pomiędzy nimi.
Zważywszy na to to co powyżej ponawiam zapytanie o mocny i przede wszystkim sprawny BMS.
Pozdrawiam
 
 
goldhand 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Mikołów
Wysłany: Pią 15 Lis, 2019   BMS a większa liczba ogniw

Witajcie forumowicze.
BMS wymieniony na nowy świetnie się sprawuje.
Autko śmiga jak szalone .... bez problemu przejeżdża 100 km i to z załączonym ogrzewaniem.
W tej chwili używam baterii li ion firmy KOKAM. Mam jednak możliwość nabyć baterie typowo do pojazdu elektrycznego z firmy A123 o dużo wyższych prądach wyładowania. Problem polega na tym , że te ogniwa są dużo mniejszej pojemności. Moje obecne to 22 sztuki po 200Ah.
Te z A123 musiałbym zastosować aż 198 sztuk. Z miejscem nie będzie problemu bo już to rozmierzyłem ale pytanie brzmi jak taką ilość balansować? Musiałbym podpiąć po 9 sztuk pod jeden balanser. Co o tym myślicie ? Czy nie będzie to przesada? Moje pierwsze baterie LiFePo4 też były łączone po 4 sztuki w każdej baterii , może te 9 szt też by mogło...
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Pią 20 Gru, 2019   

Podaj konkretnie jakie ogniwa, pojemność i napięcie. To od prądu balansowania bmsa i pojemności finalnej całej sekcji zależy jak długo będzie balansowanie trwało. Oczywiście ma znaczenie rownież jakie rozjazdy przy rozładowaniu będą.
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 07 Sty, 2020   

Ponad 10 lat używam pakietu 4s na A123. NA początku w samolotach rc, potem w kilku autach rc. Nigdy nie balansowany, rozładowywany regularnie do 2V na cele lub niżej jak syn auto katował, ładowany przez lata do 4,2V bo nie miałem ładowarki do a123. Ładowany pewnie ponad 1000 razy po kilka razy na dzień.
Dziś czytając ten wątek rozebrałem go i pomierzyłem.
3.28, 3.26, 3.28, 3.29.
Czy balancer jest potrzebny??

Rozbierałem pakiety z Outlandera PHEV.
Zgadnijcie jaki jest tam prąd balansowania.

..........................100mA. Normalnie zwiera przez rezystor ok 43oma.


Ja sam nigdy nie ładuję baterii do pełna w rowerze i po 1,5 roku nic mi sie nie rozjeżdza.

Wg mnie niektórzy przesadzają z tymi balancerami, lamentują na forum jak im napięcie na 3 miejscu po przecinku się różni.


Dobrze zrobiony pakiet z ogniw z tej samej serii odpowiednio użytkowany nie powinien się rozjeżdżać. A jak zacznie np na skutek przegrzana jakiejś celi, jej elektrycznego odłączenia lub innego problemu to nawet najbardziej wypasiony balancer juz nie pomoże
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Śro 15 Sty, 2020   

slow napisał/a:
Ponad 10 lat używam pakietu 4s na A123. NA początku w samolotach rc, potem w kilku autach rc. Nigdy nie balansowany, rozładowywany regularnie do 2V na cele lub niżej jak syn auto katował, ładowany przez lata do 4,2V bo nie miałem ładowarki do a123. Ładowany pewnie ponad 1000 razy po kilka razy na dzień.
Dziś czytając ten wątek rozebrałem go i pomierzyłem.
3.28, 3.26, 3.28, 3.29.
Czy balancer jest potrzebny??

Rozbierałem pakiety z Outlandera PHEV.
Zgadnijcie jaki jest tam prąd balansowania.

..........................100mA. Normalnie zwiera przez rezystor ok 43oma.


Ja sam nigdy nie ładuję baterii do pełna w rowerze i po 1,5 roku nic mi sie nie rozjeżdza.


Jak by była taka opcja dał bym ci łapkę w górę :) mam tak samo w dwóch rowerach i skuterze elektrycznym.

Wg mnie niektórzy przesadzają z tymi balancerami, lamentują na forum jak im napięcie na 3 miejscu po przecinku się różni.


Dobrze zrobiony pakiet z ogniw z tej samej serii odpowiednio użytkowany nie powinien się rozjeżdżać. A jak zacznie np na skutek przegrzana jakiejś celi, jej elektrycznego odłączenia lub innego problemu to nawet najbardziej wypasiony balancer juz nie pomoże


Jak by była taka opcja dał bym ci łapkę w górę :) mam tak samo w dwóch rowerach i skuterze elektrycznym.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
goldhand 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Mikołów
Wysłany: Czw 19 Mar, 2020   Jak się jeździ elektrycznym cinquecento - Film

Witam drodzy forumowicze , poniżej zamieszczam linki do filmów na youtube z moim elektrykiem.
Jeden to opis auta na dzień dzisiejszy a drugi to przykładowy film z jazdy tym wynalazkiem.
Zachęcam do obejrzenia i pozdrawiam.
https://www.youtube.com/watch?v=tdIEiMZPy30
https://www.youtube.com/watch?v=8WBVr_f_kko
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Śro 25 Mar, 2020   

B. ciekawa konstrukcja. Jak byś chciał wykonać nieco dłuższą trasę to zapraszam do Poznania. U mnie tym czasem elektryczne jednoślady, ale kto wie co się urodzi w przyszłości.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group