ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem Specialized turbo-x z 2017r
Autor Wiadomość
shimmyshi 
początkujący
shimmyshi


Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2020
Posty: 1
Skąd: polska
Wysłany: Sob 28 Mar, 2020   Problem z silnikiem Specialized turbo-x z 2017r

Pomocy!

Dzisiaj po wymianie łożysk w piaście i silniku Specialized turbo-x z 2017r i ponownym złożeniu silnika i piasty w całość zaczął dziwnie działać.

W trybie power działa jak e trybie neutralnym czyli bez wspomagania jest normalnie koło się obraca.
W trybie normalnego wspomagania gdzie powinien pomagać on stawia opór tak jak w trybie regeneracji.
W trybie wspomaganie ECO gdzie powinien pomagać on stawia opór tak jak w trybie regeneracji.
W trybie neutralnym czyli bez wspomagania jest normalnie koło się obraca.
W trybie regeneracji jest tak jak w trybie neutralnym ale co jakiś czas podczas obrotu kola przy szybkim obracaniu co jakiś czas stawia opór.

Może ktoś się spotkał z taką anomalią?

IMG_0674.JPG
silnik 4
Pobierz Plik ściągnięto 267 raz(y) 2,11 MB

IMG_0645.JPG
silnik 3
Pobierz Plik ściągnięto 264 raz(y) 1,8 MB

IMG_0673.JPG
silnik 2
Pobierz Plik ściągnięto 267 raz(y) 2,54 MB

IMG_0625.jpg
silnik 1
Pobierz Plik ściągnięto 274 raz(y) 2,39 MB

 
 
kazuk 
początkujący


Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2020   

Witam
ten silnik w srodku jest bardzo podobny do silnika: go swiss drive
na filmie jest jego budowa , pierścień magnetyczny to ten element na górze po prawej stronie
film
śmiem twierdzić , że to jest ten sam środek.
Mam taki silnik tylko z przeróbką na zewnętrzny sterownik ( dołożone cyfrowe czujniki HALL na stojanie on oryginalnie tych na stojanie nie ma).

To jest dość skomplikowana konstrukcja sterownika ( prawdopodobnie FOC ), posiada wbudowany tensometr ( czujnik nacisku ).
na płytce są 3 czujniki hall analogowe szczytujące sygnał z wewnętrznego pierścienia .
Nie wiem czy zauważyłeś ale w tym silniku jak zblokujesz hamulcem tylne koło to jesteś w stanie obrócić kasetą ( naciskając pedały ) bez obrotu koła . to jest delikatny obrót o kilka stopni.

Te czujniki HALL widać na zdjeciu płytki. Nie wiem jak wymieniałeś łożyska ale po stronie tych czujników w obudowie silnika jest nabity pierścień magnetyczny odpowiedzialny za sygnał naciśnięcia na pedał, możliwe ze zostało coś przy nim uszkodzone lub błędnie zamontowane. Nie wiem czy demontowałeś pierścień z magnesami, jeśli tak to czy zamontowałeś go w tym samym miejscu ( nie obróciłeś względem osi )

tu masz silnik który powinien mieć ten sam środek, jednak nie wiem czy to jest sprawne
silnik

a tu jest chyba prawie identyczny jak twój
silnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group