ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla vs Toyota
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   Tesla vs Toyota

przeciąganie liny
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Tesla wyssała z Toyoty cały prąd.
A potem koleś odpalił Toyotę z latarki :shock:
Cuda Panie. Po prostu cuda :wink:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 77 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3387
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Ferrari FF, mimo 2,5-krotnie wyższej ceny, pod względem przyspieszenia nie jest w stanie pokonać samochodu elektrycznego Tesla Model S P100DL
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

tesla jest 300 - 400 kg cięższa od toyoty i ma większy moment, stąd według mnie wynik no i zostaje sprawa opon ..
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

W tym przypadku z filmu to opony i pierdołowatość kierowcy Toyoty zrobiły taki a nie inny wynik.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   


I wszystko jasne.
Takie oponki miała na sobie Tesla a Toyota zupełnie przypadkiem oponki bez kolców :razz:
Ale i tak najbardziej mi się podobało odpalanie diesla latarką. Facet przygotowany swoją drogą.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 24 Gru, 2017   

no i kolejna potyczka ciekawa jest trzecia próba
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 753
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 24 Gru, 2017   

Tylko nie wiadomo wyniku, gdyż pierwsze dwie próby hammer blokuję koła zanim startuję i później daje w palnik, gdzie tesla mieli w miejscu w czasie startu.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 24 Gru, 2017   

no wynik jest taki że najważniejsze jest że superrrr samochód da rade wszystkiemu taka reklama e car , czekam na tesla vs abrams albo cat taki z kopalni odkrywkowych, pewnie wygra tesla no bo kto by ją pokonał, ehh
ale tutoriale fajne
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 24 Gru, 2017   

A teraz wam namieszam :mrgreen: a mianowicie ten Hamer w tej próbie wcale nie dysponuje 488Nm a z kilka razy więcej wszak nie rusza z ostatniego biegu a to właśnie na ostatnim biegu w spaliniakach mierzy się moc i Nm (w skrzyniach automatycznych jest to trochę większy problem ale zasada praktycznie taka sama).
Moim zdaniem tutaj chodzi tylko i wyłącznie o masę i przyczepność a zwłaszcza o sposób jej utrzymania (tracenia i odzyskiwania).
Gdzieś kiedyś widziałem filmik obrazujący to zjawisko w zwolnionym tempie na suchym asfalcie gdzie porównywane były Tesla s i jakaś mocna fura spalinowa z dużą pojemnością .
W zwolnionym tempie przy ruszaniu było widać jak koła spaliniaka traciły i odzyskiwały trakcję w takt pracy tłoków w silniku (działały też tam zapewne duże siły skrętne (skrzynia biegów i wał napędowy )) . Efekt porównywalny do pracy sekundnika w analogowym zegarku taki skokowy. Tesla natomiast miała idealną przyczepność i płynność pracy koła z asfaltem (zero zrywania przyczepności.
Gdzieś na YT to widziałem . Może ktoś znajdzie i wklei .
No i tak to w skrócie (moim zdaniem oczywiście) wygląda fenomen tak dobrego przyspieszenia elektryków względem spaliniaków o podobnej lub trochę większej mocy.
Trakcja panowie i sposób jej przenoszenia to jest słowo klucz. :lol:
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 25 Gru, 2017   

pewnie ze trakcja. Spalinowy aby nie zdusic silnika musi byc nieco na wyzszych obrotach. Jesli obciazenie wieksze to tez wieksze obroty. Sprzeglo trzeba puscic sprawnie zeby nie spalic i po trakcji.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 25 Gru, 2017   

Raczej H2 z manualną skrzynią biegów się nie zdarza.
Czyli masz przetwornicę momentu w postaci sprzęgła hydrokinetycznego.
O żadnym takcie pracy tłoków przenoszonym na koła mowy być nie może. Tym bardziej że silnik kręci kilka tysięcy obrotów na minutę a koła praktycznie stoją.
 
 
mateok161 
młodzik
mateok987


Dołączył: 10 Maj 2021
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 13 Maj, 2021   

Tesla to lipa dużo awarii mają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group