ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja Hondy NX 650 na elektryka
Autor Wiadomość
Cruiser 
brygadzista


Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 227
Skąd: Lipsko
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   Konwersja Hondy NX 650 na elektryka

Witam ,chciałem Was zapytać czy przeróbka motocykla Honda NX 650 jest możliwa w świetle prawnym a mianowicie czy po takiej konwersji nie będzie problemu z zarejestrowaniem bo tylko legalną przeróbkę biorę pod uwagę.Znajomy ma taką hondę w dobrym stanie i chce ją oddać za dość dobrą kasę a jak jeszcze bym sprzedał od niej silnik itp to w ogóle koszt byłby bardzo mały.Jest to moim zdaniem dajna baza bo jest dość lekki i nie zawodny.Mam też BMW F650 to waży prawie 200kg :-) ale jego zostawiam z spokoju :-)Blokuje mnie tylko ten aspekt prawny by rozpocząć ten projekt.Poza tym zastanawiam się nad silnikiem.Wolał bym żeby był to silnik wew ramy a nie w kole ponieważ zostało by oryg koło i łańcuch a i masa resorowana tylnego koła byłby dużo mniejsza.Kwestia doboru odpowiedniego.Prędkość chciałbym osiągnąć to max 100km/h bo i tak trasy by się nim nie robiło tylko miasto, szutry itp a w razie w to i tak 100km/h nawet na dłuższą trasę motocyklem enduro jest w porządku.Akumulator zrobiłbym na Sanyo ga lub Samsungach 35E ponieważ zależy mi na pojemności a przyspieszenie i tak na elektryku będzie ok.Kwestia jakie napięcie i ile V ma posiadać bo nie mam pojęcia jak przy takiej wadze to oszacować.

Także do zastanowienia są :
-kwestie prawne
-jaki silnik wew ramy
-jaki sterownik
-jaki dokładnie akumulator (napięcie oraz A) żeby przyspieszenie było odpowiednie, zasięg do 100km i prędkość do 100km/h

Będę wdzięczny za wszelką pomoc :-) Pozdrawiam!
 
 
andypip 
dyrektor


Pomógł: 34 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 450
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   

Technicznie sprawa opiera się o twoje zdolności, entuzjazm, upór i środki finansowe.
Prawnie jest trudniej - jeśli pojazd występuje w wersji elektrycznej to teoretycznie można dokonać wymiany silnika na podzespoły homologowane przez producenta :wink:
jeśli nie- to dopuszczenie indywidualne - opinia rzeczoznawcy i kwit ze stacji diagnostycznej, ew. faktury z warsztatu. Nie jest to łatwe bo u nas jak zwykle przepisy niejasne i trza trafić na entuzjastę.
Zbadaj temat w wydziale komunikacji właściwym.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Cruiser 
brygadzista


Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 227
Skąd: Lipsko
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   

Rower już sam zbudowałem także z moto też bym sobie myślę poradził tylko nie chcę się narobić i wydać kasę jak nie można będzie go zarejestrować, fajnie by było gdyby ktoś już miał takie doświadczenia.Ciekawe czy ta derbi senda bikela jest zarejestrowana :-) bo widziałem że po ulicy śmigał :-)
 
 
andypip 
dyrektor


Pomógł: 34 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 450
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   

Jeśli nie budujesz samopała od podstaw tylko wymieniasz silnik w pojeździe homologowanym, którego jesteś właścicielem, posiadasz aktualne badanie techniczne i polisę oc to sprawa jest do przepchnięcia. Kwestia rzeczoznawcy, diagnosty i urzędnika w urzędzie. przepisy tego nie zakazują.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Cruiser 
brygadzista


Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 227
Skąd: Lipsko
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   

Aha no tak normalnie będę miał umowę itp on długo stał także na pewno przeglądu nie ma to będę musiał go ogarnąć żeby zdobyć przegląd i oc i dopiero przeróbka ?
 
 
andypip 
dyrektor


Pomógł: 34 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 450
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Tak mi się wydaje, że to właściwa kolejność jest. Przerabianie pojazdu dopuszczonego do ruchu, chyba upraszcza procedury. Będziesz przerejestrowywał zapytaj o wymianę silnika, co i jak?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Cruiser 
brygadzista


Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 227
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Dokładnie tak zrobię, dzięki :-)
 
 
Cruiser 
brygadzista


Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 227
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pią 05 Mar, 2021   

Ogniwa już wybrałem, wybór padł na Samsungi 30Q depakiet.Będą lepsze od ga bo na ga to musiał by być duży akumulator.Będzie ogniw 460 sztuk także można z tego zrobić np 20s23p tylko zastanawiam się jaki dokładnie zbudować by to był taki złoty środek między prędkością, mocą o pojemnością i zastanawiam się jaka konfiguracja s do p będzie najlepsza żeby osiągać te 100km/h prędkości maks.Silnik wybrałem qsa 138, zobaczymy co się trafi używanego czy 70h czy 90h.A nad sterownikiem się zastanawiam ale pewnie to będzie też używka jakiegoś sabka pewnie 72200 bo przy odblokowaniu dał by 200A a przy 30Q 10A na ogniwo to maks co można wyciągać raczej przy założeniu długiego życia akumulatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group