ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Ghost EBS Comp Ebike
Autor Wiadomość
gamzaj 
początkujący


Dołączył: 26 Gru 2019
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Pon 30 Mar, 2020   Ghost EBS Comp Ebike

Witam wszystkich! Chciałbym przedstawić Wam ebike, który złożyłem mojej dziewczynie. 😆
Baza to rower Ghost EBS Comp na ramie z alu 7005. Nad osprzętem nie będę się rozpisywał bo nie ma tu nic specjalnego.
Jesli chodzić o sama elektryfikacje:
-silnik MXUS 30H 10X6
-sterownik KT-45a
-zasilanie to pakiecik 13s5p na ogniwach samsung 25r
-wyświetlacz LCD3
-manetka kciukowa (czujnii PAS czeka na montaż)
Skrzynkę na pakiet zaprojektowałem i wydrukowałem na drukarce 3D(w sumie to w 4 częściach)a następnie wzmocniłem od środka włóknem szklanym. Mocowanie do ramy od góry również wydrukowane a od dołu przykręcone do mocowania bidonu.
Sterownik siedzi w torbie z tyłu z tego względu, że torba już była przed przeróbką a przez to skrzynka w ramie jest wąska
Musiałem również zmienić tarczę tylną na 203mm bo żadne dystanse pod tarczę nie dawały rady a wolałem nie rozginać zbytnio ramy ( w tej chwili 1.5mm podkładki po obu stronach osi)
Najwięcej czasu spędziłem nie nad skrzynką a nad blokadą osi. Tu było też najwięcej dylematów 😪😪 przeczytałem mnóstwo artykułów na tym forum jak i na zagranicznych jaką blokadę zrobić. Czy otwartą czy zamknięta albo zamknięta z możliwością kasowania luzów. Najpierw powstała zamknięta wycięta ze stali czarnej w pobliskiej firmie o grubości 8mm. Lecz szybko okazało się, że to nie jest dobry pomysł bo nie da się wyciąć tak aby nie było luzów. Skoro wchodzi na oś to oznacza, że jakis luz jest. Szybką poprawka projektu i powstała ostatecznie blokada z kasowaniem luzów ze stali nierdzewnej 10mm. I to był strzał w dziesiątkę. Jeżeli ktokolwiek będzie miał taki dylemat to nie ma co się zastanawiać tylko brać skręcaną. Od strony tarczy jest przykręcona do mocowania adaptera zacisku. A z drugiej strony jest blokada poprzednia ale tylko zapobiegawczo i to przymocowana na opaski do ramy. Tyle na temat blokady którą napsuła mi tyle krwi.
Przejdźmy do osiągów... V-max? 46-47 km/h. Przy spokojniej jeździe (20-25km/h) z pedałowaniem przejeżdża około 80km na jednym ładowaniu (pakiet 12.5 Ah). Myślę że nie jest najgorzej.
Cena całej przeróbki?
- sterownik, lcd3 i manetka zostały zamówione z Chin za 300 zł.
- silnik z nexuna na promocji z 11.11 bodajże 650 zł
- bms 100 zł
- ładowarka (2A) również z Chin za 50 zł
- skrzynka kosztowała mnie 30 zł (koszt żywicy i maty)
- blokada osi x2 70 zł
- tarcza, adapter i inne duperele 50 zł
To chyba by było na tyle 😆 teraz coś dla oczy jeśli było za dużo do czytania. Niestety mam problem z dodaniem zdjęć więc dodaje jako załącznik 😪

20200329_152615.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 156 raz(y) 3,04 MB

20200329_152515.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 136 raz(y) 2,22 MB

20200329_152440.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 128 raz(y) 2,6 MB

20200329_152451.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 146 raz(y) 4,65 MB

20200329_152426.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 117 raz(y) 4,28 MB

 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 196
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 30 Mar, 2020   

Rower super.
Ale te tylne szprychy gdyby mogły to by pewnie płakały.
 
 
gamzaj 
początkujący


Dołączył: 26 Gru 2019
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Pon 30 Mar, 2020   

Na razie przejechane 300km bez oszczędzania i się trzymaja. Będę się martwił jak zaczną strzelać 😆
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3333
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2020   

No fakt ze b.oryginalny sposób zaplatu.... Napisz kiedy będzie pierwsza awaria, połączona prawdopodobnie z uszkodzeniem dętki. Byle niezbyt daleko od domu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 17 Maj, 2020   

gamzaj, fajnie wyszła ta skrzyneczka. Z czego drukowaleś?
 
 
spinusss 
początkujący
SpinuSSS


Dołączył: 27 Lip 2019
Posty: 2
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Pon 18 Maj, 2020   

Nie przejmuj się krytyką zaplotu tylnego koła, jest inne od typowego ale dopuszczalne, wydaje się że naprężenia są mniejsze i osadzenie obręczy jest bardziej elastyczne. Dla lekkiego kierowcy wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Zwróć uwagę na zamocowanie zacisku hamulcowego tylnego koła, wydaje się zbyt "płytkie", nie wykorzystujesz całej powierzchni klocków (ślady wytarcia tylko na brzegu tarczy), siła hamowania jest mniejsza, klocki zużywają się nierównomiernie i pewnie szybciej, może wystarczy wyjąć podkładki pod zaciskiem. Fajna, "pasowana" skrzynka i pewnie bardzo skuteczna blokada osi.
Pozdrawiam,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group