|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowy rower z myślą o elektryfikacji |
Autor |
Wiadomość |
daawidowsky
początkujący
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2020 Nowy rower z myślą o elektryfikacji
|
|
|
Witam , nie wiem ale nie mogę zlokalizować działu ''powitalnia'' więc przywitam się tutaj
Cześć wszystkim
Zamarzył mi się rower elektryczny lecz mój obecny staruszek nie nadaję się do tego kompletnie pod każdym względem
stary, za mały, i ogólnie nie
Chcę kupić nowy rower z myślą że za ''mam nadzieję rok '' uzbroję go w elektryczność, a teraz będę go normalnie użytkował
i teraz proszę o podpowiedz na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego roweru ''z głębokim zamiarem przerobienia go na elektryka '', co musi mieć, czego mieć nie może?
wiem o jednym mianowicie o tym że aby zamontować silnik w kole '' bo o takim rozmawiamy ''
to muszę mieć koło zamontowane na tzw. haki co jeszcze ?
czy rozmiar koła ma jakieś ''większe'' znaczenie? tak wiem o tym że silnik im większe koło ''promień'' musi zakręcić większym ramieniem
czy koło 27.5 będzie ok? rower będzie użytkowany w mieszanym terenie mieszkam w Bielsku-Białej a tutaj o górki nie trudno
czy tylna przerzutka może być taka duża chodzi mi o to że w rowerze który zamierzam kupić jest jedna z przodu a 10 czy 12 ? z tyłu i pytanie czy zostaje miejsce dla silnika ''między widełkami ''mogę coś źle mówić więc proszę o ewentualna poprawę i wyjaśnienie ''
poniżej link do roweru który zamierzam kupić
https://allegro.pl/oferta/marin-bobcat-trail-5-27-5-gloss-cyan-l-deore-8513704028
https://sklep.biker-house.pl/marin-bobcat-trail-5-27-5-gloss-cyan-2018.html
Dziękuje i proszę o pomoc abym nie popełnił jakiś głupich błędów.
Dzięki, pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez daawidowsky Nie 26 Kwi, 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2020
|
|
|
A po co czekać rok ?
Koła najlepiej 26 cali.
Jeśli mieszasz w bielsku polecam zestaw TSDZ2 mid + bateria bidonowa 48V. Fajny zestaw, prosty w montażu.
Rower z linku jest OK, z drugiej strony polecam kupno jakiegoś mało zużytego roweru używanego z OLX - 2 tyś rower używany + 3 tyś zestaw i masz elektryka za tydzień |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2020
|
|
|
Czego oczekujesz po rowerze elektrycznym bo to podstawowe pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć zanim kupisz bazę i zaczniesz jego budowę. podstawowe parametry co do których musisz mieć wyrobione zdanie to :
-legalność- czy ma być 100% zgodny z przepisami czy to nie jest istotne
-zastosowanie -czy to ma być rower użytkowy czy czysto rekreacyjny do śmigania po leśnych i górskich ścieżkach
-prędkość max- czy ma to być szybki rower rozwijający prędkości motorowerowe /motocyklowe czy bardziej rowerowe zakresy prędkości
-zasięg - czy zależy ci aby na 1 ładowaniu przejechać duży dystans i jak duży potrzebujesz mieć zasięg,
-masa - ile ma ważyć gotowy e-bike czy będziesz go wnosić po schodach i tp,
-niezawodność - czy zależy ci na połykaniu tysięcy kilometrów bez oglądania się za siebie czy aby lada chwila coś nie pęknie,
-czy to ma być jeszcze rower w pełni funkcjonalny niezależnie od elektryki czy już bardziej e-moto z opcja awaryjnego dojazdu kilka km siła mięśni w razie jakiejś awarii lub wyczerpania baterii |
|
|
|
|
daawidowsky
początkujący
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2020
|
|
|
Powiem tak:
Chodzi mi o rower do codziennego użytkowania konstrukcje typu Falcon w ogóle nie wchodzą w grę
Temat ''nowy rower z myślą o elektryfikacji ''założyłem gdyż muszę właśnie zacząć od nowego roweru, osprzęt typu hamulce, amortyzator ogarnę sobie sam, tutaj chciałem uzyskać pomoc pod kontem ''możliwości przerobienia '' nie chciałem pozbawić się możliwości przerobienia kupując rower który z jakiś powodów nie da się przerobić. Stąd właśnie moje pytania odnośnie rozmiaru koła, mocowania tego koła i ilości przerzutek na tylnej kasecie, 'no właśnie 10 przełożeń z tyłu da rade tam zamontować silnik ?. Czego rower mieć nie może aby go zelektryfikować?
Czego oczekuje po rowerze elektrycznym? Przede wszystkim ma to być rower maksymalnie uniwersalny ''po prostu do normalnej jazdy'' nie po trasach DH ale do dojazdu do pracy a w wolnym czasie do zrobienia jakiejś wycieczki czy to w góry czy po asfalcie. Nie celuję w jakiś konkretny dział, trochę tu trochę tam.
Odpowiadając na pytanie kolegi
-Legalność, raczej się tym nie będziemy przejmować silnik 1000, 2000 może 3000 W ''jak wejdzie''
-Zastosowanie, przede wszystkim czysto rekreacyjnie (silnik nie musi być szybki ale Mocny aby nie miał problemu pomóc mi na podjazdach ) ''i oto mi głównie chodzi. ''
-prędkość, tyle ile jestem w stanie wykręcić na rowerze używając siły mięśni nóg .
-zasięg, wycieczki po okolicy, bateria raczej bidonowa 10 może 15 Ah ''czy jakoś tak. ''
-masa, no właśnie mieszkam na piętrze stad pomysł wyciąganej baterii zawsze to parę kilo mniej do wniesienia/zniesienia.
-niezawodność, no dobrze by było aby był niezawodny ''delikatne turystyczne wycieczki''
-rower w pełni funkcjonalny Nie moto.
-Po co czekać rok? No niestety nie ogarnę za jednym razem wszystkiego finansowo
-Koła najlepiej 26 no właśnie a 27.5 dadzą rade ?
-napęd chciałbym w tylnym kole
rower na bazę link :
https://allegro.pl/oferta/marin-bobcat-trail-5-27-5-gloss-cyan-l-deore-8513704028 |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2020
|
|
|
mam w tylnym kole 26" nc9 30H wersja kaseta 9rz 10rz i więcej chyba nie wejda z silnikiem w kole przy 9rz konieczne było rozgiecie widełek o jakies 5-6mm.
troche trudne sa do pogodzenia twoje wymagania bo jesli moc to i silnik jest ciezki a i bateria musi miec mozliwośc go ta moca nakarmic i znowu nie bedzie leciutka generalnie niezawodnośc najwyzsza maja huby bez przekłądniowe ale sa najciezsze w całej stawce , na drugiej lokacie plasuja sie huby przekłądniowe sa stosunkowo lekkie w miare bezawaryjne ale wymagaja regularnej troski o przekładnie, midy raczej nie słyna z bezawaryjnosci a dodatkowo skracaja zywotnosć napedu roweru tym samym trzeba pamietac o jego regularnym dogladaniu żeby nie było dzonka w postaci zerwanego łancucha 20km od cywilizacji( za to zdanie zaraz mie zhejtuje kilku fanatyków mida:P )sa dla majterkowiczów sądzac po tematach typu rzeka na obu forach choc trzeba oddac ze ten typ napedu jest najblizszy idei roweru w pełni funkcjonalnego z wspomaganiem. generalnie wybierz taka rame która cie zadowoli byle nie miała haków na osie przelotowe jesli myslisz o silniku w kole, jesli kombinujesz nad midem to tu jest pewien szkopuł bo nie w kazda rame daje sie go łątwo wkomponować czasem trzeba pokombinować. gl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|