ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka starego MTB (full) na Mxus 30H (10x6)
Autor Wiadomość
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

Jeszcze dwa słowa o baterii i zasiegu:
- w midzie mam baterię 378Wh (36V, 10,5Ah) i przy włączonej blokadzie ( czyli wspomaganie tylko do 25km/h) po płaskim ternie ( ścieżki rowerowe i trochę lasu ale bez ekstremów) mam zasięg realny ok. 90km( jazda cały czas z prędkością w granicach 25km/h) , po zdjęciu blokady z prędkościami 25-35km/godzinę zasięg spada do 60km.
Gdy jeżdżę po lesie ( trasy MTB w Mazowieckim Parku Krajobrazowym) i używając średniego oraz czasem najmocniejszego wspomagania wychodzi ok. 45km zasięgu.
W hubie mam baterię 44,4V, 20ah ( 888Wh) przy prędkościach 30-35 km/godz (czyli trochę wiekszych) , również na płaskim terenie, wychodzi zasięg ok. 70km.
Dla prędkości w granicach 25km/h sądzę ,że zasięg byłby ok. 100km - ale tej opcji nie "trenowałem".
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Ok, wychodzi w takim razie na to, że dopóki sobie jakoś nie porównam to nie będę wiedział co robię i jakikolwiek wybór zrobię, może być niewłaściwy...

Dzięki za pomoc. Przemyślę. Poszukam sposobu na testy.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018   

krzych, co do wzoru, to jest taki na moc:

P=M*w

P - moc
M - moment obrotowy
w - prędkość kontowa (obroty)

Z niego wynika, że żeby mieć dużą moc przy niskich prędkościach, musisz mieć duży moment obrotowy. A moment obrotowy w silnikach BLDC jest proporcjonalny do prądu. A wzór na straty rezystencyjne w silniku to:

Pr = R * I^2

Pr - moc strat
R - opór uzwojeń silnika
I - prąd

Z tego wynika, że jeśli chcesz osiągnąć tą dużą moc musisz pogodzić się z dużymi stratami, albo mieć wyższe obroty. A dzięki przerzutkom mid może działać przy większych obrotach.

Podsumowując mój wywód i reszte dyskusji. Jeśli chcesz HUB'a musisz go dobrze dopasować do swoich potrzeb. Jeśli chcesz mieć rower uniwersalny, dużo lepszy jest MID.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018   

madejp napisał/a:
krzych, co do wzoru...


Dzięki :) .
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

W uzupełnieniu wzorów, które podał medejp w linku poniżej min. charakterystyki momentu i mocy dla obu wersji napędów.
https://www.ebikingnow.co...ve-vs-hub-drive
Widać, jak przez zmianę przełożenia w przerzutce można podnieść użyteczny moment mida przy niskich prędkościach ( czyli wtedy gdy jedziemy pod stromą górkę) - np wykres momentu i mocy dla biegu nr 2 ( "second gear"). W hubie nic to nie da bo działa on niezależnie od przerzutki .
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

Podaję jeszcze link do sprzedawcy , u którego można kupić cały zestaw Bafanga:
https://www.aliexpress.co....6b084c4d1e3Z0Q
Cały zestaw w najdroższej wersji wychodzi ok. 1600zł. Źródło sprawdzone - niedawno kolega z pracy zamawiał tam i jeździ już na tym napędzie.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 10 Lip, 2018   

Byłem dziś w sklepie z rowerami elektrycznymi. Testowałem dwa midy - jakiś zwykły ani to miejski ani mtb bez amorów i fata bez amorów. Do tego przetestowałem jednego huba, choć testy miały mi pokazać jak pracuje mid (pracuje bardzo ok, cicho, gładko, bez zarzutu).

Jednak po tym gdy zsiadłem z mida i wsiadłem na huba, czuć było różnicę w przyspieszaniu, hub ewidentnie żwawiej pomagał (choć oba były zaledwie 250 Watowe) niż mid, co dla mnie jest sporą zaletą. Domyślam się, że gdybym robił testy na górce 30 stopni, byłoby odwrotnie dzięki przerzutkom, ale gdy pojeździłem wszystkimi trzema, doszedłem do wniosku, że 90% drogi zrobiłem na ostatniej przerzutce i to też tylko dlatego, że pozostałe chciałem przetestować, bo swobodnie można było na ostatniej ruszyć każdym z trzech rowerów (żaden nie miał manetki, więc PAS z hubem też miał trudniej, bo mu mniej pomagałem nogami).

Wychodzi na to że jednak hub...? Niestety sprzedawca nie umiał mi odpowiedzieć, czy hub którego testowałem był przekładniowy czy bezprzekładniowy. Słychać było jakiś delikatny hałas, więc podejrzewam przekładniowca, ale wiem, a to pewnie ma znaczenie...
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 571
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 11 Lip, 2018   

małej mocy huby są zazwyczaj przekładniowe
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Lip, 2018   

Przekładniówka chyba powinna stawiać różny opór w zależności od kierunku kręcenia kołem, hub powinien mieć taki sam.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 13 Lip, 2018   

Jeśli ktoś wie w którym dziale/wątku to umieścić to proszę umieścić: https://fasttech.com/p/7923600

Tak sobie pomyślałem, że fajny.

PS. Taki chyba też pasuje? https://fasttech.com/p/7923801 - ogólnie na fasttechu pojawia się trochę elektroniki przydatnej w e-bikach, nawet już jakieś kontrolery są
Ostatnio zmieniony przez krzych Pią 13 Lip, 2018, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 13 Lip, 2018   

madejp napisał/a:
Przekładniówka chyba powinna stawiać różny opór w zależności od kierunku kręcenia kołem, hub powinien mieć taki sam.

Ciekawe, ale nie bardzo jest jak to sprawdzić na wolnobiegu? Ale jestem pewien że to była przekładniówka, bo już teraz wiem jak brzmią pracujące zębatki.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020   

Ok, ostatecznie skończyło się zupełnie inaczej.

1. Skrzynkę zdecydowałem zlecić do wydruku + plexa na boki
2. Rower - zupełnie inny świat - kupiem bazę Giant XtC Team NRS - świetny rower bez elektryfikacji, aż było żal przerabiać... może kupię drugi ;) (albo lepszy)
3. Silnik uznałem że lepiej większy, żeby się nie pocił, a wcale niewiele droższy - QS 205 35H (tu podziękowania dla kolegów robiących mocne maszyny, to dzięki nim taki wybór - trafny)
4. Aku wyszedł jaki wyszedł - tu wyboru nie było (na dole link jak to się stało) - 16x9, ogniwa 3200mAh LGDBMH11865
5. BMS 16S 60A
6. Kontroler Kunteng KT ~2500W 45A 60V LCD3
7. PAS jednoczujnikowy (niekierunkowy)
8. Lampa
9. Tylna lampa (lub jak kto woli "tylnia" ;-D)
10. Klamki najtańsze chińskie z czujnikami - regeneracyjne hamowanie włączone - torqArmy dokręcane, więc rama raczej bezpieczna
11. Klakson
12. Waga bazy - 10 kg, zelektryfikowany - około 30 kg pi razy oko, testy na odległości 50 km jazdy 35-45 km/h na samej manetce praktycznie wykazały zużycie zaledwie 20% baterii patrząc po woltażu (nie wiem na ile proporcjonalnie spada, ale zakładam, że raczej dość prpoporcjonalnie wzroując się na LiIonach z komórek)


Jakoś tak. Linki podaję, bo sam naszukałem się naprawdę dużo różnych akcesoriów - może komuś pomogę pokazując gdzie można kupić np. lampę która wytrzyma 70V ciągłego zasilania oraz ma "odcięcie" górnej poświaty. Jak dla mnie bomba, a naprawdę ciężko znaleźć. Podobnie tylne światło. Reszta podana z rozpędu.

Rower poza skrzynką poskładany bardzo dobrze. Jeździ wyśmienicie jeśli pomijać skrzypienie owej skrzynki która ma wady konstrukcyjne (i to masę, nie kilka) oraz lekkie wibracje silnika które nie wiem za bardzo z czego wynikają. Na moje oko są trzy opcje:
1. Tak ma być (moc silnika kontra moje wyśrubowane wymagania)
2. Źle nawinięty silnik (zażyczyłem sobie "wolny nawój", więc chyba był przewijany, choć nie wiem, może już fabryka daje wybór?)
3. Wadliwy kontroler (niby sinus, ale kto go wie...?)

Z powyższych nie mam pojęcia które wybrać i chętnie poszwędałbym się po Warszawie z kimś kto ma podobne żeby porównać.

Foto poniżej. Nie wiem jak "zaembedować" do posta.

Tutaj jak rower został uruchomiony

extc.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 12 raz(y) 654,76 KB

  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group