|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rozbiórka zgrzanych ogniw |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017
|
|
|
Jeśli się kupuje uzywane lub żle zgrzane ogniwa, z których usuwa/wyrywa się blaszki, no to niemal wszystkie są rozszczelnione. Czyli jeśli mają być użyte do pakietu, no to trzeba być świadomym pewnego ryzyka.
Ale jeśli to ponownie łaczyć to trzeba lutować, najlepiej z szyną pomiędzy ogniwami i tylko lekkimi odgałęzieniami do styków.
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | One wcale na pierwszy "rzut oka" nie wykazuja widocznego uszkodzenia w postaci szybkiego spadku napiecia ale podczas eksploatacji przy wyzszyej temp. /prądzie powietrze degraduje, wysusza pastę wewnątrz takiego ogniwa i szybciej robi sie slabsze lub wrecz uszkadza. Proponuje te dziurki zalutowac. |
Czy to oznacza, że zalutowane natychmiast po rozszczelnieniu można uznać za uratowane? Robił ktoś tak i może potwierdzić, że ogniwo nie uszkadza się w boju? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Primo
Złożyłeś może? Pytam bo przekonfiguruję baterię i kilka rozszczelniłem. |
Przeczytaj uważnie mój post. Napisałem, że jak zrobi się dziura lub choćby jej podejrzenie to ogniwo jest do wyrzucenia. Na twoim zdjęciu jest ewidentny złom.
Opiszę dokładniej o co mi chodziło z odrywaniem blaszek.
Po pierwsze, jeżeli bateria była zgrzewana amatorsko to na na ogół po oderwaniu blaszek jest do niczego (jak słusznie pisze Wojtek Ernest).
Jeżeli bateria była zgrzana fabrycznie, a blaszki były dostatecznie cienkie to można je oderwać nie uszkadzając ogniw. Od strony plusa odrywa się bez problemów, a od strony minusa należy zachować dużą ostrozność i dokładnie kontrolować. Nie powinno być żadnych uszkodzeń, a na samym zgrzewie zostają fragmenty oderwanej blaszki. Czasem wokół takiego zgrzewu z resztkami blaszki tworzy sie mała wypukłość i o takich ogniwach pisałem w poprzednim poście.
Miałem wątpliwości czy należy je uznać za rozszczelnione. Wg moich testów rozszczelnione nie są. Ogniwa, z których oderwano blaszki nadają się wyłącznie do lutowania, i tu znowu zgadzam się z Wojtkiem Ernestem. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
eventus
początkujący automatyk
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Rozbierałem pakiety od kol. RedBack. Kilka przeciągnięć tarczą na dremelku, tak żeby prawie zeszlifować blaszkę (można celować tylko w pojedyncze punkty zgrzewu). Później odrywam kombinerkami, a to co zostaje poprawiam tarczą. Trochę to mozolne, ale ciężko uszkodzić ogniwo, bo jak pęka to cienka przeszlifowana blaszka.
|
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Ciekawa tarczka diamentowa , na ile ogniw starcza zanim się zużyję?
Ja używam takich czarnych chyba z korundu , kruche , po jakiś 15-20 ogniwach jej już nie ma .
Tnę blachę stalową 0.4 po nitach tylko. |
|
|
|
|
eventus
początkujący automatyk
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017
|
|
|
Ciężko określić na ile ogniw starcza, bo tnę nią także laminat pod PCB i wycinam blachę pod obudowy. Radzi też sobie z ceramiką i innymi twardymi materiałami. Do miekkich nie polecam, bo tylko się zalepia. Póki co nie zauważyłem zużycia. Podłoże pod ścierniwem diamentowym jest z krążka metalowego, także nie zmniejsza się średnica dysku podczas pracy. Jeśli chcesz spróbować mogę Ci wysłać po kosztach jedną sztukę, ale musiałbyś sobie skołować wałek mocujący bo mam tylko jeden. Średnica zewnętrzna 22mm. Wałek od tych korundowych powinien pasować. |
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017
|
|
|
Swojego czasu zostawilem kilka takich ogniw z nieszczelnoscia po oderwaniu niklu do testow, a raczej obserwacji.
po miesiacu lezakowania z napiecia nominalnego pozostalo cos ok 0,7V
poszly do utylizacji, nawet ich nie probowalem ladowac - bo po co.
dziura/wyciek nie wrozy niczego dobrego. |
_________________ Moja stajnia: KARIWA 13kW, Vector lite 5kW , FALCON 14kW , HERCULES 1kW, ROMET EV1, xiaomi m365 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
Znajomy podał mi pomysł na b.prostą do zrobienia w 10 minut, doskonałą tarczkę zdzierną do dremelka.
Pomysł polega na wykorzystaniu kółka z ząbkami z takiej zwykłej zapalniczki gazowej.Kółko to wykonane jest ze stali hartowanej i posiada otwór fi=3mm i wystarczy tylko usunąć zewnętrzne,karbowane kółeczka (odlewane ze znalu) a to hartowane oprawić na nagwintowanym pręcie (np.gwóźdź) i super tarczka gotowa. Pomysł powstał gdy potrzebowałem jakiejś tarczki właśnie do dremelka która umożliwiła by mi poszerzanie "korytarza" na taśmę zgrzewającą w koszykach z tworzywa (taśma o szerokości 8mm a "korytarz" w koszykach dla taśmy 7mm i stąd problem). Tarczka ścierna niestety się nie nadawała, gdyż tworzywo koszyka topiło się a teraz momentalnie jest obrabiane. Doskonale nadaje się do "usuwania" zgrzewów przy rozbiórce pakietów. Jeśli coś jest nie jasne to zamieszczę zdjęcia. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
PiotrW napisał/a: | Swojego czasu zostawilem kilka takich ogniw z nieszczelnoscia po oderwaniu niklu do testow, a raczej obserwacji.
po miesiacu lezakowania z napiecia nominalnego pozostalo cos ok 0,7V
poszly do utylizacji, nawet ich nie probowalem ladowac - bo po co.
dziura/wyciek nie wrozy niczego dobrego. |
Wyciek, to już skrajność, bo wewnątrz jest mokra pasta. Ale jednak schnie i to prowadzi do szybszej degradacji ogniw. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017
|
|
|
Dużo pakietów rozbierałem i nigdy nie rozszczelniłem ogniwa, blaszkę chwytam kombinerkami z cienkimi końcami i zaczynam ją nawijać na kombinerki kręcąc nimi, zawsze odchodziło. Potem dremelek jeśli jakieś pozostałości są na ogniwie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020
|
|
|
Depakietowanie ogniw to temat 'rzeka'. Tym bardziej że rzeczywiscie te ktore mają cienką, wiotka blaszkę nie jest trudno oderwać jak radzi @Kajman. Tyle ze obecnie, w uzyciu są mocniejsze ogniwa ktore są fabrycznie zgrzewane grubszą, sztywniejsza taśma, lub wręcz szeroką 'szyna prądowa' o rozgalezionych ksztaltach, no i wtedy to nawijanie nie jest możliwe i dużo latwiej o uszkodzenie minusa baterii i charakterystyczny syk i .... zapach acetonu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020
|
|
|
trzeba bardzo dokładnie naciąć zgrzewy przed zdejmowaniem blach. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020
|
|
|
Ja uzywam stendu dentystycznego i wierteł stosowanych w protetyce. Okrągłym, kulkowym wiertełkiem nacinałem/rozwiercałem środek zgrzewu, ale to też w 100% nie zawsze się udaje. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020
|
|
|
tarcze szlifierskie do dremela daja radę, ale wyczucie wymagane |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|