ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Muszę ograniczyć wysiłek fizyczny - E-bike rozwiązaniem?
Autor Wiadomość
DrabClass 
początkujący


Dołączył: 17 Gru 2020
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020   Muszę ograniczyć wysiłek fizyczny - E-bike rozwiązaniem?

Witam, zwracam się z nietypowym pytaniem. Ze względów zdwrowotnych jestem zmuszony niestety ograniczyć w dużym stopniu aktywność fizyczną, ubolewam nad tym ponieważ jestem wielkim miłośnikiem jazdy na rowerze. Czy rower elektryczny mógłby być dobrą alternatywą, która zredukowałaby wysiłek fizyczny podczas jazdy? Żeby był maksymalnie np. porównywalny do spaceru, żeby nie był dość mocnym treningiem cardio, zwłaszcza, że mieszkam w miejscowości, w której nie brakuje górek. Pomyślałem, że może jazda na najwyższych trybach wspomagania byłaby ok, jednak czy poniżej określonego stanu baterii nie można włączyć już najmocniejszego trybu czy jedynie prędkość, z jaką można jechać jest ograniczona? Na prędkości mi specjalnie nie zależy, priorytetem jest dla mnie wspomaganie.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020   Re: Muszę ograniczyć wysiłek fizyczny - E-bike rozwiązaniem?

DrabClass napisał/a:
Witam, zwracam się z nietypowym pytaniem. Ze względów zdwrowotnych jestem zmuszony niestety ograniczyć w dużym stopniu aktywność fizyczną, ubolewam nad tym ponieważ jestem wielkim miłośnikiem jazdy na rowerze. Czy rower elektryczny mógłby być dobrą alternatywą, która zredukowałaby wysiłek fizyczny podczas jazdy? Żeby był maksymalnie np. porównywalny do spaceru, żeby nie był dość mocnym treningiem cardio, ..

Jasne, że tak. Na rowerze ze wspomaganiem możesz mniej się zmęczyć niż idąc pieszo, zależy jaki stopień wspomagania ustawisz. W dodatku fabryczne ustawy dają zazwyczaj zbyt silne wspomaganie, ale to można przeprogramować.
Sam mam problemy z sercem (arytmia, niewydolność, stymulator), a tu możesz zobaczyć moje niedawne wycieczki rowerowe:
http://borsukk.vxm.pl/
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
iksk2 
początkujący


Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 8
Skąd: wroclaw
Wysłany: Sob 23 Sty, 2021   

fabryczny rower elektryczny lub składak z silnikiem z tensometrem (tsd2 np), bateria powyżej 400wh i racze się nie zmęczysz :)

na pionowe podjazdy polecam z przodu przerzutkę..
 
 
Spartavus 
początkujący
Spartavus


Dołączył: 29 Sty 2021
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Sty, 2021   

Oczywiście tak, rower elektryczny to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku problemów zdrowotnych, nawet powiedziałbym więcej - konieczne. Im bardziej rezygnujemy z ruchu na świeżym powietrzu, tym bardziej pogłębiamy problemy zdrowotne. Rower elektryczny to dobre rozwiązanie zdrowotne, ponieważ nie przeciąża stawów, mięśni ani serca. Znam przypadek zakupu roweru elektrycznego przez Panią w wieku ok.80 lat, która porusza się o kuli. "Wskoczyła" na rower elektryczny, kula wzdłuż i jazda. Tyle ją widzieli... :lol:
Jaki rower wybrać?
To zależy po jakich drogach się jeździ. Jeśli w większości drogi twarde, to polecałbym rower o dużych kołach 28 cali z przerzutkami. Najlepiej rower solidny z aluminiową ramą (niska waga, nierdzewność) i uznanej marki. Niekwestionowanymi mistrzami jakości rowerów elektrycznych są Holendrzy. Tam rower musi być solidny, ponieważ latami stoi na deszczu i śniegu. Jeśli rower ma służyć przez lata, musi być też odpowiednio wzmocniony, grubsze szprychy na kole z silnikiem, podwójne obręcze kół itp. Dobrze dla komfortu jazdy, gdy rower posiada amortyzację z przodu i z tyłu oraz regulowaną kierownicę dla uzyskania efektu "proste plecy". W pewnym wieku to ważne, wiem coś o tym :razz:
Gdzie silnik?
Najlepiej w relacji jakość/cena wychodzi silnik w tylnym kole. Nie polecam silników w przednim kole ze względu na kilka kwestii. Duża masa nieresorowana powoduje drgania osiowe i wzdłużne. Prowadzi to do uszkodzenia resorowanego widelca, łożysk, o niższym komforcie jazdy nie wspomnę.
Jaka bateria? Zdecydowanie Li-ion. Odradzam tańsze wersje z bateriami żelowymi, ze względu na ich ciężar (3 x większa niż Li-ion), małą żywotność i dużą utratę energii pod obciążeniem i w niskich temperaturach.
Jaka pojemność akumulatora? To zależy. Znam osobę, która jeździ każdego dnia do sklepu 7 km. Dla takiej osoby wystarczy bateria np. 8Ah. Jeśli lubi się długie wypady odpowiedniejsza byłaby bateria 21Ah 700Wh, zapewniająca zasięg ok 80-100 km na jednym ładowaniu.
Jakie napięcie baterii?
Czym większe, tym lepiej. Większe napięcie akumulatora, to większa moc silnika,większe (wspomaganie) w pełnym zakresie pracy baterii. Ograniczeniem jest tu tylko objętość i masa.
Gdzie umiejscowiona bateria?
Najlepiej na środku, ze względu na rozkład środka ciężkości. Bateria to najdroższy element roweru elektrycznego i łakomy kąsek dla wampira naszej energii :mrgreen: , dlatego powinna być odpowiednio zabezpieczona. Najbezpieczniejsza jest schowana w ramie roweru.

Tyle ode mnie. Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję pomogłem ci bardziej poznać temat i dokonać dobrego, świadomego wyboru. W razie pytań dodatkowych, czy wyboru konkretnego roweru, chętnie pomogę. Jakby co, pisz śmiało na PRIV.
_________________
Holenderskie Rowery Elektryczne
Sparta Batavus Koga ION
Baterie Li-ion
Sprzedaż Serwis
tel. 508 066 034
www.spartavus.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group