Czy BMS umarł? ogniwa mają napięcie a nie podaje, nie ładuje |
Autor |
Wiadomość |
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020 Czy BMS umarł? ogniwa mają napięcie a nie podaje, nie ładuje
|
|
|
Cześć,
Coś mi sie popsuło w elektryczku po zimie.
Dystans był połowę krótszy, każdy kolejny jeszcze krótszy. Zauważyłem, że po NAŁADOWANIU miałem 3, potem 2 kreski (na 4) (przy wpiętej ładowarce pokazywał full) - dzisiaj zrobiłem <10km i się wyłączył, jeszcze włączała się czerwona diodka a potem nic.
Po podpięciu do ładowania ładowarka wskazuje naładowanie-nie ładuje i na baterii świecą się 4 diodki, po odpięciu 0.
Rozebrałem to badziewie i sekcje po 8szt mają 3.7/3.8v pierwsza i ostatnia sekcja ma po 4 ogniwa???!! (jaki to jest pakiet? nie znam się...) - i ma 4.0v. -całość 38v
No i grubymi kablami to przechodzi przez BMS i wychodzi do silnika/sterownika- ale za BMSem już nie ma napięcia- albo pokażą się jakieś pojedyncze wolty i spadają
Czy to znaczy, że BMS umarł? może tak? da się go ożywić?
Z góry dzięki za pomoc
IMG_2935.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 281 raz(y) 2,39 MB |
IMG_2934.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 268 raz(y) 2,28 MB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
Firmowy, jakiej firmy ? Na 99% to nie BMS umarl ale fizycznie ogniwa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
Rower jest firmy CYCO:)
A bateria oryginalna SAMSUNG
No ale jak jest napięcie na pakiecie 38v, i na każdej sekcji- a nie przepuscza go na wyjście- to coś jest nie tak... |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
Ja tam wszystkie sekcje po 4 ogniwa widzę. To pakiet 10s4p.
Prawdodobnie jedna sekcja padłą, z pewnością ta która ma inne napięcie niż pozostałe.
Zacznij od tego że sprawdź, czy na ogniwach tej sekcji nie puściły zgrzewy.
Jeśli zgrzewy dobre to niestety ogniwa trzeba będzie zmienić.
Tylko nie wiem czy dasz radę bo skoro twierdzisz że ich jest 8 to chyba się na tym nie znasz. |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
Fakt nie znam sie na tych pakietach. ale wymienić sobie umiem.
Ok faktycznie jest chyba 10 po 4.
Tylko te zgrzewy mnie zmyliły.
Załączam zdjęcie z zaznaczonym- że są 4, potem 8,8,8,8 i 4.
No i skąd by BMS wiedział, że pojedyncze ogniwo jest padnięte, albo odspawane- jak on mierzy chyba tylko napięcie na tych pakietach po 4- zresztą on mierzy je cały czas- przez te cieńkie druciki? I nie puści wtedy napięcia tymi grubymi?
no i między kolejnymi cienkimi jest 3.76, 3.8, 3.92...reszta 3.8 i na ostatniej czwórce 4.0v.
Całość ma 38v
Beztytułu.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 288 raz(y) 432,97 KB |
|
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
No to ten 4v i 3,92 odbiega od reszty.
BMS nie wie że ogniwo jest padnięte. On napięcie całej sekcji sprawdza. |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
no tak tak... ale przy założeniu, że BMS jest pierdzielnięty- to też nierówno naładował te sekcje.
To taka rozbieżność 0.2v już by powodowała, że stwierdzi że ee...nie ruszam...?
W sumie mogę konkretne sekcje podładować powerbankiem co ładuje pojedyncze 18650 (w końcu napięcie to samo) |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
BMS nic nie ładuje. 0,2 to masz jak akumulator leży.
Zrób mu próbę obciążeniową a zobaczysz gdzie problem. |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
jak to nic nie ładuje?
i że co 0.2 mam jak leży?
Jak zrobić tą próbę?
W sumie to mogę też podpiąć jakiś "odbiornik prądu" do konkretnych sekcji i obniżyć je do poziomu innych.
Ale to może być przyczyną? Jeśli tak to jaka maksymalna może być różnica? i wtedy BMS ożyje? |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
Leży to miałem na myśli ze go nie używasz i mierzysz odpięty. Najlepiej dokonać pomiaru pod obciążeniem, a także podczas ładowania najlepiej pod jego koniec jak już ładowarka się wyłącza.. |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
aa czaję- no tak różnice mierzyłem "leżącego" Na pewno ogniwa po tylu latach mają już taaką oporność wewnętrzną- i pod obciążeniem spada.
Problem w tym, że jak pisałem- rower w ogóle się nie uruchamia (mimo że ogniwa mają teraz w sumie 38v)- nie mówiąc o obciążeniu.
Przewody- te grube- od ogniw przechodzą przez BMS- a z niego już nie wychodzi napięcie.
Ładowarka- jak pisąłem nie chce w ogóle ładować- po podłączeniu świeci się ze "charged" i diodki na baterii wszystkie sie świecą, po odpięciu ładowarki wszystkie gasną.
Czy ta różnica 0.2-0.3 v między tymi pakietami może powodować, że BMS w ogóle nie startuje i nic nie próbuje?
Może by podładować/rozładować zewnętrznie te pakiety do takiego samego napięcia- wtedy powinno ruszyć? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
Fabryczne BMS mają często celowe zabezpieczenie ze gdy dojdzie do zbyt duzej różnicy miedzy segmentami lub/-i dojdzie do b.niskiego obciazenia, to BMS ma celową trwałą dla użytkownika blokadę i ladowanie nie jest już możliwe. To zabezpieczenie konstrukcyjne że pakiet jest niesprawny. Po prostu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020
|
|
|
tak wiem, słyszałem o tym- "brickuje się"
Tutaj tego nie wiemy- czyli muszę zrównać te napięcia i zobaczyć czy ożyje? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2020
|
|
|
Jezeli te ogniwa maja od 3,7-4V a mimo to na wyjsciu jest 0, no to zwykly, nieuszkodzony BMS by nie blokowal czyli napiecie rzędu 38V by bylo. Skoro nie ma to albo ten BMS blokuje przy tym rozjezdzie albo ogniwa są juz fizycznie uszkodzone, rozjechane RW ze impulsowanie BMS-a daje b.duzy skok napiecia i to blokuje. Najaduj najslabsze, lub rozladuj najwyzsze. I wtedy po podlaczeniu ladowarki zmierz jakie jest 10 napiec na kazdym segmencie. Bo moze byc tak ze to z wyzszym napieciem ma wtedy >4,25 V i BMS albo balansuje albo po chwili odcina. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2020
|
|
|
No więc obciążyłem/doładowałem pakiety- różnice między 3.758 a 3.760 ... to już chyba mu nie powinno zrobić różnicy? Nic nie rusza, nie puszcza napięcia, diody nie świecą- pod ładowarką pisze charged.
On raczej nie sprawdza ich stanu pod obciążeniem- tylko aktualne napięcie- to czemu nie rusza? może być coś z tymi ogniwami? czy padł BMS? albo się zbrickował? |
|
|
|
|
|