ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój pierwszy ebike (falcon v2)
Autor Wiadomość
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Podładowywałeś je w międzyczasie ?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Cze, 2019   

co myslicie o zastosowaniu dwóch manetek - kciukowej i obrotowej i w zaleznosci od humoru przełacznik i wybór?

na te chwile mam zakupioną obrotową bo na kciukowej jezdzilem na falconie znajomego i jakos nie wygodne mi to było, a 90 jak nie 99% to bedzie asfalt/miasto
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 19 Sie, 2019   

rodził sie w bólach ale jezdzi

 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

jeszcze raz podaje specs:

rama falcon v2
qs205 v3 3kW
sabvoton 72150 (ustawiony na 80A)
20s14p vtc5a
amortyzator boxxer i damper fox dh3.0
przod kolo dh 26" 2,50
tył kolo moto 19" 2,50 (szprychy i obrecz z nexuna)
waga 54-55kg
siodło twin medicus czy jakos tak
bms(100A) z nexuna (mialem taki z lcd z aliexpress na 300A, ale lcd nie wchodził bo w srodku wszystko wypełnione pod korek

Zrobilem nim kolo 500km (tak mysle)

Jakby jechac caly czas 25kmh i nie pałowac ani razu mozna by zrobic 180-200km

U mnie trasy u mnie wygladaly tak:

- ok 30-35km pałowania asfalt + 65-70km jazdy spokojnej asfalt + las (total 100)- zostalo 10% baterii
- 100km jazdy spokojnej (25kmh srednio) w tym kilka razy mocne przekrecenie manwtki - zostalo 20% baterii

Problem jaki mialem to bms sie nie zaświecał (jedynie przy pierwszym ładowaniu sie swecił) - okazalo sie ze ładowarka na sucho daje 83,9-84,0V (ładowarka 5A z aliepxress chyba za 60$)
Podkrecilem potencjometerem napiecie pomiedzy 84,6-84,7V - Teraz działa idealnie



Aktualnie jezdze rekreacyjnie po asfalcie/lasach/polach (wole nadkładac drogi x2 przez las niz jechac asfaltem -wiekszy fun i 0 aut)
vmax koło 80kmh

Rower wg mnie idealny na lasy/pola/miasto - myslalem ze 50-55kg to bedzie masakra ale jest optymalnie - wiem jedynie ze na sam asfalt i jesli ktos mieszka na wsi i np dojezdza do pracy gdzie nie ma pieszych/duzego ruchu - poszedlbym w wiekszy silnik czyli qs273 na wiekszej obreczy 20-21cali moto, noi i baterie 20s16-20p zeby moc ciągnąc 120-140A z niej
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Mar, 2020   

update:

zrobione na falconie 1600km, watownica nie dopadła i 5,7kW wystarcza (6,7kW max)

zmienilem opone przod na schwalbe supermoto-x 2.40 bo 90% jezdze po asfalcie, 10% to utwardzone sciezki w lesie/szuter

klocki przod jeszcze trzymaja ;) , duzo regenem hamuje


brakuje mi jednynie vmax (76-77kmh po rownym wg gps na baterii 80-84V) przy koncowce spada na okolo 65) - teraz poszedłbym w baterie 24s pewnie lub/i silnik 4T

boli mnie tez BMS ktory ma ładowanie max 10A, gdy chinskie z ali maja nawwet 50A, przy ładowarce 20A moglbym w 1,5h spokojnie do 85-90% naładowac i jechac dalej
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 24 Mar, 2020   

Miło i fajnie, że zbudowałeś sobie ten rower :grin:
Jak na rower to niezła rakieta.
Z pewną nieśmiałością przypomnę ci, że to tylko rower jest.
Jeśli zdecydujesz się na ładowanie z ali 50A, nie ładuj baterii w domu przypadkiem.
Po podłaczeniu zasilania, ukryj się w bezpiecznym miejscu :shock:
Zastanów się, dlaczego w szpitalu podłączają kroplówkę a nie walą naraz całego baniaka? przecież można zrobić wielką strzykawę :o
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Mar, 2020   

wiem, ale paradoksalnie wieksza predkosc - mniejsze zuzycie - bo czesto jezdze pomiedzy miastami i musze wjechac na głowną droge bo alternatywy w postaci bocznych drogi po prostu nie ma, ustawiam sie za tirem i jade bez oporow powietrza, przy 90kmh zaden by mi nie uciekł i moglbym tak 10km jechac :)

co do ładowania to wiem, w domu ładuje pradem 5-6A, ale chcąc jechac na wycieczke 300km musze miec dwa miedzyładowania ktore przy 10A potrwa 3h/jedno

przy 20A miałbym teoretycznie polowe tego czasu a nie zaszkodziloby to ogniwom bo czesto tego robił nie bede
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Mar, 2020   

sprzęcik wyglada bardzo ładnie. A jak się jeżdzi przy takiej mocy? Bo 6,7kw to około 9KM czyli osiągi zbliżone do skutera 125cm 4T. Tyle ze waży pewnie połowę mniej i nie ma przekłądni pasowej wiec powinna być rakieta?
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2020   

mi wystarcza ta moc - chociaz do predkosci czlowiek sie przyzwyczaja po czasie

PS
dawno mnie tu nie bylo

2 miesiace temu nie wytrzymałem i rozbebeszylem wszystko (rower działał ok, chcialem wymienic tylko bms-a)



ogniwa vtc5 WSZYSTKIE - te czerwone kupione okazyjnie bez koszulek a gosc od ktorego bralem miał tylko czerwone wiec takie były, skrzynka i tak zamknieta to nie bedzie widac

ANT BMS 200A/50A



w koncu duza termokurczka sie przydala



nowe pedały



kupilem fajny hermatyczny port ładowania WS20 ale pod 25A (nie planowalem zakupu ladowarki 30A, ale ze byla tylko 50zł drozsza od 25A to ją kupilem) i nie moglem juz zastosowac teg oportu - 50A WS28 kosztował 80zł i musialbym pewnie miesiac czekac, wiec tymczwoso zastosotalem xt60 z otworami mocujacymi + boczek wyciety z jakiegos odpadowego kawałka plexi (zaslepke gniazda wydrukowalem w 3d - niesteyt nie mam zdjecia w tej chwili)



wjechały tez duze boczki z plexi (zrobilem projekt na laser ale szybciej bylo wycicac recznie brzeszczotem)
:lol:


niedawno zamontowalem tez nową opone 19x2.75 mitas h01 ktora ma wiekszy obwód o az 140mm od heidenau k34 19x2.50 co przelozyło sie o 4-5kmh wieksza predkosc maxymalną




wjechała tez nowa ładowarka 72V(84V) 30A - waga ciezka 3,9kg (same kable są dosc długie i wazą 0,9kg)



tylna płyta była dosc spora wiec zrobilem znowu projekt na laser (jak w przypadku boczkow) ale znalazlem stary kawałek alu w szopie i wyciąłem/wypiłowalem ręcznie :shock:




doszla tez przejsciowka TYPE2 @ 230V

tutaj na foto gotowiec jaki przyszedł (niestety bez włacznika, bez niego wtyk moze sie zablokowac w stacjii i juz go nie wyjmiemy)



juz z włacznikiem - tymczasowo na kabelku


niestety wada takiej przejsciowki est taka ze pasuje tylko do SŁUPKÓW ładowania (tam gdzie są kable - nie bedzie dzialac, bo plastik jest za długi)




jak wyzej wspomnialem - out of box adapter dziala w słupkach tylko, ale jest na to sposob - mozna obciąc plastik o 10mm, albo wydrukowac nowy plastik na drukarce nizszy, działa w kablach i słupkach (oczywiscie tam gdzie wymagane jest zatrzaśniecie wtyczki ten krotszy moze nie dzialac wiec dobrze zrobic sobie dwa adaptery (na greenwayu nie dzialal ale nie wiem czy to nie wina ładowarki













TAK, WIEM WIEM WIEM, mocne ładowanie degraduje ogniwa - w trasy nie jezdze az tak czesto, w domu mam ładowarke i ładuje na 5-6A ze skreconym wentylatorem na minimum (chłodna i cicha ładowarka - mozna spac przy tym)

Bateria mysle ze spokojnie wytrzyma jeszcze 3 razy taki przebieg a moze i wiecej

ŁADOWANIE: nie patrze juz na % a tylko na napiecie (V) - na 30A predkosc ładowania mam 1V na 4min, czyli w godzine podładuje z 66V na 81V spokojnie i moge jechac dalej (od 81,5V do 84V jakbym chciał naładowac srednio wychodziloby 1V na 10-13min wiec lepiej poprostu jest pojechac do nastepnego punktu i tam zaladowac

Balansowanie mam ustawione w bmsie od 4,00V wiec nie musze dobijac do 4,20 zeby sie ogniwa równały

Temp ogniw po okolo 2h jazdy (80-90km) w temp otocznie 25*C to jakies 36-38*C, po godzinie ładowania temp dobiją do 43-45*C, raz niestety jechalem nie dosc ze pełnym słoncu to jeszcze przy 32*C i podczas ładowania na koncu juz mialem 51*C do tego rower stał w sloncu a mimo dlugiego kabla nie bylo sie gdzie schowac.
Przy idealnej temp - 22-23*C zwykle temp nie przekracza 42*C (po ładowaniu)

W planie jest dorobienie wentylatora w srodku bo czuc ze robi sie poduszka cieplna i poprostu powietrze stoi, nawet minimalny przepływ mysle ze da 3-4*C mniej a moze i wiecej.
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2020   

Aktualny rekord trasy - 380km
5-6 tras po kolo 270km

przy 100-120km teraz czuje sie jakbym dopiero sie rozgrzewał :lol: :evil:
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2020   

380km na jednym ładowaniu?
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2020   

Arbiter napisał/a:
380km na jednym ładowaniu?


nie no nie, 380km za jednym razem ale z doładowanami po drodze



raz robilem pauze podczas ładowania i zapomnialem włączyc wiec do tego wyniku trzeba dodac +10-15km + 1-1,5h

ale duzo rozmawialem tez z ludzmi w 2 punktach i straciem troche czasu na ich szukanie (niebylo tam gdzie powinny byc) wiec srednia spadła

obliczyłem ze przy normalnej jezdzie bez tracenia czasu (czyli jazda ciągła + ładowanie) moglbym na mojej baterii przejechac 340km w ciagu 11-11,5h
425km w ciągu 14-14,5h
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2020   

Kurcze podziwiam to spory wysilek taki dystans. Ladowanie jak samochodu:)
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2020   

Gratsy. Zmień nick na "Żelazna Dupa" :grin:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
duniek 
początkujący


Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020   




na foto pierwsze płatne ładowanie + porownanie rozmiaru wtyku TYPE2 z CHAdeMO

PS
jestem ciekawy kto NA TE CHWIE korzysta z tych platnych punktow w miastach - 1,60zł za kWh gdzie przy bateriach 40Kwh to daje ponad 60zł za ładowanie, a poprostu mozna podjechac na orlen gdzie jest darmo ;) , juz nie mowiac o autach z wiekszymi bateriami


edit// wracajac udalo mi sie trafic na dostawczaka i trase ponizej objechalem w 19minut przy ubytku baterii 0,6V (80,0V @ 79,4V)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group