ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02B 36V 500W w porównaniu do innych wersji BBS
Autor Wiadomość
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 01 Kwi, 2021   

TommyT napisał/a:
Tak- na Firefoxie działa.
Najgorsze, że przeglądarka nawet nie sygnalizuje, że tam jakiegoś obrazka brakuje.
Już widzę - problemy z http i https...

Już wiem jak ustawić dla MS Edge, ale mam wersję angielską, musicie sobie przetłumaczyć.
W "Settings" wybieramy "Cookies and sites permissions" następnie po prawej "Pop-ups and redirects" i w zakładce "Alow" dodajemy site https://forum.arbiter.pl , następnie dla tego site dodajemy opcję "Alow" dla "Insecure content".
Teraz widać wszystkie obrazki na naszym forum.
Trochę mi to zajeło :wink:
_________________
Mój rower: BBS02B
Ostatnio zmieniony przez borsuk Nie 11 Kwi, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021   

rzeczywiście, post borsuka czysty jak nowy łańcuch :o

PS. W Chrome też mozna właczyć: ustawienia - prywatność i bezpieczeństwo - ustawienia witryn - pop-upy i przekierowania - dodajemy: https://forum.arbiter.pl - w edycji właczamy: Treść niezabezpieczona Zezwalaj.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
TommyT 
początkujący
TommyT


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021   

Wracając do ustawień, to widzę, że o tym właśnie myślałem...
Obniżenie prądu na start i zwiększenie limitów prędkości na poszczególnych stopniach.
Nic - czekam na kabelek i będę testował.
Mam porównanie do Shimanowskiego STEPSa E6100 w rowerze żony.
 
 
Junek56 
początkujący


Wiek: 67
Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 44
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2021   

Borsuk ,
czym się kierowałeś ustawiając WORK MODE na 10 ?

W helpie jest napisane dla WORK MODE :
„tryb pracy (kątowa prędkość pedału / koło * 10) - przeznaczenie tego parametru nie jest jasne. ma za zadanie kontrolować moc w zależności od prędkości obrotowej pedału. wartość ustawiona przez producenta wydaje się działać dobrze, więc nie trzeba jej zmieniać. „
_________________
Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2021   

Junek56 napisał/a:
Borsuk ,
czym się kierowałeś ustawiając WORK MODE na 10 ?

Taka wartość była ustawiona fabrycznie w moim pierwszym BBS01, który, moim zdaniem idealnie wspomagał, tylko na strome stoki był trochę za słaby. Jak zobaczyłem, ze Kepler też tak ustawił to mnie jeszcze bardziej przekonało. Być może rzeczywiście nie ma to znaczenia.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Junek56 
początkujący


Wiek: 67
Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 44
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2021   

Miałem ustawione na 10. Jazda spoko. Teraz dałem poprawki do charakterystyki ale jednocześnie ten parametr ustawiłem z powrotem na "undeterminated". Zobaczę jakie będą odczucia.
Zastanawia mnie też, który parametr odpowiada za "szerokość " pętli histerezy, po osiągnięciu zadanej prędkości. U mnie jest tak jakby było to 2-4km/h. Czuję wyraźnie, że nic nie wspomaga ale bez problemu utrzymuję prędkość, co świadczyłoby że Keep Current bardzo dobrze działa. Ale czy ta histereza to normalne dla BBS02 ? Nie powinna być mniejsza ? Czy można ją ustawiać ?
_________________
Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 04 Kwi, 2021   

Junek56 napisał/a:

Zastanawia mnie też, który parametr odpowiada za "szerokość " pętli histerezy, po osiągnięciu zadanej prędkości. U mnie jest tak jakby było to 2-4km/h. Czuję wyraźnie, że nic nie wspomaga ale bez problemu utrzymuję prędkość, co świadczyłoby że Keep Current bardzo dobrze działa. Ale czy ta histereza to normalne dla BBS02 ? Nie powinna być mniejsza ? Czy można ją ustawiać ?

Ja tego nie odczuwam, ponieważ albo jadę pod górę i wtedy nie osiagam ograniczenia szybkości, albo zjeżdżam z góry i ograniczenia nie odczuwam, a jak jest dłuższy odcinek to wspomaganie całkiem wyłączam.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
TommyT 
początkujący
TommyT


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2021   

Wgrałem ustawienia kol. Borsuka i pojeździłem.
Jak dla mnie super - być może zwiększę trochę limit prędkości na niskich stopniach, ale poza tym - elegancko.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Przy okazji mam pytanie o baterię. Pierwszy raz ładowałem ją całą noc. Zrobiłem potem ponad 50km w miarę płaskim terenie (parę podjazdów też było), a pokazuje dalej 100% (pod koniec na podjazdach było 9x%). Nie wiem na ile temu wierzyć i jak bardzo nieliniowo potem się rozładuje.
Bateria 21Ah.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2021   

Baterię masz "super long race" :grin:
Po pełnym naładowaniu sporo trzeba przejechać, żeby "procent" zaczął spadać. Ale rozładowanie nie przebiega liniowo. Początkowo minimalnie spada, od ok. 60% bateria robi się bardziej wrażliwa na większe obciążenie i potrafi szybko spadać do poniżej 50%. Co prawda, przy odjęciu mocy pozornie wzrasta pojemność ale na krótko. Poniżej 50% dłuższe "upalanie" może już powodować odcinanie napięcia. Zmniejszenie mocy znowu "cudownie" przywraca napęd do życia.
To takie moje obserwacje. Najlepiej przetestować sobie jazdę od 100% zgodnie ze swoim rytmem i upodobaniem /byle blisko gniazdka w końcówce :smile: /. Za pierwszym razem byłem przekonany, że mam awarię silnika albo jakieś kable się poluźniły. Taki urok elektryka :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Junek56 
początkujący


Wiek: 67
Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 44
Skąd: Mielec
Wysłany: Śro 14 Kwi, 2021   

To aktualne ustawienia w moim i żony ebiku, 36V/500W a faktycznie ustawione max 400W. Bliskie ideału. PAS 7-9 na większe podjazdy, mocny przeciwny wiatr. Na leśne szutry najprzyjemniejszy 4-5 PAS. To co na razie zarejestrowałem, to pokonanie łącznie 98km i wskaźnik pokazał mi najniższą wartość na poziomie 53% akumulatora (17,5Ah). Do tej pory, tej wiosny,przejechałem na ebiku już ponad 500km :wink: . Ze zwykłego rowerka, bez napędu, nie zrezygnowałem, inna przyjemność :grin:

J0421b.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 192 raz(y) 47,49 KB

_________________
Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 29 Kwi, 2021   

A ja mam prośbę o podpowiedzenie co należy smarować w Bafangu BBS02B i ogólnie jak go należy prawidłowo konserwować. Nie wiem czy to jest gdzieś opisane na forum, jeśli tak to podrzućcie link.
Na ile ten silnik można rozkręcić do konserwacji, żeby potem nie było problemów ze złożeniem lub jakimś np wycentrowaniem wirnika itp?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2021   

montuj i używaj. jak już tak bardzo musisz smarować to łańcuch smaruj :wink:
pamiętam mój 1 nowy samochód. wszystko smarowałem, konserwowałem, każdą śrubkę przed dokręcaniem. po paru latach jak gnić zaczął, kuźba, wszystko na sucho skręcałem a potem palnik :lol:
tak to najczęściej jest że nowe to się pieści jak narzeczoną chociaż tego nie wymaga, a jak już naprawdę zaczyna wymagać to się zapomina albo nie chce :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2021   

Racja. Niestety, mam nowy silnik i dlatego się przejmuję. Po 100km lub po pierwszej kałuży zapewne przestanę.
 
 
TommyT 
początkujący
TommyT


Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 05 Maj, 2021   

Pytanie odn. magnesów do czujników hamulca? Czy ktoś uprzejmie mógłby podpowiedzieć czy to są zwykłe magnesy czy neodymowe i mniej więcej rozmiar?
Do mnie szły osobną przesyłką i w kopercie była dziura - magnesy wyparowały. Nie chcę już męczyć majfrienda a kombinuję czy nie zamontować na jedną klamkę.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 05 Maj, 2021   

Magnesy są mocne. Jak dla mnie wyglądają na neodymowe.
Zmierzę w domu, to ci wymiary dopiszę wieczorem.
W sumie można 1 klamkę tylko uzbroić - przedniego.
U mnie to nie przeszło. Szukałem i szukałem dźwigni z czujnikami. W piśmie stoi: szukajcie a znajdziecie :idea: . Tylko zapomnieli dopisać dlaczego tak drogo :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group