|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Prośba o wskazówki: przerobienie baterii PCX-26 na Li-Ion |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzbb
początkujący
Dołączył: 15 Mar 2021 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16 Mar, 2021 Prośba o wskazówki: przerobienie baterii PCX-26 na Li-Ion
|
|
|
Dzień dobry,
Przerabiam dla mamy rower Kynast ze wspomaganiem, oryginalna bateria już nie domaga (pewnie padło któreś ogniwo, w pewnym momencie odcina zasilanie pomimo 3/3 kropek na wskaźniku naładowania), bateria ma oznaczenia PCX-26 i parametry 24V 9Ah 216Wh, jest zbudowana z 20 ogniw NiCd połączonych szeregowo. Gdzieś wyczytałem, że maksymalnie napięcie naładowanego akumulatorka NiCd to 1,35V czyli 27V dla oryginalnej baterii.
W baterii jest bezpiecznik 30A 32V a obudowa mieści 10x4 ogniwa 18650 + 2 ogniwa na końcu (obudowa jest ścięta) w pojedynczych koszykach lub powinno wejść 56 ogniw bez uchwytów (ściśle przylegających w strukturze plastra miodu). Mam koszyki i wolałbym zostawić trochę przestrzeni dla chłodzenia więc wychodzi, że mogę dla niego zrobić pakiet z 42 ogniw czyli 7S6P co da 25,9V nominalnie i 29,4V przy maksymalnym naładowaniu oraz prąd nie większy niż 5A na ogniwo (skoro bezpiecznik jest 30A na 6 ogniw równolegle).
Mam też BMS Daly 24V 35A z osobnym portem ładowania, który zamierzam użyć oraz ładowarkę 29,4V 2A.
Zamówiłem ogniwa LG HG2 (podobno ich bezpieczne minimalne napięcie to 2V) i zastanawiam się nad sposobem ich łączenia w baterii, układ jest dość niesymetryczny dla pakietu 6P bo szerokość baterii, która wejdzie do oryginalnej obudowy to maksymalnie 4 ogniwa.
W związku z tym pytanie do znawców: który sposób łączenia jest lepszy z punktu widzenia wydajności i trwałości baterii (załączam rysunek)? Oraz gdzie najlepiej połączyć poszczególne sekcje żeby pakiet równo pracował?
Jakim paskiem niklowym łączyć ogniwa (myślałem o zgrzewaniu paskiem 7x0,2mm).
Zamierzam też raz na jakiś czas do ładowania używać samodzielnie zrobionej ładowarki z oddzieleniem galwanicznym (zrobionej z modułów TP4056 - każdy zasilany z oddzielnego zasilacza 230VAC na 5V DC) - w celu lepszego i szybszego balansowania baterii niż przez wbudowany BMS.
Czy mogę na czas ładowania swoją ładowarką mieć podłączony równolegle ten BMS czy powinienem go odłączać? Zastanawiam się nad wyprowadzeniem równolegle podłączonej wtyczki balansującej jak do BMSa.
To mój pierwszy pakiet (i zarazem pierwszy post tutaj:) i chciałbym go dobrze wykonać aby długo służył w tym rowerze.
Czy dobrze liczę, że przy podanych parametrach ta bateria będzie miała pojemność 466,2Wh?
Pytanie ile z tego to będzie pojemność użytkowa? Bo nie wiem na jakiej zasadzie sterownik silnika odcina zasilanie z baterii.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam:)
Grzegorz
7S6P.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 149 raz(y) 51,1 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Mar, 2021
|
|
|
Uklad ogniw w tym pakiecie nie ma xnaczenia bo tu sa male prądy. Wazniejszy jest dobór ogniw na b.podobna pojemnosc oraz RW. Nie baw się w ladowanie 7 x TP, wystarczy jesli bedziesz mial BMS i ladowarke. A przyda sie gniazdo serwisowe, tak by czasem sprawdzic rownomiernosc ogniw lub incydentalnie wyrownac najslabsze.
Nie zakladaj 6S ale 7S !! |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|