ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02B 36V 500W w porównaniu do innych wersji BBS
Autor Wiadomość
andypip 
kierownik


Pomógł: 16 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 382
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 11 Lut, 2021   

rohloff waży 1700g. po wyrzuceniu kasety i przerzutki bedzie ca 1200 wagi więcej, więc wg mnie ten argument jest mało istotny. w końcu ebika nie odchudza się jak szosówki.
dla mnie liczy się możliwość zmiany biegów na postoju, rozpiętość przełożeń, idealna linia łańcucha, minimum obsługi.
nexus to dobra alternatywa, warta rozważenia moim zdaniem.
zaglądanie do nowego napędu to słaby pomysł, chińczyk raczej mazidła nie żałuje. gdzieś na forum umieściłem linki do wycieczki po fabryce bafanga. można sobie zobaczyć jak je montują.
kolejne prostowanie haka przerzutki, kamieniem w lesie i czekanie na nowy wózek było kroplą, która przelała mój kubek goryczy w stosunku do kaset i przerzutek.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 985
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 11 Lut, 2021   

Nexus też waży 1.7kg a 8 przełożeń dobre jest w rowerze napędzanym nogami,dla elektryka to zupełnie niepotrzebne,trzy przełożenia zupełnie wystarczą a i tak zmienia się je by zwiększyć (lub zmniejszyć) szybkość (prąd) a nie zdolność pokonania jakichś obciążeń. Oczywiście mówię tu o BBSXX a nie jakimś MXUSie.Lepiej nie rozbierać tego co fabryka złożyła szczególnie gdy jest nowe gdyż tam nie pracują "debile" tylko wysokiej klasy specjaliści i pewno każdy gram smaru czy innych komponentów (uszczelnienia) jest właściwie dobrany i każda zmiana może tylko zaszkodzić.
Mając rower "elektryczny" raczej zapomnij o jeździe bez silnika, oczywiście w pewnych sytuacjach może tak być ale nie w codziennym użytkowaniu. Jak trochę pojeździsz to przyznasz mi rację.
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 16 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 382
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 12 Lut, 2021   

Zimno jest więc podnieśmy nieco temperaturę :smile:
Nie zgodzę się, że 3 biegi w zupełności wystarczą i zmienia się je tylko by zmienić szybkość.
1. silnik elektryczny, jak każdy silnik ma swoją charakterystykę. i jak każdy na niskich obrotach jest do dupy.
2. proponuję proste doświadczenie: spróbujmy na to samo wzniesienie podjechać na biegu twardym i na miękkim "z buta". Łatwo wtedy zrozumieć po co są przełożenia.
3. posiadanie silnika elektrycznego odciąży nasze nogi, ale obciąży kieszeń, jeśli zapomnimy o prostych prawach fizyki :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 606
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 12 Lut, 2021   

andypip napisał/a:
Zimno jest więc podnieśmy nieco temperaturę :smile:
Nie zgodzę się, że 3 biegi w zupełności wystarczą i zmienia się je tylko by zmienić szybkość.

Jasne, że nie. Kiedy mieszkałem w Warszawie rzeczywiście 3 biegi wystarczały i przerzutki używałem sporadycznie. Teraz, gdy jężdzę po górach lub pagórkach wykorzystuję najczęściej 6 przełożeń, a na jednej wycieczce przerzucam kilkadziesiąt razy.

Jeżeli chodzi o smarowanie bafanga BBS nie ma reguł. Rozbierałem 3 silniki, dwa były dobrze nasmarowane, a trzeci nowy bardzo słabo i wyróżniał się głośną pracą.
Przymuję zasadę, że jak nowego silnika na biegu jałowym (zdjęty łańcuch) nie słychać to znaczy , że jest dobrze nasmarowany i nie warto go rozbierać. Jeżeli hałasuje lepiej rozebrać i nasmarować.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 16 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 382
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 13 Lut, 2021   

W sumie zdjecie pokrywy to nie jest jakiś wyczyn w stylu "nie da się". Jeśli sen o suchej przekładni ma być zmorą nocną to czemu nie? :wink:
Moja nówka była uciapana smarem dookoła więc do środka chyba też coś trafiło.

https://www.youtube.com/w...cBikeReview.com

moment na osi czasu 4:21 polecam :-)
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 606
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 13 Lut, 2021   

andypip napisał/a:

...moment na osi czasu 4:21 polecam :-)

Polecasz chińską pogadankę, myśłałem, że pokażesz swój silnik :) .
W załączeniu jak pracował BBS02, który posiadał śladowe ilości smaru.

BBS02Bhałas.avi
Pobierz Plik ściągnięto 23 raz(y) 3,81 MB

_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 16 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 382
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 13 Lut, 2021   

pewnie ten od szpatulki ze smarem akurat fajkę palił :grin:
w dawnych czasach mojej młodości to się tekturke wkładało żeby rower tak pyrkotał :-)
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group