ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
ZIMA - JAK PRZECHOWYWAĆ BATERIE LI-ION I POCHODNE ?
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017   

Jak pisałem przewód żelazka już od miesiąca był przy wejściu do żelazka bez bawełnianego ? oplotu. Zabierałem się do naprawy jak pies do jeża. W końcu po podpięciu żelazka testowo na chwilkę dobiło go to. Wieczorem pod 220V zauważyłem iskrzenie, natychmiast odłączyłem od zasilania. Skróciłem go o 15 cm, dolutowałem do istniejącej wewnątrz, żelazko prasuje ;-)

Dziś zakupiłem żarówkę 100W i ponowiłem próbę rozładowania akumulatora do 48.5V. Efekt żarówki mizerny, ledwo się jarzy, dosyć ciepła. Watomierz pokazywał 0.5W i 0.02A. Przerobiłem instalację pod naprawione wcześniej żelazko. Prąd podskoczył do ok 2A i moc ok 100W. Wyssał z baterii 377 Wh ( z max dostępnych 940 Wh ). Przy okazji nie wiem czemu ale watomierz ten zawyża napięcie o ok 0.15-0.2 V w stosunku do pomiaru dwoma innymi miernikami. Również bez obciążenia.







 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 582
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Jak pisałem przewód żelazka już od miesiąca był przy wejściu do żelazka bez bawełnianego ? oplotu. Zabierałem się do naprawy jak pies do jeża. W końcu po podpięciu żelazka testowo na chwilkę dobiło go to. Wieczorem pod 220V zauważyłem iskrzenie, natychmiast odłączyłem od zasilania. Skróciłem go o 15 cm, dolutowałem do istniejącej wewnątrz, żelazko prasuje ;-)

Dramatyczna historia, żelazko się grzeje, żarówka świeci :shock:
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017   

borsuk napisał/a:

Dramatyczna historia, żelazko się grzeje, żarówka świeci :shock:


... bateria na pysk z napięciem leci ;-)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1738
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Tas mocne słowa :roll: Wywraca wcześniejszą ideologię. Możesz rozwinąć o co kaman ?

https://youtu.be/TqHgRJB_nP8?t=3418

:wink:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3333
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Tomas napisał/a:
.. Wywraca wcześniejszą ideologię.

Nie wywraca, z mojej strony 100% poparcia dla praktycznej porady, by utrzymywać PAKIET aku jak najbliżej max naładowania. Im nizsze napięcie pakietu, im częściej będzie 'katowany' na min napięcia, tym napięcia segmentów będa się coraz bardziej rozjeżdzaly.
Szanujemy zalecenia producentów aby POJEDYNCZE ogniwa przechowywać w okolicach 3,7 V, bo nie mają one kontaktu z innymi ogniwami, które na siebie wzajemnie oddziaływują. A poza tym to są zalecenia magazynowe,dotyczące ogniw jeszcze 'nie wzbudzanych' ładowaniem i obciązeniem oraz założeniem by było w nich jak najmniej energi w razie pożaru lub zwarcia.
Reasumując : nie traktujmy pakietu aku jak baku w samochodzie spalinowym, gdzie nie ma znaczenia czy jeżdzimy na pełnym czy prawie pustym. Dla aku ma to duże znaczenie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
.......Reasumując : nie traktujmy pakietu aku jak baku w samochodzie spalinowym, gdzie nie ma znaczenia czy jeżdzimy na pełnym czy prawie pustym. Dla aku ma to duże znaczenie.


Ma to znaczenie i to duże. W lecie pusty bak pełen oparów benzyny, to potencjalne niebezpieczeństwo wybuchu, a w zimie może skroplić się woda blokując układ paliwowy :wink:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Tomas napisał/a:
Tas mocne słowa :roll: Wywraca wcześniejszą ideologię. Możesz rozwinąć o co kaman ?

https://youtu.be/TqHgRJB_nP8?t=3418

:wink:


Co mam rozwinąć, przecież przez kilka minut tłumaczę dlaczego tak, a nie inaczej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Cezar 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2020   

Charge level *(V/cell)
Discharge cycles
Available stored energy **
Table 4: Discharge cycles and capacity as a function of charge voltage limit. Every 0.10V drop below 4.20V/cell doubles the cycle but holds less capacity. Raising the voltage above 4.20V/cell would shorten the life. The readings reflect regular Li-ion charging to 4.20V/cell.
Guideline: Every 70mV drop in charge voltage lowers the usable capacity by about 10%.

Note: Partial charging negates the benefit of Li-ion in terms of high specific energy.

* Similar life cycles apply for batteries with different voltage levels on full charge.

** Based on a new battery with 100% capacity when charged to the full voltage.
[4.30] [150–250] [110–115%]
4.25 200–350 105–110%
4.20 300–500 100%
4.15 400–700 90–95%
4.10 600–1,000 85–90%
4.05 850–1,500 80–85%
4.00 1,200–2,000 70–75%
3.90 2,400–4,000 60–65%
3.80 See note 35–40%
3.70 See note 30% and less


Czyli ładowanie pakietu np. 48V (nominał ) do 52V ( 13s x 4,0V = 52V ) czterokrotnie wydłuża jego żywotność, baterię o nominale 52V - powinno się ładować do 56V (14s x 4V = 56V ) rozładowanie odpowiednio do 41V i 44V ...
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 582
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020   

Cezar napisał/a:

..Table 4: Discharge cycles and capacity as a function of charge voltage limit. Every 0.10V drop ...

Zamiast przepisywać tabelki chyba lepiej podać do nich link.

Jak interesujesz się tym tematem to dyskusje już były wielokrotnie np. tu:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7288&
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group