ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie parametry winien mieć rower ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 12 Cze, 2020   Jakie parametry winien mieć rower ze wspomaganiem

Witam:)
Rower do jazdy po mieście max 25 km. Jaki silnik,na jakie napięcie ( takie minimum) aby:
Jadąc takie było wspomaganie żeby człowiek nic się nie męczył,czyli pedałuję (symboliczne kręcenie)cała moc szła z silnika,zasięg na aku do 15-20 km.
:grin: :grin: :grin:
tylko proszę nie piszcie // kup sobie skuter :mrgreen:
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 13 Cze, 2020   

silnik jakis przekłądniowy 36V przód /tył o mocy znamionowej 250W sterownik jakis sinus 10-20A 36V i do tego batka adekwatna do wymaganego zasiegu 10S 3-6p.
Zmodziłem takie coś dla starszej osoby wykorzystujac rower damke 26"+ zestaw od Glebora na przód silnik 350W 36-48V sterownik sinus 17A 36V i pakiet w spadku po hulajnodze klon M365 czyli 10s3p 7Ah V-max 35km\h zasieg niezbadany ale szacuje go na około 20-25km ( jak dla hulanogi z której akus pochodzi) na manetce na wspomaganiu pewnie sporo więcej,zgaduje jakieś 50km
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 14 Cze, 2020   

Okey 36V250W przekladniowy.aku wiadomo :)
Powiedz mi proszę jak to jest z tymi silnikami ,ponoć jedne maja tam w środku swoją elektronikę i przy zmianie baterii trzeba gdzieś wysyłać aby to zresetować komputerowo i takiego silnika bym nie chciał (a będę kupował pewnie używany)Po czym mam rozpoznać który jest jaki .
Wiem że jedne mają wyjście 3 pinowe a inne te na halle 3+5
Mi by wystarczył silnik na samą manetkę.
Pozdrawiam.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 14 Cze, 2020   

silnik który ma wbudowany sterownik bedzie miał tylko dwa przewody doprowadzajace energie z akumulatora do wbudowanego w silnik sterownika . Z koleii silnik bez wbudowanego sterownika bedzie miec conajmniej 3 przewody fazowe i byc moze dodatkowo 5 przewodów do czujników halla, silnik to tylko silnik nic wiecej funkcje typu sterowanie manetka, lub czujnikiem pass to zapewnia sterownik z regóły sterowniki maja tak że manetka moze byc i nie musi , podobnie pas moze byc i nie musi moga byc obie te funkcje jednoczesnie lub tylko jeda która sobie wybierzesz
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 17 Cze, 2020   

Inc0 napisał/a:
silnik który ma wbudowany sterownik bedzie miał tylko dwa przewody .... . Z koleii silnik bez wbudowanego sterownika bedzie miec conajmniej 3 przewody fazowe....

Na rynku są jeszcze silniki szczotkowe które bez wbudowanego sterownika maja dwa przewody...!
Praktycznie wszystkie nowsze rowery znanych marek mają całą instalację tak skonfigurowaną, że przy np.wymianie baterii trzeba ją w serwisie "sparować", dodatkowo nie posiadają manetki która jest zakazana przez Unię Europ.
 
 
wnoto 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 69
Skąd: sieci
Wysłany: Sob 04 Lip, 2020   

Czy te silniki szczotkowe mają sens ? To są zewnętrzne w stosunku do koła czy w kole ? Obecnie sterowniki BLDC są tanie - czy warto kombinować ze szczotkowymi ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group