ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Sparta ION 24V 10ah
Autor Wiadomość
ciachotdi 
początkujący


Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 1
Skąd: katowice
Wysłany: Nie 27 Paź, 2019   Sparta ION 24V 10ah

Witam posiadam rower sparta ion z taka baterią w ramie jak na zdjeciu bateria starcza na zaledwie przejechania okolo 15 km i poziom baterii spada do zera rower ma przejechane ponad 40 ooo km :mrgreen: i mam kilka pytań z tym do znawców tematu. Roweru nie chce przerabiać na jakieś inne zestawy chcę poprostu rozciąć tą baterię i jak sie da wymienić same ogniwa i mam kilka pytań:

- jak wiadomo nie można baterii podmienić z innego roweru gdyż sa pozakładane blokady (czy rozbebeszenie tej baterii coś da ??? i podmianka jakiś innych baterii też z innej sparty

- czy sa do kupienia np. na allegro czy aliexpresie takie ogniwa i jakie maja dokładne oznaczenia bede wdzieczny za jakieś linki do aukcji

pozdrawiam
https://images92.fotosik.pl/272/b6a3cc7ba9368ec9med.png
 
 
dziadziol6 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2020
Posty: 1
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2020   

Witam dołączę się do pytania autora tematu.
_________________
dziadziol6
 
 
wesmar 
młodzik
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 98
Skąd: W-wa

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2021   Re: Sparta ION 24V 10ah

Nie mam teraz za bardzo czasu, ale wykonałem własną techniką kilkadziesiąt napraw. Ogniwa wyjmuję, za pomocą zaostrzonej szpachelki, podlewając toluenem strzykawką miejsca sklein. Silikon ładnie puszcza, w niektórych szarych 11-kach jest już polimer hybr. - wówczas, stosuję dichloroetan. Całość stringu odklejonego odkładam, sprawdzam ACIR/DCIR sprawdzam kucnięte ogniwo na teście rozładowania 10A w ciągu kilku sek. wiem które bo mam gotową drabinkę z 18 blaszek :)
Tnę dremelkiem, wymieniam, wyrównuję SOC niskim prądem, robię test rozładowania z pominięciem wbudowanego PCM (tył od silnika+ wejście od bezpiecznika). Sprawdzam równość napięć w stringach, zazwyczaj 90% ma dolny string mniej rozbiegany. Dobieram stringi by było niemal idealnie równo (wykluczam przedwczesny E0001). Daję swoją ładowarkę 2A 34V, tłumaczę by pod koniec ładowania jak ostatnia kreska tańczy trzymali jeszcze 40 min pod napięciem, zanim pakiet się wychłodzi i wyrówna SOC. Ci co mają przeze mnie zrobione baterie, zapominają o problemach. Ogniwa są praktycznie nieśmiertelne. Warunek, nie zejść poniżej 0,9V co jest trudne przy klasycznym ładowaniu po dłuższym postoju. Ładowanie zimą oryginałem poniżej 5 st C przy 3,4A powoduje syczenie i odpowietrzenie ogniw. Latem może iść i 8 A do 80% SOC, ale dwa przekaźniki citizena i tak ograniczają do 4A max. Zima jest problematyczna. To takie skrótowe dośw. przekalkowane na forum. Myków jest trochę, ale warto zawsze robić solidnie i mieć świadomość co dzieje się w elektronice baterii, żeby zrobić porządnie :) . Baterie też padają ludziom co pokupowali ładowarki 29,4V gdyż ogniwa są chronicznie niedoładowywane, nie mówiąc o wyrównaniu. Przy ułożonych NI-MH i niskich temp. Potrzeba realnie 32V na ładowarce!. Przy Ni-MH nie operujemy napięciem, tylko prądem i dt/dT w przypadku sparty. Idealną ładowarką zastępczą może być porządny zasilacz HP 32V 90W oryginalnie 2,5A, ale działa na 3,3A po dodaniu ograniczenia prądowego np. za pomocą czujnika halla (mój ulubiony sposób własny).


ciachotdi napisał/a:
Witam posiadam rower sparta ion z taka baterią w ramie jak na zdjeciu bateria starcza na zaledwie przejechania okolo 15 km i poziom baterii spada do zera rower ma przejechane ponad 40 ooo km :mrgreen: i mam kilka pytań z tym do znawców tematu. Roweru nie chce przerabiać na jakieś inne zestawy chcę poprostu rozciąć tą baterię i jak sie da wymienić same ogniwa i mam kilka pytań:

- jak wiadomo nie można baterii podmienić z innego roweru gdyż sa pozakładane blokady (czy rozbebeszenie tej baterii coś da ??? i podmianka jakiś innych baterii też z innej sparty

- czy sa do kupienia np. na allegro czy aliexpresie takie ogniwa i jakie maja dokładne oznaczenia bede wdzieczny za jakieś linki do aukcji

pozdrawiam
https://images92.fotosik.pl/272/b6a3cc7ba9368ec9med.png
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group