ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bat. Bionx 48V 13p3 - czy uszkodzona cela czy bład kalibrac
Autor Wiadomość
manad 
początkujący
gmail.com


Dołączył: 20 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 17 Cze, 2020   Bat. Bionx 48V 13p3 - czy uszkodzona cela czy bład kalibrac

Cześć,

Po wyładowaniu baterii do 3 kresek (ok 20-25KM) i przejechaniu kolejnych 2km poziom baterii spada do 0.

Odczytałem po naładowaniu i rozładowaniu napięcie na poszczególnych celach i wygląda na to, że w pierwszej celi szybko spada napięcie.

Czy przyczyną może być wadliwe ogniwo czy to jest błąd kalibracji?

Bateria naładowana:

Cell data ............................: Cell [V] to GND [V] Calib [%]
Cell # 1 ...........................: 4,007 4,007 0,750
Cell # 2 ...........................: 4,095 8,102 0,660
Cell # 3 ...........................: 4,080 12,182 0,090
Cell # 4 ...........................: 4,080 16,262 0,180
Cell # 5 ...........................: 4,100 20,362 0,540
Cell # 6 ...........................: 4,114 24,475 -0,030
Cell # 7 ...........................: 4,105 28,581 -0,360
Cell # 8 ...........................: 4,129 32,710 0,090
Cell # 9 ...........................: 4,115 36,826 -0,570
Cell #10 ...........................: 4,133 40,958 -0,330
Cell #11 ...........................: 4,107 45,065 -0,540
Cell #12 ...........................: 4,070 49,135 -1,080
Cell #13 ...........................: 4,053 53,187 -0,420

Bateria rozładowana:
Cell data ............................: Cell [V] to GND [V] Calib [%]
Cell # 1 ...........................: 2,986 2,986 0,750
Cell # 2 ...........................: 3,450 6,436 0,660
Cell # 3 ...........................: 3,444 9,880 0,090
Cell # 4 ...........................: 3,448 13,328 0,180
Cell # 5 ...........................: 3,469 16,797 0,540
Cell # 6 ...........................: 3,470 20,267 -0,030
Cell # 7 ...........................: 3,469 23,736 -0,360
Cell # 8 ...........................: 3,475 27,210 0,090
Cell # 9 ...........................: 3,471 30,680 -0,570
Cell #10 ...........................: 3,488 34,168 -0,330
Cell #11 ...........................: 3,600 37,767 -0,540
Cell #12 ...........................: 3,379 41,145 -1,080
Cell #13 ...........................: 3,484 44,629 -0,420
 
 
slow 
brygadzista


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 207
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Śro 17 Cze, 2020   

Podłącz woltomierz a sam się przekonasz.
Doładuj z zewnątrz tą 1 sekcje i testuj.

Ale patrząc na te twoje wskazania i różnice między nimi to pewnie cały akum do roboty.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 523
Skąd: Chełm
Wysłany: Śro 17 Cze, 2020   

Jak zgrzewy są ok to bateria do wywalenia. Sekcje o najwyższym napięciu po naładowaniu są najsłabsze i powinny być najniżej po rozładowaniu U ciebie coś dziwnie sprawdź zgrzewy ale dobrze to nie wygląda.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 959
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Wymień pierwszą celę,straciła pojemność.Nie wiem co to ta "kalibracja"? w procentach i to jeszcze "ujemnych". Generalnie bateria jest na "wykończeniu" bo gdy przy rozładowaniu różnica napięć na poszczególnych celach zwiększy się do 0.3V to BMS odetnie zasilanie. Z pomiarów widać, że to już niedługo wystąpi, gdyż w tej chwili masz 3.600V-3.444=0.156V.Przy poborze prądu ta wartość (0.156V) zapewne zbliża się do 0.3V. W "zdrowej",używanej baterii te różnice to zaledwie setne V.
 
 
manad 
początkujący
gmail.com


Dołączył: 20 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Baterię kupiłem jako dodatkową do swojego roweru. Po regeneracji przejechała podobno 1000km.
Zdążyłem ją otworzyć i widzę, że są wsadzone ogniwa Sony - nie udało mi się ich bliżej zidentyfikować ( w załączeniu zdjęcie ogniwa).

Plan mam taki:
1. Sprawdzić jak działają ustawienia kalibracji - jeżeli będzie poprawy to
2. Naładuję z zewnątrz 1 celę - zrobię test - jeżeli nie będzie poprawy to
3. Wymienię pierwszą cele

Dziękuję wszystkim za porady.

20200617_181450.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 31 raz(y) 511,11 KB

 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 874
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Ogniwa prawdopodobnie podróbki. na VTC zdaje się inaczej wygląda napis SONY. Sprawdź ich date produkcji etc. W podróbkach czesto data produkcji jest jak z folderu czyli np bateria nowa a data produkcji zakodowane 2012 rok

Na czym miała polegac regeneracja, czy nowe ogniwa?
 
 
manad 
początkujący
gmail.com


Dołączył: 20 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Z zapewnień sprzedającego to regeneracja polegała na wymianie całego pakietu ogniw.

Na weekendzie bliżej przyjrzę się baterii i zamieszczę zdjęcia.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3350
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Cze, 2020   

Te wyniki wskazują że tak jak piszą koledzy, największy problem jest z segmentem 1.
Ale wyniki statyczne, czyli po czasie ladowania czy rozładowania to tylko wstępna wskazowka.
Bo drugim odstajacym segmentem pakietu jest 12.
Staraj się wyrównać a potem obciaz sztucznie caly pakiet, prądem 5-7A lub nieco więcej. Wtedy co kilkanaście minut sprawdzaj napięcia WOLTOMIERZEM a nie jakimś wskaznikiem ktory może być rozkalibrowany.
Pamiętać trzeba że segment 1-2 dodatkowo sluzy BMS-owi jako napiecie do podtrzymania pracy tego BMS, napięć refenencyjnych itp, wiec przy dlugich przestojach, może być tam oslabienie napięcia a nie awaria.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group