ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kross Level A4- konwersja na ebike
Autor Wiadomość
Powerarmor 
początkujący


Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 21
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 24 Lip, 2020   Kross Level A4- konwersja na ebike

W innym wątku opisywałem przeróbkę Krossa dla żony, teraz parę zdań o moim projekcie. Jak to domowe projekty- sami wiecie, że nigdy nie mają końca i są stale "W toku" :) .



Mój Kross zaczynał karierę z silnikiem 9C 7x9, czyli teoretycznie wolnobieżnym. Problem był taki, że przy 48V ten silnik nie był w stanie ruszyć roweru z miejsca, kiedy ten np. zakopał się w piachu lub kiedy stałem pod stromą górką. Jego pełny moment obrotowy zaczynał się tak od około 8 km/h i wtedy rower szedł jak Rudy 102. Ale nie o to mi chodziło. Dla mnie największą frajdą jest jazda po górkach i leśne kręte ścieżki i srogie piachy :) .

Obecnie 9C trafił do roweru żony, a do A4 zamontowany został przekładniowy MXUS 500w i muszę stwierdzić, że dla mnie silnik przekładniowy wygrywa z bezprzekładniowym.
A dlaczego tak?
- nie są mi potrzebne prędkości większe niż 40 km/h, a mam potężny moment obrotowy od zera
- waga! 3 kg MXUS vs około 10 kg 9C... mówi się, że przy elektryku waga nie ma aż takiego znaczenia, jednak te 7 kg mniej czuć bardzo mocno, teraz np. bez problemu jestem w stanie jechać bez prądu, na poprzednim silniku jakiekolwiek podjazdy, czy piachy były męczarnią

Z wad tego silnika:
- dźwięk? Chociaż to już kwestia indywidualna. Ten silnik brzmi nieco jak skowyt turbo:
https://www.youtube.com/w...outu.be&t=1m36s
i nawet mi się to podoba ]:->
- potencjalne ryzyko szybszego zużycia zębatek; rozlatujące się przekładnie i serwisowanie co rok to już raczej przeszłość, producenci tak dopracowali te silniki, że przejadą tysiące km bez serwisu; nawet jeśli przekładnia padnie, to nowa kosztuje 100 zł

I tutaj muszę przyznać, że mam pewien problem, który muszę jakoś rozwiązać. Przy sterowniku Sabvoton ML45, rower wyłącza się przy podjazdach pod górki z użyciem gazu większym jak ok. 7%.
Chodzi pewnie o to, że motor ten jest na niższy amperarz? Nie wiem, jeśli ktoś z Was może podpowiedzieć, co mogę zrobić, żeby poprawić sytuację, to chętnie posłucham.



Levela zasila pakiet to 13S9P na LG MG1. Te 26 Ah, które mam dostępne w zupełności wystarczają na przejechanie ponad 120 km przy ok. 60-70% użyciu mięśni, reszta wspomaganie. Jeśli teraz ktoś z Was kupuje pakiet, to tylko na ogniwach 3500 mAh, mniejsze nie mają sensu!

Zrezygnowałem z jakichkolwiek zaawansowanych wyświetlaczy. Nie są mi do niczego potrzebne. Mam jedynie jeden wyświetlacz ze stanem baterii na obudowie w ramie (zamawianej w elektro-bikes.pl). Do tego dobry licznik Sigma i po co mi więcej?
Manetka jest kciukowa, ale nie przekonało mnie to rozwiązanie. Teraz zainstalowałbym dobrą manetkę połówkową. Z dodatkowych bajerów podłączony mam w sumie tylko tempomat.



Powyżej zdjęcie jeszcze z poprzednim silnikiem. Póki co koszty samej przeróbki na ebajka zamknęły się w kwocie 3500 zł. Nie liczę kosztów robocizny, gdzie większość rzeczy zrobiłem sam, a z niektórymi tematami pomagały różne bardziej doświadczone osoby. Ilość roboczogodzin to około 40.


Co do samego roweru- mam go od nowości i jest to bardzo trwały skurczybyk, a jeśli chodzi o osprzęt:

Hamulce zainstalowane są typu V-brake, ale bardzo dobrze wyregulowane i z jednymi z lepszych klocków na rynku (+ ostatnio założyłem nowy pancerz z prowadzeniem teflonowym i jest ogromna poprawa, wyczucie hamulca jest perfekcyjne).
Powiem szczerze że bardzo rzadko odczuwam brak tarcz. Może czasami przy długich i stromych zjazdach, ale to bardzo sporadycznie.

Pod wygodne siodło Selle Royal Ellipse wylądowała sztyca amortyzowana NCX i polecam każdemu to rozwiązanie, nie tylko do ebajka. Komfort dla kręgosłupa i tyłka wzrósł o połowę. Ocena tej sztycy to dla mnie 10/10.
Jak widzicie, mostek jest dość mocno podniesiony, ale lubię jeździć w wyprostowanej pozycji.
Pod nogami mam wygodne platformy z pinami, żeby nie ześlizgiwały się buty.

Amortyzator przedni zostanie w przyszłym tygodniu wymieniony na powietrznego Suntoura Raidona X3 (+ przednia opona Continental Cross King o większym rozmiarze i dużej miękkości) i tutaj dochodzę do pewnego limitu, którego nie przekroczę przy tym rowerze. Mianowicie, rower bez pełnej amortyzacji z tyłu, po przeróbce na elektryka nie nadaje się do komfortowej jazdy po lesie z prędkościami powyżej 15 km/h. Jasne, idealnie spisuje się w lekkim terenie, ale wiecie sami, że apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Dlatego w przyszłym roku rusza nowy projekt E-ENDURO, gdzie postaram się stworzyć maszynę moich marzeń. Czyli do szybkiej jazdy (ale bez przesady, nie szybciej niż 35/40 km/h) po korzeniach i kamieniach na leśnych ścieżkach. Rower na którym dojadę tam, gdzie teraz nie jestem w stanie, wyposażony w świetne zawieszenie, z mocnym oświetleniem, ładowarką na nawigację, żebym mógł mieć stale włączone maps.me. Rower z komfortem podróżowania "jak na chmurce".

Ale póki co ładujemy baterię i ruszamy z żonką w trasę.
Pozdrawiam!

PS. co do ładowarki- bardzo polecam ten model: https://tiny.pl/7fj55 ze sklepu WATE charger store. Cena dość niska, a jakość bardzo wysoka. U mnie pełne ładowanie trwa jakieś 6-8 godzin. Nie wiem czemu miałbym wydawać więcej na ładowarkę, skoro przerwa między rowerowymi wypadami wynosi zazwyczaj dużo więcej niż 8h :) . Na tej ładowarce spokojnie naładuję dwa rowery przed kolejną wyprawą.

Zdjęcie 14.07.2019, 18 31 01.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 286 raz(y) 6,46 MB

Zdjęcie 13.07.2019, 18 36 59.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 255 raz(y) 2,34 MB

IMG_4707.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 238 raz(y) 3,99 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group