ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km
Autor Wiadomość
Alkar 
początkujący


Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2020   

Motorki kupiłem 2 (dziewczyna ma taki sam rower) tutaj w cenie 355$ za sztukę.
Przyszły w ciągu 3 dni z Niemiec.
Gear sensory i kabel USB z Chin jeszcze nie przyszły.
Teraz ból głowy jaką brać baterię 17,5 czy 24,5Ah, z ogniw nowych czy z depakietu ?
Jak sprawdzić, zmierzyć czy bateria ok ?
Co do silnika jest to seria BBS02B, nie mogę nigdzie znaleźć info czy ma termistor i odcina zasilanie przy przegrzaniu jak w BBSHD ?
Tu radzą aby założyć termometr.
_________________
Alkar
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 301
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2020   

Pojemność baterii, podobnie jak moc silnika, nigdy nie jest za duża :lol:
Wszystko opiera się na równaniu: oczekiwany zasięg x przewyższenia terenu po jakim się poruszasz x styl jazdy /manetka? leń? sportowiec?/= cena
17,5 Ah to spory zapas energii przy dobrej cenie. Jeśli trasy nie będą przekraczać 80 km na w miarę płaskim terenie, przy rozsądnym wspomaganiu w zupełności wystarczy.
odpowiedz sobie na pytanie: czy warto płacić sporo więcej za zapas pradu, którego nie wykorzystasz lub wykorzystasz okazjonalnie?
Czujnik temperatury? Ja jestem przeciwnikiem obwieszania kierownicy zbędnymi gadżetami: termometry, watomierze, kompasy, wskaźnik cisnienia w oponach. Rower to nie samolot :shock:
W poscie, który zlinkowałeś jest zdanie:"BBS02 jest wyposażony w czujnik temperatury, który powinien wyłączyć jednostkę napędową, zanim mosfety zostaną uszkodzone."
Preferuję wysoka kadencję, uzywam najczęściej max 5 poziomu wspomagania, manetka tylko do ruszania i nigdy silnik nie miał gorącej obudowy. A blat mam 52T.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 964
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2020   

Sterownik Bafanga oparty jest na procesorze X8M06 który jest klonem jakiegoś procesora YAMAHA (nie pamiętam nazwy-oznaczenia) i jak łatwo zauważyć na schemacie (jest gdzieś na forum) ogólnym Chińskiego sterownika na tym procesorze, posiada on wejście na termistor NTC który jednak w BBS01 nie występuje a wejście to połączone jest bezpośrednio z drugim procesorem sterującym wyświetlaczem.Osobiście rozbierałem sterownik z BBS01 i BBSHD, więc wiem co piszę.W BBSHD jest termistor kontrolujący temperaturę radiatora natomiast zwarcia bezpośrednio na płycie kontrolować nie będzie ( a właśnie zwarcie bezpośrednio na płycie spowodowało w rozebranym BBS01 wypalenie dziury wielkości ziarnka fasoli w miejscu połączenia z przewodem plusa baterii). Takie zwarcie, z powodu jak sądzę wody, absolutnie nie zostało by wykryte żadnym czujnikiem gdyż termistor nadzoruje inną temperaturę (radiator-mosfety) a te w tym przypadku pozostały sprawne,ba, nawet elektrolit (470 mikro Faradów jest cały pomimo upalonej nóżki. Jak więc sądzić z tego przypadku raczej nie ma się co martwić przegrzaniem a raczej wodą która nie wiadomo skąd tam się wzięła. Dla ciekawych podam, że sterownik BBSHD (nabyłem go tu na forum za parę złotych gdyż był uszkodzony przez zwarcie szpilek złącza chyba wyświetlacza?). Ustekę b. szybko znalazłem-upalona ścieżka zasilania układów sterownika,naprawiłem a sterownik zaadoptowałem do silnika BBS01 przekładając obudowy.Silnik działa po tej wymianie. Muszę tylko "sklecić" baterię 13s (na 48V) gdyż posiadam tylko 10s (36V) a programowo nie można "zmusić" ten sterownik do pracy z taką baterią. Działanie takiej kombinacji sprawdziłem obniżając programowo napięcie odcięcia na 38V (tyle pozwala program) i przy naładowanej baterii,na stole, silnik pracuje.
 
 
Alkar 
początkujący


Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2020   

Dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Co do baterii ostatecznie zamówiłem u Glebor-a 2 szt. 24,5Ah. W sumarycznym koszcie konwersji to ok 25% więcej. Do równania o którym piszesz andypip po prawej stronie dałbym =cena + przyjemność ze wspomagania. Na krótszych trasach będę miał zapas energii do wiekszej predkości/przyśpieszania.
52T super sprawa do większych prędkości, albo lepiej przednia przerzutka.
Po przeczytaniu setek wątków o problemach z mid-ami Twoja relacja z jeżdżenia andypip utwierdza mnie w przekonaniu że rozsądne korzystanie z mocy pozwala uniknąć tych wszystkich problemów.
Na razie nie będę nic kombinował.
_________________
Alkar
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 301
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2020   

Założyłem 52T bo mam przerzutkę speedhub Rofloffa. Ma taką rozpiętość przełożeń, że spoko ogarnia ten wielki blat.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group